Som sagt, sjukdomar ursäkter inte alla beteenden, så är det. Visst man kan inte ha samma krav på en person i det tillståndet men jo vissa krav kan man ha. Och jo, jag står fast vid att det finns inga ursäkter till sådant beteende. Det är fult gjort, som sagt att göra saker utan att tänka är en sak men när hon ber personen att säga att hon inte är där trots att polis och allt är inblandat. Är det inte en psykosliknande tillstånd så är det otroligt svårt att ursäkta och förlåta en sådan grej, att utsätta anhöriga för den oron såpass "planerat".Min poäng är att nej det vet du inte. Du vet hur du mår och fungerar när du är nere och då klarar du av att prioritera att höra av dig till dina anhöriga och vänner. Du vet inte hur TS syster fungerar eller inte.
Och nej jag planerar inte och prioriterar inte att höra av mig, dock om dom ringer och hör av sig till mig så svarar jag, ljuger dock och säger att jag åkt på semester osv men jag svarar och dom vet att dom inte behöver oroa sig.
Ibland måste man sätta lite gränser på vad som är okej och inte okej också även på personer som är deprimerade, det är inte helt fel att ha lite krav där.