@Tualma Beklagar sorgen, vilken ofattbar chock och sorg för er alla!
Du skriver så vackert och målande, man kan riktigt ta på kärleken inom er familj❤. Du skrev också i ett tidigare inlägg "Hur ska jag kunna vara både mamma och pappa?". Från ett barns perspektiv kan jag berätta att jag själv förlorade min pappa som 11-åring men i likhet med dina barn kom jag från en stabil och kärleksfull familj. Jag bär varje dag med mig den trygga grund jag fått av båda mina föräldrar. Ni har också redan skapat de bästa förutsättningarna. Era barns pappa kommer att vara med och hjälpa till att bära familjen under många år framåt ännu, även om det inte blev som det var tänkt.
Sen låter det som om du och dina närmaste lyckats låta barnen möta situationen på ett så fint sätt❤. Döden går inte att gömma, den måste få finnas med och barnen behöver få vara delaktiga på sina sätt. Kom ihåg att en stor förlust, som barn fått hjälp och stöd av trygga vuxna att bearbeta, till och med fungerar som en skyddsfaktor vid andra kommande förluster längre fram i livet.
Sist av allt vill jag skicka en stor varm kram!❤ Ni är mitt ute på det stormande havet, omge dig med dina nära. Ta all hjälp du får! Tids nog mojnar vinden, lite i taget, och du kan andas.