Jag har ju inte förlorat mitt barn, däremot min sambo och livspartner. Och jag känner så väl igen mig i dina tankar här! Jag var livrädd för den nya framtiden, kände mig fruktansvärt ensam och jag var då arg på ödet som utsatte just mig för det. Även jag ventilerade på buke och det var en stor stor del av min räddning. Familjen var en sak, men det var liksom normen att de skulle stötta. Stödet från "främlingar" gav nästan mer. Så jag hoppas att du också kan dra nytta av den kärlek och sammanhållning som finns här. Vi står bakom dig och håller dig om ryggen, allihopa!
Rent praktiskt, kolla sin hemförsäkring! Jag fick 10 besök hos en psykolog betalat av försäkringen, det var oerhört nyttigt. I övrigt, lyssna inte på vad andra säger. Har du en dag där du bara gör det mest basala och sen bara ligger på soffan så är det helt ok. Man måste ge sig tid att läka, både fysiskt och psykiskt. En sådan här kraftig chock kan likställas med att bli utbränd över en natt och det är inte ovanligt med ptsd efteråt, så var försiktig med dig själv