min hund bet kompis i ansiktet

Sv: min hund bet kompis i ansiktet

Men om du anser att hunden gjorde rätt, varför tråden? Jag uppfattade ditt första inlägg som att bettet oroade dig. Så då skrev jag hur jag resonerat, efter den information jag läst.

för det första hade jag inte fått veta hur det gick till när jag skrev tråden. sen för det andra så ville jag få några bra tips på hur jag skall hantera situatione för att den ej ska hända igen. men jag är inte särskilt ängslig över att det händer igen då situationen blve väldigt olycklig - både för min hund och kompisen. han ar garanterat lärt sig en läxa och jag kommer inte att utsätta hunden för situationen igen. så varför la jag ut tråden?? kan ju faktiskt vara kul att höra hur andra maskor resonerar - för vissa tyckte ju att jag skulle avliva den på fläcken för den kunde ju bita ett barn, vissa sa att han var falsk och vissa att den gjorde det av rädsla då personen betett sig väldigt klumpigt och provocerat hunden över gränsen för vad den skall tåla.

så varför?? ja det var ju många som ahde olika synsett på det, bara det var ju roligt å se - vilken hysteri det blev. och att mskor förutsatte att det var en sk kamphund var ju ännu mera roligt! :smirk:

Jag tycker det var bra att du la ut tråden, för man får dels lära sig en del nytt, dels får man verkligen fundera över sitt eget beteende.

Att det sedan förutsattes att det var en viss typ av hund var ju rätt dråpligt med tanke på vilken hund det var!

Hur kommer det sig att det är så med tanke på att så pass "primitiva" djur borde sky avvikelser som pesten? Hundar ska ju inte känna empati och sådana känslor men ibland blir man ju förbryllad.

Min hund är extremt tålmodig med småbarn, handikappade och utvecklingsstörda. Lite större barn får inte vara lika hårdhänta, då går hon därifrån, eller söker upp mig.
Jag inbillar mig att hon antingen känner på sig att "de inte kan hjälpa det" dvs rörelsemönster, uförutsägbara beteenden osv, eller så läser hon av mig.
Jag beter mig säkert annorlunda beroende på vem som kastar sig över henne. Jag har ju mer överseende med Lisa/Pelle 3 år än hugo/stina 14 år som retas med henne.

och att mskor förutsatte att det var en sk kamphund var ju ännu mera roligt! :smirk:

Jag förstår att du syftar på mig. Jag ifrågasatte inte om det var kamphunden som bet.
Jag ironiserade över dina inlägg här. Allt är totalt kaos när du skriver och när du sedan får svar så är det absolut inget problem. Svårt att ta dig på allvar

Någon frågade vad det var för hund och jag har inte sett något svar.
Var det pitbulln som du behövde halti till, och som hade sockersjuka och som du ransonerade vattnet till, som det inte var något fel på?

Jag förstår att du syftar på mig. Jag ifrågasatte inte om det var kamphunden som bet.
Jag ironiserade över dina inlägg här. Allt är totalt kaos när du skriver och när du sedan får svar så är det absolut inget problem. Svårt att ta dig på allvar
så skrev du... du undrade ju först om det var kamphunden. du brydde dig inte om att fråga om det var kinesen... me skitt samma - det spelar absolut ingen roll vilken hund som bet. gjort är gjort och det är lika illa oavsett vem som hade gjort det.

nä jag har inget större problem med det som hänt. det jag ville veta var hur jag skulle hantera situationen så det inte skulle sätta sig i huvet på hunden och hända igen. jag har inget bproblem med det som hänt då ajg känner till viss del hur hunden känt sig under "hotet". men det var fortf inte okej att han bet. men vad skulle han ha gjort?? vad hade du gjort om du var hund i det läget och känner dig hotat och absolut inte tar dig nån stans och hoten blir värre och värre??

så problem har jag inte och du behöver inte ta mig på allvar. jag har fått en del konkreta tips och svar på hur detta skedde och hur jag skall förhindra det.

Jag skulle aldrig låta någon sitta och putta på min hund som dragit sig undan! Varför ska man provocera/reta hunden så?

Jag är nästan säker på att mina hade blivit rädda och försökt ta sig därifrån. Att de biter är såklart en dålig reaktion. Men varför låta det gå så långt då hunden tom markerat innan att den inte gillade situationen. Jag aldrig låta någon göra något så som de kan känna sig trängda av. Jag ser inte vitsen med det. Det fyller inget som helst syfte utom ev lite nöje från människans sida. Och jag är fullt övertygad om att normalfriska människor kan hitta andra nöjen.

Jag har inte läst alla inlägg i tråden men en hel del...

Till att börja med så tycker jag faktiskt inte att din hund gjorde något direkt fel. Den försökte gå undan och varnade med att morra. När den ändå blev "överfallen" så skyddade den sig på det enda sättet den kunde- med tänderna.

Min äldre hane hade gjort på exakt samma sätt men han hade antagligen inte varnat så tydligt först. Jag hade personligen sett till att din hund i fortsättningen inte är med då ni festar. Människor som druckit beter sig lätt ansvarslöst.

Var själv med om ngt liknande för ett par år sen då jag var lika tankelös som du och lämnade min hane med ett par vänner då jag själv gick ut ur rummet.

Ena tjejen (själv hundägare) lutade sig över min då unge och osäkre hund , gav honom en kram och försökte pussa hunden. Han svarade med att ge henne ett ärr under ögat.

Jag förklarade lugnt för kompisen varför hunden gjorde som den gjorde och plåstrade om henne. Hon erkände själv att det var dumt av henne. Idag har jag mycket större koll på hundarna bland andra människor. Misstänker jag att någon besökare inte kommer låta hundarna vara ifred så är det i första hand besökaren som får åka hem men jag kan även tänka mig att ha hundarna i ett eget rum där dom får vara i fred.

Mina hundar följer ofta med på uteserveringar och liknande och då händer det att berusade människor skall fram och klappa. Det är något jag INTE tillåter. Jag tar handgripligen undan folk som inte lyssnar på tillägelse. Anser att det är bättre att jag tar tag i dom än att någon av hundarna gör det.

Slutligen, låt hundarna vara någon annanstans då ni har folk hemma för fest. Jag skulle i övrigt inte bekymmra mig mer om händelsen.

Förlagsvis: Ha inte hunden med under ert festande!!!

Fulla människor har ett väldigt skumt kroppsspråk för en hund och de flesta hundar reagerar faktiskt negativt på fulla personer, även om det inte alltid slutar med att någon blir biten..

Håller med Gnist till 100%..

om jag vore du skulle jag genast se till att hunden/arna ser sin KORG som SIN plats där den får vara ensam. soffan ska vara förbjuden plats, det går att lära in och hunden kommer inte att bli ledsen. det är du som ska bestämma var den ska ha sin plats och inte hunden.

Jag har följt tråden och måste bara säga tack för trådens första vettiga inlägg! :bow:

På alla övriga inläggares vägnar tackar jag så mycket för det betyget. :smirk:

LIA

På alla övriga inläggares vägnar tackar jag så mycket för det betyget. :smirk:

LIA

Det är nakenhunds pakten som inte tycker deras hundar gör fel trots bett i ansiktet. :rofl:

Tänk om tråden hade gällt det samma för Piru att han hade bitit en kille i ansiktet , det skulle varit kul o sett vilka svar man hade fått då.

Jag var på stan i Lördags med Jääkäri vi skulle testa lite hur han var i annan miljö och ta oss en körv, som jag trodde så finns det ju inget som berör han i miljö. men när vi satt där och åt våran körv så kommer det ett par med 3st små hundar som börja idiot vråla o härja. Då sitter det massor med folk runt mig som säger "kolla vad söta dom är dom vill mörda schäfern"

Då tänkte ja varför är det Okej att småhundar får bete sig som idioter men skulle min hund gjort det mot dom små då hade folk sagt att man skulle nog avliva hunden.

Knepigt hur folk resonerar.

Det där är något jag retar mig på till vansinne - VARFÖR får små hundar bete sig som små jävlar? De skäller, hoppar, går till full attack ibland (fast det seeer ju så söööött ut...), gnäller, lägger sig ner och morrar........

Och reaktionen? Antingen skrattar folk åt den "modiga" lilla hunden som tror att den är stor, eller så lyfter man upp den "lilla, stackars hunden som är så rädd för den stora, svarta, otäcka hunden"

Heder dock åt damen med en liten vit pudelhane, som jag mötte i parken häromveckan! Hon såg oss komma, hennes hund började resa ragg. Hon satte den vid sina fötter och ignorerade hans försök till uppstudsighet, bara såg till att den satt still där den skulle :bow: Lotus fick beröm för att han var så fin och duktig av nämnda dam, då han inte ens tittade på pudeln, utan faktiskt bara gick förbi

Det där är något jag retar mig på till vansinne - VARFÖR får små hundar bete sig som små jävlar? De skäller, hoppar, går till full attack ibland (fast det seeer ju så söööött ut...), gnäller, lägger sig ner och morrar........

Och reaktionen? Antingen skrattar folk åt den "modiga" lilla hunden som tror att den är stor, eller så lyfter man upp den "lilla, stackars hunden som är så rädd för den stora, svarta, otäcka hunden"

Heder dock åt damen med en liten vit pudelhane, som jag mötte i parken häromveckan! Hon såg oss komma, hennes hund började resa ragg. Hon satte den vid sina fötter och ignorerade hans försök till uppstudsighet, bara såg till att den satt still där den skulle :bow: Lotus fick beröm för att han var så fin och duktig av nämnda dam, då han inte ens tittade på pudeln, utan faktiskt bara gick förbi

Det är juh alltid så att i en skala så kommer alltid de sk "kamphundarna" på första plats sedan de stora (dock inte grand danioa & afghan hund) men typ schäfer & sist småhundar så om det blir nått hund bråk så är det först alltid kamhunarnas fel sedan schäfrarnas, rottisarnas (gärna de mer musklade & skarpa) & sen terriers & sist kommer en liten "oskyldig" hund.. de kan juh ALDRIG vsara dumma
Till alla er som inte fattade att detta inlägget skrevs med ironi : :cool:

Jag tycker att Tviggy gjorde ett bra inlägg, oavsett vilken ras det nu gäller...

Tycker en del här är orättvisa, varför ska inte jag få tycka till i den här diskussionstråden utan att få pekpinnar på mig för att jag har en nakenhund och därför står automatiskt på nakenhundsägarnas sida :confused:
Jag står inte på någons sida i den här tråden.

Klart du får delta i tråden, den är som alla andra öppen för alla.
Men att som enda budskap påstå att alla inlägg utom ett är ovettiga, tillför väl inte så mycket, eller vad säger du själv?

LIA

okej då får jag väl ändra och skriva "trådens MEST vettiga svar i mitt tycke". Hon skrev precis så som jag skulle ha skrivit OM jag skulle ha skrivit något.

Sedan tycker jag att PIRU var orättvis när han skrev sitt senaste inlägg om att jag är med i någon nakenhundspakt.
Jag har faktiskt en schäfer också och båda mina hundar är lika mycket hundar, ingen av dom skäller eller gör utfall mot andra hundar.
Det enda "problemet" med den lilla jämfört med den stora är att han kan smita upp på köksbordet om man inte drar in alla stolar..
Schäfern skulle jag kunna lägga en stek framför nosen på utan att han skulle röra den. Men jag ser det inte som ett problem för det är så naturligt för mig, familjen och vänner att skjuta in stolen efter man suttit vid bordet...

Då tänkte ja varför är det Okej att småhundar får bete sig som idioter men skulle min hund gjort det mot dom små då hade folk sagt att man skulle nog avliva hunden.

Knepigt hur folk resonerar.

Jag tycker det är lika trist när en liten hund biter som en stor...men i fallet med nakenhunden tycker jag inte att hunden gjorde fel. Det borde inte ha hänt eftersom ägaren borde sagt ifrån istället. Men jag anser inte att en hund skall tvingas stå ut med vad som helst.

Min hund som bet en tjej för några år sen är en rottis. Ingen ansåg att han skulle avlivas. Tvärtom förstod dom mkt väl hans agerande. Trots det är det inte ok för en hund att göra så om den skall fungera i dagens samhället!

Nej men sa inte att dom skulle avliva denna heller..

Utan jag skrev om de 3 som bettede sig som galningar på stan i lördags o folk tycker dom är söta o roliga som ville döda min hund som nån sa.

Men hade det varit tvärt om jag kommit med nån av mina o blivit rabiata på dessa 3 små hundar då hade folk reagerat "avliva den där idioten han är ju farlig"

Jag skulle aldrig låta någon sitta och putta på min hund som dragit sig undan! Varför ska man provocera/reta hunden så?

Jag är nästan säker på att mina hade blivit rädda och försökt ta sig därifrån. Att de biter är såklart en dålig reaktion. Men varför låta det gå så långt då hunden tom markerat innan att den inte gillade situationen. Jag aldrig låta någon göra något så som de kan känna sig trängda av. Jag ser inte vitsen med det. Det fyller inget som helst syfte utom ev lite nöje från människans sida. Och jag är fullt övertygad om att normalfriska människor kan hitta andra nöjen.

:confused: vaddå tillåta?? jag var inte med då det hände.. jag var fullt upptagen i ett annat rum. hade jag varit i rummet så hade jag garanterat sagt till dem att ge fan i hunden.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 501
Senast: Sel
·
Hundhälsa Vet inte var jag ska börja, kör med anonymt nick, detta börjar bli ohållbart. För att hålla oss anonyma vill jag inte gå ut med ras på...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 346
Senast: soom
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 349
Senast: mmbot
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 394
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka