Sv: Minns du modet?
Vilken UNDERBAR tråd!
Snacka om att man blir nostalgisk!
Jag minns väldigt många av de olika trender som tagits upp, otroligt hur modet förändras ibland.
Hjälmöverdragen som var poppis på tidigt nittiotal ja...de tycker nog jag är bland det fulaste i trendväg. Jag minns att två småtjejer i min närhet back in the days gav sig på att sy egna hjälmöverdrag, till sina Jofahjälmar. Det gick visst inte så bra, så istället använde de någon slags badmössa i plast som överdrag...det såg hårresande roligt ut!
Enligt vad som framkommer här i tråden verkar det dock som att jag har en väldigt udda smak
.
Jag älskar senapsgult, har gärna min urgamla Tensonparkas, oljerock eller gamla ridjackor från svunna epoker på mig (ja, jag har även minst en ridjacka i senapsgult...), de träns jag tycker bäst om är från sjuttiotalet (har även ett kandar från samma tid som jag fortfarande använder), jag har länge letat efter en filtvojlock i bra skick, använder gärna vojlock under sadeln istället för schabrak och skäms inte det minsta över det och jag har en vinröd hjälm som jag fortfarande använder emellanåt...
Jag har aldrig fattat det där med att följa trender, utan använder det som jag tycker om, eller som passar hästen. Naturligtvis har jag massor av nya grejor också, men om något av äldre modell är snyggare eller mer funktionellt på något sätt, så använder jag det med glädje!
Till Palle: TACK för alla bilder på fantastiska gamla hästgrejor! Jag samlar själv på diverse gammal hästutrustning och har massor av det som du har på bilderna i mina gömmor, både sånt som jag haft sedan det var nytt och sånt som jag köpt på mig på loppisar, auktioner och sånt. Jag inte bara samlar, utan använder väldigt mycket av det också
.