Miljösäker?

Nixehen

Trådstartare
Sitter och letar intressanta utbildningar och jobb och stötte på uttrycket "Miljösäker" i en annons. Vad menas med att hunden skall vara Miljösäker? Har aldrig stött på det tidigare... Utbildningen i fråga handlar om att bli väktare med bombhund om det har någon relevans.

Någon som vet?

Sv: Miljösäker?

Det betyder att hunden ska kunna ta sig fram i alla möjliga miljöer och situationer utan att bli distraherad, rädd och påverkad. Det kan röra sig om gallertrappor, höjder, lutande ytor, hoppa upp och ner på saker, gå förbi stora fordon, borrar, eldar, folkmassor, mörker osv.

Jag skulle tro att det är som Gabbi säger, hunden klarar av alla olika sorters miljöer utan problem.
Alternativt så är den 100% biologiskt nedbrytbar :D

Om den misslyckas med sitt uppdrag som bombhund ska den åtminstone inte belasta naturen? :rofl::rofl:

nej precis! Med tanke på vilken effekt bomber har på naturen så måste det ju kompenseras någonstans :D Hur skulle det annars gå?? :eek:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 029
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 802
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Resa till Bulgarien
  • Är det fler än jag... (facebook)