Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säljs fortfarande på hööks. Men själva modellen är väl ändå lite gammaldags
Ingen har kommit ihåg Ruby Fergusons JILL böcker... (måste googla ifall man skulle hitta dom billigt nånstans)
Slog in hästböcker på Wikipedia och hittade massor flera bortglömda serier; Pirkko, Annika, Lotte, Lotten och sen förstås "the mother of them all" VITNOS böckerna!!!
Ingen har kommit ihåg Ruby Fergusons JILL böcker... (måste googla ifall man skulle hitta dom billigt nånstans)
Slog in hästböcker på Wikipedia och hittade massor flera bortglömda serier; Pirkko, Annika, Lotte, Lotten och sen förstås "the mother of them all" VITNOS böckerna!!!
Här i Finland har vi alltid kommit något år efter, men ganska samma minnesbilder har även jag.
Vitnos kom ju LÅÅÅÅNGT senare än dom andra böckerna.....
Stod det inget om hästbokseriernas HÄSTBOKSERIE Britta och Silver av Lisbeth Panke ?
Pollux finns fortfarande. Har en lillasyster som är med där nu
Jag var också med under 90-talet
KL
Någon som kommer ihåg d första säkerhetsvästarna som bestod av långa plattor lite som sköldpaddsvästarna i dag fast dom var avlånga och gick från axeln och ner, dom va nog de mäst obekväma säkerhetsvästarna som funnits tror jag.
Sen kommer jag ihåg oljerockarna och MH jackorna som man gärna ville ha när man var liten, eller d kviltade jackorna man var mycket stolt när man fick en sån sen att dom inte var spec snygga spelade ingen större roll =P
Åh, jag älskade mina såna, de användes ända tills de ramlade sönder i smulor...Tror inte någon nämnt de oranga svampliknande sadelunderläggen som var poppis i alla fall på ridskolan på 80-talet. Alla hästar hade en sån.
Det var den tidens stötdämpning och tryckfördelning.
// Linda
Stallindorna som nämndes tidigare i tråden var förmodligen såna här:
jag hade dem i svart, vitt, blått och rosa...