Min man är död

20230521_153815.jpg
 
Det här skrev jag en natt några dagar efter Jontes död och jag tycker att det summerar honom ganska bra.
Idag, just nu, är det ett år sedan han rycktes ifrån oss.

Vår Jonte levde sina 100 år på på 48. Han slösade med kärlek och omsorg -det kan inte vara fel... Hans kropp rusade fram som en vårflod. Jag vande mig vid att det lät som en vild fors när jag lade huvudet mot hans bröst. Men vid vårflod tar vattnet slut snabbare än vid den sakta porlande bäcken. Så är det bara.
Det är så fel och orättvist och så oändligt många dagar här utan vår älskade, för oss alla som blev kvar.
Men så mycket kärlek här finns. Allt viktigt är sagt. Inget outtalat ligger och gror.
Alla vänner sluter upp. Tårar och skratt. Kramar, gråt och handling. Han finns, andas och lever i våra fyra underbara barn.
Jag ångrar ingenting för det finns ingenting att ångra.
Tack Min Älskade Man för vårt underbara Liv.
Jag älskar dig. Nu. Alltid. In i oändligheten.
 
Det här skrev jag en natt några dagar efter Jontes död och jag tycker att det summerar honom ganska bra.
Idag, just nu, är det ett år sedan han rycktes ifrån oss.

Vår Jonte levde sina 100 år på på 48. Han slösade med kärlek och omsorg -det kan inte vara fel... Hans kropp rusade fram som en vårflod. Jag vande mig vid att det lät som en vild fors när jag lade huvudet mot hans bröst. Men vid vårflod tar vattnet slut snabbare än vid den sakta porlande bäcken. Så är det bara.
Det är så fel och orättvist och så oändligt många dagar här utan vår älskade, för oss alla som blev kvar.
Men så mycket kärlek här finns. Allt viktigt är sagt. Inget outtalat ligger och gror.
Alla vänner sluter upp. Tårar och skratt. Kramar, gråt och handling. Han finns, andas och lever i våra fyra underbara barn.
Jag ångrar ingenting för det finns ingenting att ångra.
Tack Min Älskade Man för vårt underbara Liv.
Jag älskar dig. Nu. Alltid. In i oändligheten.
Så fint. Jag blev alldeles tagen.
Att allt viktigt är sagt, det önskar jag mig och ska ta med mig.
 
Så fint. Jag blev alldeles tagen.
Att allt viktigt är sagt, det önskar jag mig och ska ta med mig.
Så fint om det kan nå in i hjärtat på någon annan :heart .
Just det har faktiskt varit den största trösten i det här, att vi hade det så bra och pratade om allt. Vi hann flytta till och bo nästan tre år i vårt drömhus, han sa till och med, typ ett år innan, att om jag dör nu, så dör jag lycklig...
 
Det här skrev jag en natt några dagar efter Jontes död och jag tycker att det summerar honom ganska bra.
Idag, just nu, är det ett år sedan han rycktes ifrån oss.

Vår Jonte levde sina 100 år på på 48. Han slösade med kärlek och omsorg -det kan inte vara fel... Hans kropp rusade fram som en vårflod. Jag vande mig vid att det lät som en vild fors när jag lade huvudet mot hans bröst. Men vid vårflod tar vattnet slut snabbare än vid den sakta porlande bäcken. Så är det bara.
Det är så fel och orättvist och så oändligt många dagar här utan vår älskade, för oss alla som blev kvar.
Men så mycket kärlek här finns. Allt viktigt är sagt. Inget outtalat ligger och gror.
Alla vänner sluter upp. Tårar och skratt. Kramar, gråt och handling. Han finns, andas och lever i våra fyra underbara barn.
Jag ångrar ingenting för det finns ingenting att ångra.
Tack Min Älskade Man för vårt underbara Liv.
Jag älskar dig. Nu. Alltid. In i oändligheten.
Men gud vad tårögd jag blev när jag läste detta.
 
Ibland, mitt i vardagen, saknar jag dig så brutalt, jag tappar andan och hela jag värker av saknad. Jag vill skrika och gråta och förbanna. Sjunka ner i det svarta hålet. Men det går inte.
Så jag låter det sjunka undan, ruskar av mig, fortsätter andas, fortsätter skiva purjolök... Du ska ju vara här och trösta mig när jag är ledsen. Varför är du inte här?
Skriver för att du känns lite närmare då, inte för någon annan egentligen.
Mamma och jag har handlat blommor och planterat idag. Det blev fint.
I morgon är det skolavslutning. Du jobbade oftast, men ibland var du med och blev rörd tillsammans med mig, över våra barn som sjöng in sommarlovet... Mörker och ljus Glädje och sorg barnröster eufori längtan vemod nöjdhet trygghet uppgivenhet framtidstro hopp
Alla känslor ryms i vårt inre universum, i solrosens mitt, i mitt hjärtas innersta rum, där finns du alltid kvar.
 
Barnen har haft sina födelsedagar två dagar på raken och årsdagen efter begravningen har passerat på den tredje dagen (1/7).
Det har gått bra, vi har haft det bra, men min kropp reagerar på det sätt som börjar bli en vana, med väldigt, väldigt ont i magen.

Hade avstämning med vännen ikväll, då jag känt att han inte riktigt känner det samma som jag ang. oss. Jag känner mig tacksam och trygg i vår fina vänskap.
Dock ska vi nog inte vara något mer än vänner ändå, vilket känns helt okej, men min kropp tycker tydligen inte det för den gör väldigt ont, som sagt.

Det är ingen fara. Bara magkatarr. Men gud, vad ensam jag känner mig ändå.

Jag mår inte så dåligt så att jag vill ringa och störa någon, men kanske någon bukefalist är vaken i denna sena timme?
 
Har jobbat och druckit cola så är inte trött nog att sova än.
Det där att sorgen är randig och att de olika faserna kan komma och gå lite är verkligen sann.
 
Åh, skickar många tankar och kramar åt ditt håll... 💞
Kom fram till stugan alldeles för sent pga alldeles för mycket strul efter vägen, annars hade jag aldrig varit vaken nu.
Hoppas att någon annan är mer nattuggla än jag!
 
Barnen har haft sina födelsedagar två dagar på raken och årsdagen efter begravningen har passerat på den tredje dagen (1/7).
Det har gått bra, vi har haft det bra, men min kropp reagerar på det sätt som börjar bli en vana, med väldigt, väldigt ont i magen.

Hade avstämning med vännen ikväll, då jag känt att han inte riktigt känner det samma som jag ang. oss. Jag känner mig tacksam och trygg i vår fina vänskap.
Dock ska vi nog inte vara något mer än vänner ändå, vilket känns helt okej, men min kropp tycker tydligen inte det för den gör väldigt ont, som sagt.

Det är ingen fara. Bara magkatarr. Men gud, vad ensam jag känner mig ändå.

Jag mår inte så dåligt så att jag vill ringa och störa någon, men kanske någon bukefalist är vaken i denna sena timme?
Jag är vaken och på jobbet till 07.
 
Barnen har haft sina födelsedagar två dagar på raken och årsdagen efter begravningen har passerat på den tredje dagen (1/7).
Det har gått bra, vi har haft det bra, men min kropp reagerar på det sätt som börjar bli en vana, med väldigt, väldigt ont i magen.

Hade avstämning med vännen ikväll, då jag känt att han inte riktigt känner det samma som jag ang. oss. Jag känner mig tacksam och trygg i vår fina vänskap.
Dock ska vi nog inte vara något mer än vänner ändå, vilket känns helt okej, men min kropp tycker tydligen inte det för den gör väldigt ont, som sagt.

Det är ingen fara. Bara magkatarr. Men gud, vad ensam jag känner mig ändå.

Jag mår inte så dåligt så att jag vill ringa och störa någon, men kanske någon bukefalist är vaken i denna sena timme?
Så jobbigt alltsammans. <3 Det kanske låter fånigt, men lite fil eller youghurt för magen kanske inte är helt fel att tänka sig? Jag är här en stund till, men ska själv dricka någon slags tarmflora (mens) och långsamt dra mig mot sängen. Kan du ta med telefonen (och Buke) och lägga dig?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: miumiu
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 373
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp