Oj, vilken intressant men tidvis utspårad diskussion det blev här inne!
Eftersom jag nu i efterhand med lite distans än mer kan hålla med vissa om att jag hängt ut min syster för mycket väljer jag att inte skriva mer om henne.
Som update kan jag iaf säga att jag fortfarande inte pratat med henne efter det som hänt. Hon är ångerfull men jag kan inte. Jag orkar inte. De senaste snart 20 åren har det alltid varit någonting. Min syster har direkt eller indirekt påverkat, och i perioder tom dikterat, mitt liv genom sitt sätt att leva sitt. När vi nu är vuxna och har ett annat typ av val har jag i perioder valt att ta bort henne ur mitt liv då jag helt enkelt haft tillräckligt med min egen psykiska ohälsa. De senaste åren har vi dock haft en relativt god relation, mycket för vår mammas och mina barns skull. När saker som dessa händer (vilket sker regelbundet även om just detta aldrig hänt förut) blir jag bara så matt. Jag orkar inte det. Skillnaden den här gången är att det var så utstuderat. Att hon medvetet lät bli att höra av sit trots att hon visste. Jag kan inte släppa det. Sen om det gör mig känslokall, orättvis eller till en dålig syster, det spelar faktiskt ingen roll. När kaos pågått i såhär många år blir man avtrubbad. Mest lider jag med min mamma som aldrig får lugn och ro.
Jag vet inte om jag har så mycket mer att tillägga till diskussionen som blivit här inne, men fortsätt den gärna för den är intressant tycker jag.