Min syster är försvunnen

Tyvärr är de goda nyheterna inte så goda som de verkar.

Mia har hört av sig, vilket självklart är mycket goda nyheter. Hon vill dock inte berätta var hon befinner sig och hon har bett oss att inte leta efter henne. Oron kvarstår alltså då vi anser henne vara en fara för sig själv. :(

Mia har hört av sig, vilket självklart är mycket goda nyheter. Hon vill dock inte berätta var hon befinner sig och hon har bett oss att inte leta efter henne. Oron kvarstår alltså då vi anser henne vara en fara för sig själv. :(

Bra och obra med andra ord. Jobbigt :(

Det känns ju onekligen som att det hade varit bättre om någon hade hittat henne och kunnat tala om var hon är

Anser inte psykiatrin det? I så fall kan hon ju fortsatt vara efterlyst och polisen leta efter henne? Jag var efterlyst i sex veckor för att psyk bestämt att jag var en fara för mig själv.

Vilken svår situation. Finns oron för att hon skadar sig själv så måste det ju gå att göra något iallafall?

Bra med lite bra nyheter trots allt, men jag hoppas att ni ändå hittar henne rent fysiskt också. Precis som någon annan nämnde så borde man ju kunna göra något mer om fler än ni anser att hon är en fara för sig själv. Visst får man hålla sig undan som vuxen människa, men om man har psykiska problem brukar det ändå finnas vissa regler.

Anser inte psykiatrin det? I så fall kan hon ju fortsatt vara efterlyst och polisen leta efter henne? Jag var efterlyst i sex veckor för att psyk bestämt att jag var en fara för mig själv.
Det krävs väl att en läkare begär handräckning av polisen i såfall. Det kanske ingen gjort i detta fallet. :(

Polisen säger att eftersom hon har hört av sig nu finna det inget mer de kan göra i nuläget.

Imorgon har hon en inbokad tid hos sin kurator. Vi måste avvakta tills dess. Kommer hon inte på den kommer hon efterlysas igen.
Om hon däremot kommer ska vi försöka få henne tvångsinlagd. Tyvärr har jag inte särskilt stor tilltro till psykvården :(

Det positiva är ju ändå att hon varit/är försvunnen och fortfarande lever, det tyder väl på att hon på något sätt ändå vill leva...? Hade hon velat dö så hade hon nog varit död nu. Kanske hon behöver vara i fred ett tag bara.

Vet inte men så tänker jag iallafall.

Fy vad jobbigt - mardrömmen vill inte ta slut.

Jag hoppas att hon inte bara ger sig tillkänna utan också kommer fram ur sitt gömsle.

Polisen säger att eftersom hon har hört av sig nu finna det inget mer de kan göra i nuläget.

Imorgon har hon en inbokad tid hos sin kurator. Vi måste avvakta tills dess. Kommer hon inte på den kommer hon efterlysas igen.
Om hon däremot kommer ska vi försöka få henne tvångsinlagd. Tyvärr har jag inte särskilt stor tilltro till psykvården :(

Jag hoppas innerligt att syster är tillbaka. En stor kram till dig.

Ingen har hört från min syster sedan i torsdags kväll då min mamma pratade med henne. Då hade hon varit precis som vanligt.

Hon är självmordsbenägen, väldigt deprimerad och mitt uppe i alkoholavgiftning med antabus. Hon har en del diagnoser och hon är i vissa avseenden väldigt osjälvständig. Tex ringer hon min mamma 5-15 gånger varje dag + sms. Tror inte det har gått en enda dag i hela hennes liv när hon inte pratat med mamma minst några gånger iaf. Nu har hon inte hört av sig sedan torsdag kväll.

Polisen har varit inne i hennes lägenhet och där var hon inte. Vi har kontaktat sjukhus och psykakuten, men där har hon inte heller varit. Hon hade en tid på öppenpsyk i fredags vilken hon troligtvis inte dök upp på.

Hon lever på socialbidrag och har inga pengar. Hon har kontaktpersoner vid flera olika instanser, men de har inte heller fått tag på henne. En av instanserna var hos henne i fredags och knackade på eftersom de var oroliga, men ingen öppnade. Hon har tyvärr inga direkta vänner så det finns ingen vi kan höra av oss till.

Jag är så himla orolig och vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag kunna sova inatt?
Imorgon ska vi åka till hennes lägenhet och se om vi kan hitta några ledtrådar. Vi tänkte också knacka på hos grannarna.

Är det någon som varit i en liknande situation? Vad gjorde ni?
Vad kan vi göra?

Ingen har hört från min syster sedan i torsdags kväll då min mamma pratade med henne. Då hade hon varit precis som vanligt.

Hon är självmordsbenägen, väldigt deprimerad och mitt uppe i alkoholavgiftning med antabus. Hon har en del diagnoser och hon är i vissa avseenden väldigt osjälvständig. Tex ringer hon min mamma 5-15 gånger varje dag + sms. Tror inte det har gått en enda dag i hela hennes liv när hon inte pratat med mamma minst några gånger iaf. Nu har hon inte hört av sig sedan torsdag kväll.

Polisen har varit inne i hennes lägenhet och där var hon inte. Vi har kontaktat sjukhus och psykakuten, men där har hon inte heller varit. Hon hade en tid på öppenpsyk i fredags vilken hon troligtvis inte dök upp på.

Hon lever på socialbidrag och har inga pengar. Hon har kontaktpersoner vid flera olika instanser, men de har inte heller fått tag på henne. En av instanserna var hos henne i fredags och knackade på eftersom de var oroliga, men ingen öppnade. Hon har tyvärr inga direkta vänner så det finns ingen vi kan höra av oss till.

Jag är så himla orolig och vet inte vad jag ska göra. Hur ska jag kunna sova inatt?
Imorgon ska vi åka till hennes lägenhet och se om vi kan hitta några ledtrådar. Vi tänkte också knacka på hos grannarna.

Är det någon som varit i en liknande situation? Vad gjorde ni?
Vad kan vi göra?

Jag förstår absolut din oro men det känns som att du hänger ut din syster lite väl mycket i detta inlägget.

Jag hade inte velat läsa allt ovan om mig själv om jag var henne....

Och man är verkligen inte speciellt anonym på nätet, nick eller ej....

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 371
Senast: Pinus
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama