Min bäbis dog

Att vi förlorat vår flicka är inte gnäll...
Men att jag får ågren över en ny eventuell graviditet känns i sammanhanget som gnäll.

Jag tror ingen dömer det som gnäll!
Det finns nog ingen som inte skulle ha ågren över en ny graviditet i dina skor.
Jag tolkar det som att du sätter det i relation till att ha förlorat ett barn, men gör inte det - det är en annan sorts plåga som också behöver få ventileras. Gnäll på för tusan

• Gilla
Reactions: Ray
Att vi förlorat vår flicka är inte gnäll...
Men att jag får ågren över en ny eventuell graviditet känns i sammanhanget som gnäll.

Jag tycker att det är helt relevanta känslor i sammanhanget! Tanken på att gå igenom en ny graviditet med allt vad det innebär när du gjort just det alldeles nyss utan att få belöningen i form av levande bebis, om inte den var skrämmande vet jag inte vad som skulle vara det!!!

Låt dig känna precis som du gör, och det är kuratorns jobb att lyssna på allt du känner att du kan komma på att du behöver ventilera :heart

Får kanske ha anteckningar med mig... Och tvinga mig igenom punkt för punkt...
Kan man göra så?

Tack för omtanken.
Jonathan är med oss och bor på månen. Vi vinkar till honom och pratar ofta om saknaden.
Dottern har idag två äldre styv syskon hos sin pappa men vill ändå ha sin egna bror hon aldrig träffat. Kommer djupa tankar från en 6 åring som nästan skrämmer mig.

Jag minns att min berättelse hjälpte en annan tjej att faktiskt ta tag i sin oro där bm tyckte allt var normalt. Hon stod på sig efter läst min tråd och det var nära ögat att det gick fel men barnet klarade sig.
Jag minns tyvärr inte idag vem hon var då det ändå är 8 år sedan nästa vecka :(

Det var jag! Min dotter kom till världen 2 april 2008. 2050 gram vägde hon (ändå fullgången) och hade för kort navelsträng och hade inte växt alls sista tiden... Hon hade dessutom tagit lång tid att "tillverka" och hon är (och förblir) mitt/vårt enda biologiska barn. Jag är sjukt tacksam för henne! Och sjukt tacksam för din fina tråd om Jonathan som fick mig att slåss.

Kan inte föreställa mig vad du och TS gått igenom :cry:. Kram till er!

Känner mig smått störd ikväll.
Lite peppad!
Liten kompass riktning och plan framåt.
Viktigt att inte få dåligt samvete då sa kuratorn...
Men just ikväll, efter härligt solig dag med lite häst, dans på gräsmattan (fullt normalt när man har 6 åringen med bus i benen) till gamla discorökare och lite basket- så stoppade jag all sorg och ågren i ryggsäcken.
Tar fram det nån annan dag! Glad Påsk:D

Sista inlägget är så himla härligt att läsa. Man blir glad av det.
Ja, sorgen kommer garanterat åter och säkert skuldkänslor (jag borde inte vara glad pga...) men toppen att du kunde njuta av nuet en härlig dag :) :heart

Lite peppad!
Men just ikväll, efter härligt solig dag med lite häst, dans på gräsmattan (fullt normalt när man har 6 åringen med bus i benen) till gamla discorökare och lite basket- så stoppade jag all sorg och ågren i ryggsäcken.
Det är bra att du tar vara på de känslor som kommer. Likaväl som att man ska tillåta sig att sörja och gråta och vara ledsen när det kommer över en, lika viktigt är det att ta vara på de stunder - sekunder..? - av glädje, bubblande skratt i magen, lycka över hon som finns kvar, tillförsikt, och känslan av att man kanske trots allt kommer att överleva det här också.

Önskar dig kraft!!! <3 <3 <3 <3

Mmm- tids nog trillar man ner ändå...
Idag är det BF dag.
Snittet är bra nog utan värktabletter men har sjukt ont i ryggslutet/svanskotan eller var f-n det egentligen sitter. Och det räcker för att dra ner humöret lååångt under skoskaften.
Har 3 gånger fått frågan " hur gick det och vad blev det".
" en flicka och det gick inget bra alls".
1 gång gick jag vidare och låtsades inte höra.
Nu vill jag ut och gå långt och fort men har ont ont ont. Vill svära långa ramsor. Jag har haft ont i 4-5 månader till ingen j-la nytta. Inte ett skit fick jag för det annat än tårar och ledsamheter. Har inte ridit min häst på två månader och fler lär det bli - till ingen nytta.
Inte kunnat springa med dottern- igen till ingen som helst nytta. Ett nästan helt år har gått TILL INGEN J-LA NYTTA!!
F-N oxå - jag skulle ju inte bli bitter... Oj vad bra det går:rage::rage::banghead::arghh::arghh:

Förstår att det är tungt!!!

Men det kommer att komma en tid, om många många år, när du ser att detta året finns där som en pusselbit för att göra just ditt livspussel komplett. Ett kalejdoskop med bara glada färger blir bara mesigt. Året är inte bortkastat, även om det inte har varit meningsfullt i den betydelsen man önskat. Det bar inte den frukt som förväntades. Men bortkastat, nej inte en sekund av ett liv är bortkastat!

Du får gärna protestera om du tycker jag har fel. Försöker bara hjälpa dig att lotsa dina tankar! :heart:heart:heart:heart

Förstår att det är tungt!!!

Men det kommer att komma en tid, om många många år, när du ser att detta året finns där som en pusselbit för att göra just ditt livspussel komplett. Ett kalejdoskop med bara glada färger blir bara mesigt. Året är inte bortkastat, även om det inte har varit meningsfullt i den betydelsen man önskat. Det bar inte den frukt som förväntades. Men bortkastat, nej inte en sekund av ett liv är bortkastat!

Du får gärna protestera om du tycker jag har fel. Försöker bara hjälpa dig att lotsa dina tankar! :heart:heart:heart:heart
Jo just nu tycker jag du har jättefel.
Säger inte att du HAR det- hoppas du förstår skillnaden.
För alla mål jag satte förra året har misslyckats fatalt. Och jag har inte ens chansen att lyckas med dom detta året. Allt har stått tillbaka för graviditet och kommande tillskott. Och så går det åt skogen. Alla mål med hästen, all kvalitets tid med familjen när jag varit sur och trött och grinig, målen på jobbet som blev att hitta vikarie- och nu får jag bara fota vikarien.

Det är mycket möjligt du har rätt- men just nu... Ledsen men jag känner verkligen som att jag slängt en hel massa tid i soptunnan. Och dessutom kommer fortsätta med det okänd tid framåt.

empty.gif
empty.gif
:heart

Herregud - stackars kuratorn får avsätta en hel eftermiddag om jag ska gnälla över allt som jag vill gnälla om...
Nu ska vi ha middagsgäster så in i duschen och spola bort surtanten. Lika bra, tycker inte mycket om mig själv när jag är sån så det är en känsla jag helst inte bejakar för länge...

Jag tycker faktiskt att man får tycka att vissa år (eller valfritt lång tid) är bortkastat. Jag har också några år som jag ser som ett jävla slöseri med ...mitt och andras liv. Skillnaden för mig och Ray är att det handlar om mina pissiga beslut. För Ray är det bara en meningslös jävla skit. Det är en massa tid som gått åt till något som blev ingenting istället för saker som hade varit konstruktiva och roliga Jag tycker det är helt okej att tycka det är bortkastad tid.

Jo just nu tycker jag du har jättefel.
Säger inte att du HAR det- hoppas du förstår skillnaden.
För alla mål jag satte förra året har misslyckats fatalt. Och jag har inte ens chansen att lyckas med dom detta året. Allt har stått tillbaka för graviditet och kommande tillskott. Och så går det åt skogen. Alla mål med hästen, all kvalitets tid med familjen när jag varit sur och trött och grinig, målen på jobbet som blev att hitta vikarie- och nu får jag bara fota vikarien.

Det är mycket möjligt du har rätt- men just nu... Ledsen men jag känner verkligen som att jag slängt en hel massa tid i soptunnan. Och dessutom kommer fortsätta med det okänd tid framåt.
Önskar jag kände dig och bara kunde få hålla om dig en stund!!!!!!!!!

:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart:heart!!!

• Gilla
Reactions: Ray
Jag tycker faktiskt att man får tycka att vissa år (eller valfritt lång tid) är bortkastat. Jag har också några år som jag ser som ett jävla slöseri med ...mitt och andras liv. Skillnaden för mig och Ray är att det handlar om mina pissiga beslut. För Ray är det bara en meningslös jävla skit. Det är en massa tid som gått åt till något som blev ingenting istället för saker som hade varit konstruktiva och roliga Jag tycker det är helt okej att tycka det är bortkastad tid.
Meningslös jävla skit.
Tack för formuleringen!

Den mikroglädje jag kände när jag såg min dotter- hur söt och fin hon var... Den är så kopplad till sorgen. Jag tror att just nu skyddar jag mig mot den genom att bli arg på livet. Hon är självklart inte meningslös. Att hon är borta är heller inte meningslöst- det är katastrof.

Men jag och min sargade kropp och ouppnådda mål- det är meningslös jävla skit som jag får dras med resten av livet.

Meningslös jävla skit.
Tack för formuleringen!

Den mikroglädje jag kände när jag såg min dotter- hur söt och fin hon var... Den är så kopplad till sorgen. Jag tror att just nu skyddar jag mig mot den genom att bli arg på livet. Hon är självklart inte meningslös. Att hon är borta är heller inte meningslöst- det är katastrof.

Men jag och min sargade kropp och ouppnådda mål- det är meningslös jävla skit som jag får dras med resten av livet.
Du är så klok som kan hålla isär det hela.

Förstår varifrån din stora tjej fått sin visdom ifrån!

Lite peppad!

Det finns plats för många känslor i en och samma kropp, sorg och glädje kan samsas. Det är inte rakt av jämförbart på något sätt, men när min pappa dog (hastigt vid 66 års ålder) så var jag precis alldeles nykär i min karl. Varje dag de där första månaderna var jag på de högsta molnen och i de djupaste dalarna varenda dag. Kunde somna gråtandes och vakna med ett leende, skutta fram på löparspåren för att en minut efter hemkomst sitta i ett hörn och gråta.

Och det får vara så. Det är bra att det är så. Sorgen efter någon man förlorat kan vara enorm, brutal och totalt nattsvart, men det finns inget som helst egenvärde i att den får vara allt i livet.

Mmm- tids nog trillar man ner ändå...
Idag är det BF dag.
Snittet är bra nog utan värktabletter men har sjukt ont i ryggslutet/svanskotan eller var f-n det egentligen sitter. Och det räcker för att dra ner humöret lååångt under skoskaften.
Har 3 gånger fått frågan " hur gick det och vad blev det".
" en flicka och det gick inget bra alls".
1 gång gick jag vidare och låtsades inte höra.
Nu vill jag ut och gå långt och fort men har ont ont ont. Vill svära långa ramsor. Jag har haft ont i 4-5 månader till ingen j-la nytta. Inte ett skit fick jag för det annat än tårar och ledsamheter. Har inte ridit min häst på två månader och fler lär det bli - till ingen nytta.
Inte kunnat springa med dottern- igen till ingen som helst nytta. Ett nästan helt år har gått TILL INGEN J-LA NYTTA!!
F-N oxå - jag skulle ju inte bli bitter... Oj vad bra det går:rage::rage::banghead::arghh::arghh:

Du är inte bitter. Du har ju förlorat många månader till ingen nytta. Ronja skulle ju vara nyttan, belöningen, det som gjorde det värt det, men hon stannade inte kvar. Du är inte bitter. Punkt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 250
Senast: sardellen
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 013
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MML
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
28
· Visningar
1 084
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?