Tualma
Trådstartare
Kul. Kärlek & uppror . Den är så bra!Jag gillar också den plattan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul. Kärlek & uppror . Den är så bra!Jag gillar också den plattan
När jag var frustrerad tonåring gick Ebba Grön och hårdrock för fulla muggar hemma.Kul. Kärlek & uppror . Den är så bra!
Jag beklagar dina förluster Det hjälpte lite helt klart.När jag var frustrerad tonåring gick Ebba Grön och hårdrock för fulla muggar hemma.
Hoppas det gav iaf lite utlopp för det jobbiga. Och självklart både kan och får man bli arg på de man älskar för att de inte finns kvar. Been there done that.. Bland annat till Ebba Grön.
Hösten är ofrånkomligen här nu.
Vi kämpar på med livspusslet som vi alla måste göra. Ingen är förskonad. Alla har sina sorger att bära, sina problem att tampas med. Vardagslivet har ingen nåd, och ändå är det så underbart.
Små ögonblick när jag och något av barnen möts i samförstånd, som när vi åkte till actionbadet ett helt gäng på en stängningsdag och yngsta dottern, somnade med en nöjd suck och orden att det hade varit en så rolig dag.
De små glädjeämnena i livet. Jag försöker ta dem till vara och bära dem som en varm, mjuk och len liten kattunge närmast hjärtat.
Jag bokar in så mycket aktiviteter jag kan på helgerna. Visst, lugna helger är viktiga för återhämtningen och det har vi också. Men jag behöver små ljuspunkter att navigera mot i mörkret. Annars blir jag tokig, känns det som.
I helgen firade jag en väninna som fyllt år med god mat och utgång. Har inte varit ute och festat sådär, sedan... tja, före barnen. Jättekul. Men vi drack för mycket, så söndagen blev väldigt lugn.
I min andra tonårstid har tyvärr över alkoholkonsumtionen krupit upp och börjat efterlikna ungdomens nivåer. Det är definitivt mågot jag måste hålla koll på. Jag kan inte förneka att nåt glas bubbel på helgen intas som självmedicinering emellanåt. För att få lite helgkänsla, känna lugn och tillförsikt en stund.
Men efter en riktig helkväll, som i lördags blir man ju låg. Kropp och knopp behöver läka, behöver INTE alkohol.
Jag vill ju vara den måttliga och förståndiga, som jag alltid har varit, även i fortsättningen. Inte minst för mina barns skull, såklart.
Absolut något att vara observant på. Kanske inte att man går ut och slår runt nån gång i halvåret, men som den där lite slentrianmässiga helgkonsumtionen. Även om inte mängderna är så stora, så påverkar det också måendet på sikt. Som tur är jobbar jag var tredje helg, men ska nog begränsa till att dricka något en helg av tre i alla fall.
Bra med alkoholtrådarna som får en att reflektera lite mer, eller ta tag i saken snarare, reflektera gör jag nog ändå.
Nu ska jag och hundarna pallra oss ut i skogen. Det är en hälsosammare vana det.
Sedan blir det nog en skrittrunda med älskade hästen också. Håller faktiskt på att setta igång henne lite smått, nu äntligen.
Gulle du! Jag känner mig oftast inte alls särskilt klok. Snarare rätt oklok och kaosartad.Du är så klok
Även om jag inte varit i din situation förstår jag dig!Riktigt bra musikal igår.
Men jag är så trött på kampen. Det känns inte tryggt på jobbet.
Det känns inte bra hemma.
Ledig vecka framför mig och jag vill bara gå i ide. Inte fixa med allt som måste fixas ned. Alla beslut som måste tas kring djur och hus.
Ja, det låter klokt. Det har skett förändringar på arbetet som gör att vi i arbetsgruppen inte känner oss helt trygga längre. Då är det kanske inte så konstigt att det sipprar in annat under proffesions-skalet.Tycker du ska flagga till din chef vilka processer händelserna på jobbet drar igång i dig. De får fixa samtalskontakt via företagshälsovården
Det låter som en tuff situation, @Cattis_E. Ja, precis så är det. Jag brukar kalla det min bomullshjärna. Det är liksom fullproppat, men ingen substans eller tyngd riktigt. Det går långsamt att tänka och agera...Även om jag inte varit i din situation förstår jag dig!
Jag vill också gå i ide. Hade en vecka ledigt nyss och fick precis det nödvändiga gjort.
För mig är det årstiden och rätt ny på ett jobb som har lång inlärningskurva och därmed fortfarande kräver mer jobb förr av mig.
Upplever du också att alla vardagliga beslut känns krångligare än vad de logiskt sett borde vara. Lite som sirap i hjärnan?
Håller med de som skrivit tidigare att du kanske bör prata med någon om vad situationer på jobbet triggar. Företagshälsovård är kanske en bra idé?
Tack för medkänslan.Det låter som en tuff situation, @Cattis_E. Ja, precis så är det. Jag brukar kalla det min bomullshjärna. Det är liksom fullproppat, men ingen substans eller tyngd riktigt. Det går långsamt att tänka och agera...
Jag ska ta tag i och flagga för jobbet under nästa vecka. Nu ska jag vara ledig.
Vi får ta hand om oss, så gott vi kan, du och jag.
Heja! Fixa gårdsdag låter som en jättebra idé tycker jag. Det verkar som det kan finnas många nära dig som kanske vill hjälpa?...Det verkar vara ett vinnande koncept att ösa ur sig och visa sin sårbarhet här.
För nu har jag varit och pratat med ett värmeföretag och fått offert på ny bergvärmepump. Jag ligger och lyssnar på nätterna och nojar över att den gamla pumpen ska gå sönder när som helst...
Dessutom har jag bokat in mig hos hästtransportfirman på måndag. Jag måste ju köpa ny transport. Ju fler grejer som är fixade, desto lättare flyter livet på... enkel ekvation kan en ju tycka... Så tack för att Buke finns!
Ja, svåger har redan föreslagit det, men han är ganska upptagen på helgerna. Jag orkar inte riktigt sy ihop något just nu. Men H kan säkert hjälpa till att ringa runt lite.Heja! Fixa gårdsdag låter som en jättebra idé tycker jag. Det verkar som det kan finnas många nära dig som kanske vill hjälpa?
Sjukskriven. La ut annons för medryttare/delfodervärd/fodervärd för min fina häst nu.
Jag vet varken ut eller in, men kan inte fortsätta hanka mig fram i detta limbo. Jag hittar inte glädjen i hästarna längre, eller just nu i alla fall. Jag skulle så gärna vilja att det var annorlunda, men för första gången i mitt liv tar hästarna mer energi än vad de ger. Jag går sönder. Min identitet! Vem är jag utan hästar?