Sv: Minns du modet?
Åh jag älskar såna här trådar, att bli nostalgisk och frossa i minnen en stund
Vad minns jag då? Det finns ju mängder av trender som varit genom åren, men detta är vad jag minns så här spontant.
-de flätade pannbanden på 70-talet. Alla vår lektonshästar fick pannband i vitt och grönt.
-skarven mellan 70 och 80-tal då alla hade randiga benvärmare i starka färger. Alla, i stort sett, hade också beige ridbyxor. (jag hade både benvärmarna och beige ridbyxor)
-tidigt 80-tal då det blev störtpoppis att ha jodphurs. (japp, jag skulle ha såna jag också)
-också tidigt 80-tal när de helskodda ridbyxorna blev inne. Det var riktigt skinn eller mocka i skoningen och vi satt fast som klistrade i sadlarna, men nog hade vi dessa byxor ändå. (använder inte gärna helskott idag)
-mitten av 80-talet då de blå quiltade jackorna blev inne. (med tryckknappssprund bak). Nylongrimmor blev också väldigt inne under denna tid. (hade både jackan och de gräsliga nylongrimmorna då. En sån jacka har jag fortfarande)
-skarven mellan 80 och 90-talet när pessoabetten blev på tapeten. Jag skaffade ett jag också till hästen jag hade på halvfoder. Tänkte enbart på effekten då och inte alls på
hur det fungerade i hästens mun. (tur att man blir klokare med åren)
-trenden med kristaller/stenar på allt från pannband till sporrar. Vet inte när den startade men jag har aldrig gillat det. Det känns helfel för mig så den trenden har jag inte hakat på.
Jag måste ha missat massor. Ska läsa i tråden nu och se om minnet friskas upp.