Sv: Min diarréhäst!
Va!!! Har du köpt dig en ponny. Vad för något? Det gick snabbt. Du kunde ju ha fått låna min fjording om du red henne också förstås. *ler*
Det fanns gott om fjordingar och liknande att låna (och hade gärnat lånat din). Kruxet är dock att jag har extremt bra bete, dvs fångrisken känns oerhört stor om man släpper något mer lättfött/robust där. Det (betet) har gjort det mest svårfödda spektakel trind och fin, ch födde högdigivande, nydräktigt arabsto + föl (inte den mest lättfödda sorten heller) alldeles FÖR bra
Så efter mycket funderande, och även beaktande av att jag är orolig för hur V.s ben egentligen mår (om man jag - gud förbjude - förlorar honom också nu, vill jag inte behöva skaffa en till sällskapsponny för att kunna motionera den första sällskapsponnyn..) kom jag fram till att det bäsa ur alla aspekter nog var att köpa en lite större ungponny av ädlare ras. (Lite större = B/C-ponny någonstans).
Ungponny för att de kräver ju ordentligt med käk, och lite större för att sedan kunna rida in och motionera/rida själv (då hålls ju både hull och fångrisk nere, och gillar inte riktigt att de bara ska vara hagdekorationer).
Sen dök ett gyllene tillfälle upp, och imorgon anländer en liten tandkrämspojke (han heter Colgate). Född 06, valack, welsh sektion B och idel, ädel prestationsstam rakt igenom, blir stor C eller liten D (är stor B nu). Håll en tumme att hästarna finner varandra och allt fungerar bra bara!
Det känns milt sag skittaskigt mot Kele, men jag hade inte så många val. Hedra Keles minne tills det kändes bra, men riskera Visions hälsa. Eller skit i hur det känns för matte och prioritera Visions välmående liksom.. Men känns ganska tufft, och jag kände mig som en riktig bov när jag tog bort hennes skylt och blommorna ur boxen igår och ställde Vision där och flyttade fullblodet till Visions box. (Som från början var Keles)