Mini Chihuahua

Sv: Mini Chihuahua

Eftersom den påstås vara utställd på en skk-utställning, så lär det vara en helt vanlig vavva ;)

Är jag elak om jag säger att hunden inte var särskilt vacker?
Har ägaren tröttnat på hunden eftersom hon säljer den redan som ettåring? Dags att köpa ny valp igen eller?

"Detta var ett svårt beslut" står det... men prissättningen var visst inte så svår - 20 000:-:eek:

Tja, "Chihuahua" var i alla fall rättstavat...
Alltid något. *himlar med ögonen*

20 000 pix är väl inget för en hund du kan göra sååååååååå mkt med :smirk:

*kl*

Vilken tråkig attityd många har här? Snacka om att dra alla över samma kam...

Hur menar du då? Dom tyckte att det var dyrt att EN människa säljer en hund för 20 000:- som man kan ha i handväskan?!
Men å andra sidan, finns det folk som betalar så skulle jag i samma sits skratta hela vägen till banken:devil:
Fast iof. så tycker jag att ett bra hem är viktigare än ett sånt överpris!
Eller du kanske menar hundarna? My bad isf!
//C

Senast ändrad av en moderator:

Nu är jag emot smuggel av hundar, men med dessa priser de tar för sina hundar är de inte konstigt att de smugglas hundar. Vem har råd/lust att ge 20 000:- för en hund. Taskigt kilo pris......

Dottern ville ha en chihuahua, följde med o tittade o de ville 15 000:- för en oreggad..... Glöm de!!!!!!

Eller 25 000:- för en chihuahua med stamtavla:eek: Helt sanslöst!!!

*KL*
Det är mycket fördomar här inne, men det är också en hel del okunskap.
Ok, en chihuahua kostar 20.000:-. Men vad kostar en mops? Eller en bulldog?
Mina grannar har nyss köpt en fransk bulldog tik (valp) och de betalade 27.000:- för den. Min kusin köpte en engelsk bulldog och hon betalade 18.000:- för den förra sommaren.

So what om marknaden styr priset? Om det är så populärt med chihuahua så torde ju säljarna kunna välja och vraka bland köparna.

Jag har själv en chihuahua. Hon är en hund ingenting annat och jag passar verkligen inte in i fördomarnas bild på hur en chihuahua-ägare ser ut!

Vem har råd/lust att ge 20 000:- för en hund. Taskigt kilo pris......
Det finns många människor som har gott om pengar. Jag hade kunnat lägga 20.000:- på en hund om jag ville. Dock måste jag ju säga att min chihuauha är billig i drift, vilket innebär att priset jämnar ut sej genom åren. Hon äter inte ens en dl foder om dagen. Vi köper de minsta bajspåsarna. Hon lever förhoppningsvis i 12-15 år, till skillnad från en GD som kanske bara lever i 8-10 år.

Frågar man sej vilka det är som är villiga att spendera pengar på en hund, måste man fråga sej vilka det är som köper sprillans ny bil, vilka det är som köper hästar för flera hundra tusen, vilka det är som åker på semester flera gånger om året.

Det står väll mini för att hundrasen är en liten hund skulle jag gissa på. tycker inte dom borde kunna komma i minde format.

Sedan blir jag chokade för att folk tycker 20 000 kr är ett överpris. Det är trots allt en extremt populär hundras väldigt eftertraktad. En normal hund för mig ligger på 8 000 - 10 000 kr och det är en vanlig ras som är mer en vanlig familjehund/jobbhund. Denna hundras är ju trots allt mycket mer eftertraktad och svårare att få tag på klart priset stiger på den. Och vem vet hur mycket kläder och halsband som följer med, det är ju trots allt en hundras som många "skämmer bort" med onödigt krimskrams.

Sen får man ju tänka på att vavvor får väldigt få valpar. det trissar också upp priset

Det visste jag inte :)

Dom far val iregel mellan en och tre valpar? Storre hundraser kan ju latt fa tio valpar pa ett brade liksom.

Och tio valpar x 8 tusen blir ju 80 000 och 3 valpar a 20 000 blir ju 60 000, minus naturligtvis kostnader for foder,veterinarkoller, vaccineringar, parningsavgifter och en massa andra omkostnader som en hunduppfodare har.

Dvs en som foder upp sma hundraser "tjanar" nog mindre pa det anda an vad en uppfodare av en litet storre hund gor ( om det galler raser som ar populara och lattsalda forstas).

Sma hundraser har oftare komplikationer vid fodandet a stora sa ibland blir det nog inga valpar alls om tikagaren har otur. Och valpningskomplikationer har jag for mig inte ersatts av forsakringen? ( Ratta mig om jag har fel..)

/KT

Vissa försäkringsreservationer finns ja. Har hunden tidigare förlösts med snitt får du ingen ersättning vid nytt har jag för mig. Gäller bla bostonterrier, vavva, engelsk bulle.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 790
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?