Vilken lättnad! Skönt att få god nyheter.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr är de goda nyheterna inte så goda som de verkar.
Mia har hört av sig, vilket självklart är mycket goda nyheter. Hon vill dock inte berätta var hon befinner sig och hon har bett oss att inte leta efter henne. Oron kvarstår alltså då vi anser henne vara en fara för sig själv.
Mia har hört av sig, vilket självklart är mycket goda nyheter. Hon vill dock inte berätta var hon befinner sig och hon har bett oss att inte leta efter henne. Oron kvarstår alltså då vi anser henne vara en fara för sig själv.
Vilken svår situation. Finns oron för att hon skadar sig själv så måste det ju gå att göra något iallafall?Tyvärr är de goda nyheterna inte så goda som de verkar.
Det krävs väl att en läkare begär handräckning av polisen i såfall. Det kanske ingen gjort i detta fallet.Anser inte psykiatrin det? I så fall kan hon ju fortsatt vara efterlyst och polisen leta efter henne? Jag var efterlyst i sex veckor för att psyk bestämt att jag var en fara för mig själv.
Det krävs väl att en läkare begär handräckning av polisen i såfall. Det kanske ingen gjort i detta fallet.
Polisen säger att eftersom hon har hört av sig nu finna det inget mer de kan göra i nuläget.
Imorgon har hon en inbokad tid hos sin kurator. Vi måste avvakta tills dess. Kommer hon inte på den kommer hon efterlysas igen.
Om hon däremot kommer ska vi försöka få henne tvångsinlagd. Tyvärr har jag inte särskilt stor tilltro till psykvården
Ingen har hört från min syster sedan i torsdags kväll då min mamma pratade med henne. Då hade hon varit precis som vanligt.
Hon är självmordsbenägen, väldigt deprimerad och mitt uppe i alkoholavgiftning med antabus. Hon har en del diagnoser och hon är i vissa avseenden väldigt osjälvständig. Tex ringer hon min mamma 5-15 gånger varje dag + sms. Tror inte det har gått en enda dag i hela hennes liv när hon inte pratat med mamma minst några gånger iaf. Nu har hon inte hört av sig sedan torsdag kväll.
Polisen har varit inne i hennes lägenhet och där var hon inte. Vi har kontaktat sjukhus och psykakuten, men där har hon inte heller varit. Hon hade en tid på öppenpsyk i fredags vilken hon troligtvis inte dök upp på.
Hon lever på socialbidrag och har inga pengar. Hon har kontaktpersoner vid flera olika instanser, men de har inte heller fått tag på henne. En av instanserna var hos henne i fredags och knackade på eftersom de var oroliga, men ingen öppnade. Hon har tyvärr inga direkta vänner så det finns ingen vi kan höra av oss till.
Jag är så himla orolig och vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag kunna sova inatt?
Imorgon ska vi åka till hennes lägenhet och se om vi kan hitta några ledtrådar. Vi tänkte också knacka på hos grannarna.
Är det någon som varit i en liknande situation? Vad gjorde ni?
Vad kan vi göra?
Ingen har hört från min syster sedan i torsdags kväll då min mamma pratade med henne. Då hade hon varit precis som vanligt.
Hon är självmordsbenägen, väldigt deprimerad och mitt uppe i alkoholavgiftning med antabus. Hon har en del diagnoser och hon är i vissa avseenden väldigt osjälvständig. Tex ringer hon min mamma 5-15 gånger varje dag + sms. Tror inte det har gått en enda dag i hela hennes liv när hon inte pratat med mamma minst några gånger iaf. Nu har hon inte hört av sig sedan torsdag kväll.
Polisen har varit inne i hennes lägenhet och där var hon inte. Vi har kontaktat sjukhus och psykakuten, men där har hon inte heller varit. Hon hade en tid på öppenpsyk i fredags vilken hon troligtvis inte dök upp på.
Hon lever på socialbidrag och har inga pengar. Hon har kontaktpersoner vid flera olika instanser, men de har inte heller fått tag på henne. En av instanserna var hos henne i fredags och knackade på eftersom de var oroliga, men ingen öppnade. Hon har tyvärr inga direkta vänner så det finns ingen vi kan höra av oss till.
Jag är så himla orolig och vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag kunna sova inatt?
Imorgon ska vi åka till hennes lägenhet och se om vi kan hitta några ledtrådar. Vi tänkte också knacka på hos grannarna.
Är det någon som varit i en liknande situation? Vad gjorde ni?
Vad kan vi göra?
Jag förstår absolut din oro men det känns som att du hänger ut din syster lite väl mycket i detta inlägget.
Jag hade inte velat läsa allt ovan om mig själv om jag var henne....
Och man är verkligen inte speciellt anonym på nätet, nick eller ej....
Fast nu handlar det ju om liv och död. Hennes syster försvann och hon blev orolig. Åt helvete med anonymiteten då.