Min man är död

Har jobbat och druckit cola så är inte trött nog att sova än.
Det där att sorgen är randig och att de olika faserna kan komma och gå lite är verkligen sann.
Tack för svar :heart. Ja, det stämmer ju verkligen med sorgen.
Och lägsta nivån på måendet har väl höjts en del på ett år, så visst händer det något.
Men det känns ändå så tomt och sorgligt att inte ha min människa, liksom. Och jag känner maktlöshet över de här fysiska reaktionerna. Jag känner mig så svag och otillräcklig när det sker...
 
Ett år är ju ändå inte lång tid, med nån man levt med i många år. Jag kan fortfarande få vågor av sorg över mig över saknaden av pappa. Tror det är helt naturligt och det blir mer...lättare är fel ord men man lär sig ju leva med sorgen.
Mamma säger samma sak, dom var ändå ett par i nästan 50 år.
 
Så jobbigt alltsammans. :heart Det kanske låter fånigt, men lite fil eller youghurt för magen kanske inte är helt fel att tänka sig? Jag är här en stund till, men ska själv dricka någon slags tarmflora (mens) och långsamt dra mig mot sängen. Kan du ta med telefonen (och Buke) och lägga dig?
Bra förslag :heart . Jag ska ta lite fil. Jag kanske håller mig kvar i soffan. Känner mig lite för spänd för sängen. Men ska ta en ångestdämpande ändå, tror jag. Hade hjärtklappning igår natt, inte nu, men det sitter ju i magen istället.
 
Tack för svar :heart. Ja, det stämmer ju verkligen med sorgen.
Och lägsta nivån på måendet har väl höjts en del på ett år, så visst händer det något.
Men det känns ändå så tomt och sorgligt att inte ha min människa, liksom. Och jag känner maktlöshet över de här fysiska reaktionerna. Jag känner mig så svag och otillräcklig när det sker...
Det är helt naturligt att känna tomhet och sorg, i synnerhet nu när flickorna nyss har fyllt och det är årsdagen av hans begravning. Jag önskar så att jag kunde hjälpa dig mot tomheten inatt, men skriv så svarar jag när jobbet tillåter. Det verkar vara lugnt här, förhoppningsvis, så jag har tid om du vill. :heart
 
Ett år är ju ändå inte lång tid, med nån man levt med i många år. Jag kan fortfarande få vågor av sorg över mig över saknaden av pappa. Tror det är helt naturligt och det blir mer...lättare är fel ord men man lär sig ju leva med sorgen.
Mamma säger samma sak, dom var ändå ett par i nästan 50 år.
Nä, det är ju visst och sant. Jag är ju ändå rätt förtröstansfull för det mesta också. Men det var skönt att ha min vän som lite grann min människa iaf :heart. Han finns ju kvar, men han skojade halvt om halvt ikväll att han var ett dåligt substitut för J. Så är det ju inte, men visst var det fint att ha nån. Jag är nog inte riktigt gjord för att leva ensam. Även om jag vet att jag måste bli trygg och stark och gilla mig själv för att träffa någon. Att hänga upp sitt liv på nån annan är aldrig bra. Inte när man snart är 50 iaf. Jag har lärt mig lite efter vägen. Men ibland vill man bara vara en needy och bekräftelsesökande tonåring, eller ja, människa. Det är väl naturligt stt känna då ibland också...
 
Bra förslag :heart . Jag ska ta lite fil. Jag kanske håller mig kvar i soffan. Känner mig lite för spänd för sängen. Men ska ta en ångestdämpande ändå, tror jag. Hade hjärtklappning igår natt, inte nu, men det sitter ju i magen istället.
Många känslor verkar ju rent fysiskt hamna där, så att lugna magen är aldrig fel tillsammans med medicinerna. Lägg till lite färska frukter eller bär och försök njuta av smaken, det kan också hjälpa. Endorfiner. <3
 
Det är helt naturligt att känna tomhet och sorg, i synnerhet nu när flickorna nyss har fyllt och det är årsdagen av hans begravning. Jag önskar så att jag kunde hjälpa dig mot tomheten inatt, men skriv så svarar jag när jobbet tillåter. Det verkar vara lugnt här, förhoppningsvis, så jag har tid om du vill. :heart
Tack, det värmer. :heart
 
Nä, det är ju visst och sant. Jag är ju ändå rätt förtröstansfull för det mesta också. Men det var skönt att ha min vän som lite grann min människa iaf :heart. Han finns ju kvar, men han skojade halvt om halvt ikväll att han var ett dåligt substitut för J. Så är det ju inte, men visst var det fint att ha nån. Jag är nog inte riktigt gjord för att leva ensam. Även om jag vet att jag måste bli trygg och stark och gilla mig själv för att träffa någon. Att hänga upp sitt liv på nån annan är aldrig bra. Inte när man snart är 50 iaf. Jag har lärt mig lite efter vägen. Men ibland vill man bara vara en needy och bekräftelsesökande tonåring, eller ja, människa. Det är väl naturligt stt känna då ibland också...
Jag gissar att det är närheten du saknar, en famn att vila i, någon du litar på som kan trösta när du känner dig tom, som din vän?

Det finns väldigt trevliga dokumentärer om du vill se något både intressant och snällt? Jag ska kolla några under natten.
 
Jag gissar att det är närheten du saknar, en famn att vila i, någon du litar på som kan trösta när du känner dig tom, som din vän?

Det finns väldigt trevliga dokumentärer om du vill se något både intressant och snällt? Jag ska kolla några under natten.
Ja, precis så... :heart
 
Ibland är det nödvändigt att slå i botten.
Nu sitter jag iallafall i telefonkö till skatteverket för att ta itu med uppskovsfrågan.

Jag har även fyllt i en blankett för barnen om arvskifte efter svärfar (det är inte färdigt, men jag var tvungen att förklara varför jag och de andra som ärver inte har gjort det ännu, eftersom jag är förmyndare för mona barn i det fallet. Vi ska ta tag i det när svåger och svägerska kommer från semestern).
Ska bara få in den i ett kuvert och få på ett frimärke så kan jag posta den senare idag...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: miumiu
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 373
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp