Min syster är försvunnen

Finns ingen anledning att hålla sig borta från den organisationen. Det finns ett par tragiska människor, eller fanns då dom är ute ur organisationen nu som försöker göra sitt bästa för att förstöra, som det finns inom mer eller mindre i alla organisationer. MP lägger aldrig ut information eller efterlysningar om inte polisen är inblandade så den är ändå väldigt säker.

Precis som jag också förstått det som. MP är ju ändå en organisation som hjälpt många att hittas så har inget emot den organisationen faktiskt.

Självklart. Men att ljuga för en organisation som Missing People och medvetet hålla sig borta när man vet att ens mamma oroar sig sjuk, jag tycker faktiskt inte att det är okej. Vill man hålla sig undan kan man iaf meddela att man lever när man vet att ens familj tror att man är död.

Precis som @Cherarriduracell skriver var det ju ett, för min syster, onormalt beteende.

Systern har väl också meddelat sig med familjen?

Vi vet ju inte vad som ligger bakom detta. Självklart har en myndig person rätt att hålla sig undan från föräldrar och syskon om hon vill.

Systern har väl också meddelat sig med familjen?

Vi vet ju inte vad som ligger bakom detta. Självklart har en myndig person rätt att hålla sig undan från föräldrar och syskon om hon vill.

Vi vet mycket väl vad som ligger bakom detta och nej, jag tycker inte att man har rätt att hålla sig undan på det sättet om det skadar folk i ens omgivning. Det tycker jag faktiskt inte.

Vi vet mycket väl vad som ligger bakom detta och nej, jag tycker inte att man har rätt att hålla sig undan på det sättet om det skadar folk i ens omgivning. Det tycker jag faktiskt inte.
Tyvärr krasst att hon har rättigheten men jag har full förståelse för er oro och känslan att inte kunna hjälpa, vanmakten är fruktansvärd! Det gör ont, jag förstår dig! Håller tummarna att det ordnar sig trots allt.

Skulle du uppskatta om någon av dina familjemedlemmar höll sig medvetet borta när man vet om alla bekymmer som finns? Att inte veta om personen lever eller är död?

Nej, naturligtvis inte, men det skrev jag ju inte heller.

Även mina familjemedlemmar har den rätten, liksom jag själv. I det här fallet vet ju familjen att systern lever.

Visst kan man känna behov av att hålla sig undan för världen. Men då tycker jag ändå man kontaktar sina nära anhöriga och ber dem respektera att man vill vara ensam ett tag. Av normal respekt, helt enkelt.

Jag tänker att det är just det som beror på vad om ligger bakom. Sett ur den "försvunnas" synvinkel, då. Tex kanske man känner sig säker på att det inte skulle respekteras. (Nu vet jag ju inte om detta är tillämpligt på TS syster, jag bara tänker på själva grejen med att vilja hålla sig undan.)

Det är ju skillnad på juridiska och moraliska rättigheter och visst har alla vuxna människor juridiska rättigheter att hålla sig borta på vilket sätt de vill så länge man följer lagen. Men den moraliska rättigheten anser jag inte vara självklar. Inte nog med all skada på anhöriga, men alla skattepengar som hon kostat samhället då? Polisen la ner en hel del resurser på detta, liksom socialtjänsten. I slutändan är det ju alla vi här som får betala.

Precis som @Lovisaleonora skriver så handlar det också om respekt. Av respekt för sin familj och sina medmänniskor gör man inte så som hon gjorde. Självklart kan man få lov att ta ett brejk, men hade hon bara meddelat oss så hade vi inte bara kunnat ge henne det brejket utan vi hade också kunnat tala om för henne hur älskad hon är och att vi hade funnits där för henne när hon kände sig redo igen. Nu känner jag mig som sagt istället väldigt dåligt behandlad och jag vet inte hur jag skall förlåta.

Även mina familjemedlemmar har den rätten, liksom jag själv. I det här fallet vet ju familjen att systern lever.

Nu vet inte jag om du har läst hela tråden, men i fyra dagar hade vi absolut ingen aning om var hon befann sig eller ens om hon var vid liv. NU vet vi att hon lever, men när jag skrev ursprungsinlägget trodde vi att hon var död.

Ja, men nu när de vet att hon lever har familjen med all säkerhet inga problem med att hon håller sig lite undan livet just nu så är det ju en annan sak, i början var hon ju helt borta och ingen visste om hon levde och då är det ju en annan femma.

Nu vet inte jag om du har läst hela tråden, men i fyra dagar hade vi absolut ingen aning om var hon befann sig eller ens om hon var vid liv. NU vet vi att hon lever, men när jag skrev ursprungsinlägget trodde vi att hon var död.

Ja, jag förstod det, och då letade man ju också efter henne tills det kunde bekräftas att hon lever. Så långt går man ju, även när det gäller vuxna myndiga personer som håller sig undan frivilligt, och det är ju rimligt, tycker jag.

Ja, men nu när de vet att hon lever har familjen med all säkerhet inga problem med att hon håller sig lite undan livet just nu så är det ju en annan sak, i början var hon ju helt borta och ingen visste om hon levde och då är det ju en annan femma.

Ojdå, står du familjen så nära att du vet saker om dem med all säkerhet?

Själv har jag ingen aning, men jag anser det helt självklart att man får hålla sig undan om man vill.

Ojdå, står du familjen så nära att du vet saker om dem med all säkerhet?

Själv har jag ingen aning, men jag anser det helt självklart att man får hålla sig undan om man vill.

Jag får väl ändra mig lite i den meningen dårå. "Jag skulle tippa/tro/tänka på att...".

Jag ÄR familjen och jag vet det med all säkerhet.
Jag vet inte varför du är så ilsk, men jag är alltså inte på något vis ute efter dig.

Ganska tydligt är väl diskussionen något tudelad: dels den svåra situation din familj befinner sig i, dels ett något mer generellt resonemang om att hålla sig undan.

Skulle jag haka på det där med din familjs situation, skulle väl frågan vara om din syster vet det där med all säkerhet. (Att folk på ett forum inte gör det, är ju självklart.)

Mera generellt så föreställer jag mig att om jag hade vetat att jag fick vara ifred när jag ville det, så hade jag ju heller inte behövt gömma mig.

Skälen till att man vet det man vet, och att olika familjemedlemmar bedömer saken olika, kan ju vara många, och de kan handla både om den försvunnas föreställningar och känslor och om familjens.

Jag tror helt enkelt att det är så svårt för alla när någon försvinner, att alla snarare blir mindre pålitliga än vanligt, än omvänt. (Tex uppfattar jag ditt påpekande om skattekostnader som väldigt grovt, när det är din syster du pratar om.)

Jag vet inte varför du är så ilsk, men jag är alltså inte på något vis ute efter dig.

Ganska tydligt är väl diskussionen något tudelad: dels den svåra situation din familj befinner sig i, dels ett något mer generellt resonemang om att hålla sig undan.

Skulle jag haka på det där med din familjs situation, skulle väl frågan vara om din syster vet det där med all säkerhet. (Att folk på ett forum inte gör det, är ju självklart.)

Mera generellt så föreställer jag mig att om jag hade vetat att jag fick vara ifred när jag ville det, så hade jag ju heller inte behövt gömma mig.

Skälen till att man vet det man vet, och att olika familjemedlemmar bedömer saken olika, kan ju vara många, och de kan handla både om den försvunnas föreställningar och känslor och om familjens.

Jag tror helt enkelt att det är så svårt för alla när någon försvinner, att alla snarare blir mindre pålitliga än vanligt, än omvänt. (Tex uppfattar jag ditt påpekande om skattekostnader som väldigt grovt, när det är din syster du pratar om.)

Jag slås än en gång av din okänslighet och en undran hur (fantastiskt?) ditt eget liv ser ut.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 371
Senast: Pinus
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama