Min syster är försvunnen

Tyvärr har det framkommit att hon visste att vi letade efter henne och att hon höll sig undan "med flit". Vi har fått veta att hon hela tiden var hos en av personerna som Missing People kontaktade efter ett tips, och som sa att hon inte var där (eftersom hon hade bett hen att säga så). Jag känner mig sviken och besviken, och har fått problem med min hjärtrytm efter detta (har extremt lågt blod- och b12-värde så det blir så ibland av för mycket stress). Vet inte om jag kommer kunna förlåta. Mamma har redan förlåtit och gått vidare, själv känner jag mig bitter och arg. :(

Till @dressyrtjejen vill jag säga att jag egentligen tycker att du har rätt i sak. Men när jag skrev var jag i affekt, och det är inget jag kan ändra på nu.

Tyvärr har det framkommit att hon visste att vi letade efter henne och att hon höll sig undan "med flit". Vi har fått veta att hon hela tiden var hos en av personerna som Missing People kontaktade efter ett tips, och som sa att hon inte var där (eftersom hon hade bett hen att säga så). Jag känner mig sviken och besviken, och har fått problem med min hjärtrytm efter detta (har extremt lågt blod- och b12-värde så det blir så ibland av för mycket stress). Vet inte om jag kommer kunna förlåta. Mamma har redan förlåtit och gått vidare, själv känner jag mig bitter och arg. :(
Förstår att du känner dig besviken men din syster är vuxen eller hur? Hon väljer själv om/när hon vill hålla sig undan.

Förstår att du känner dig besviken men din syster är vuxen eller hur? Hon väljer själv om/när hon vill hålla sig undan.

Självklart. Men att ljuga för en organisation som Missing People och medvetet hålla sig borta när man vet att ens mamma oroar sig sjuk, jag tycker faktiskt inte att det är okej. Vill man hålla sig undan kan man iaf meddela att man lever när man vet att ens familj tror att man är död.

Precis som @Cherarriduracell skriver var det ju ett, för min syster, onormalt beteende.

Missing people är ifs en väldig "speciell" organisation. Till och med jag som en vanlig människa hade hållit mig långt borta från dem.

Samma här, fast just att svara dom om man är eftersökt skulle jag inte se som ett problem. Om jag inte höll mig undan nån av säkerhetsskäl.

Också nyfiken på varför Missing people är något man bör hålla sig borta från?
Finns ingen anledning att hålla sig borta från den organisationen. Det finns ett par tragiska människor, eller fanns då dom är ute ur organisationen nu som försöker göra sitt bästa för att förstöra, som det finns inom mer eller mindre i alla organisationer. MP lägger aldrig ut information eller efterlysningar om inte polisen är inblandade så den är ändå väldigt säker.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 371
Senast: Pinus
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 317
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama