Sv: Messmör

+Cilla

Har du/ni smakat dom dryckerna? Dessa måltidsdrycker går inte ens att jämföra med saft eller vanlig fruktjuice som innehåller socker över huvudtaget, framkallar inget godisråttebegär som någon skrev då dom inte ens smakar sött och i jämförelse med fruktpuré så är nog den sistnämnda mer sockerberoendeframkallande skulle jag tro ( om ens någon av dessa artiklar ensamt kan framkalla en godisråtta, det är jag tveksam till ).

Trots det att min dotter uteslutande älskar vatten så känner jag att jag måste försvara drycken något eftersom att ni går lite väl hårt åt Dee79 nu, det är inte godis i flytande form hon ger sitt barn. Det är samma gram socker (fruktsocker) i drycken per 100gram som i fruktpuré ( beroende på vilken dryck vs puré ). Att du Gnarpis ger ditt barn frukt fruktmellis och frukt igen till efterätt betyder ju inte att alla gör det och var i ligger skillnaden att då ge som dryck ibland ?

Att jämföra drycken med godis är som att säga att äpplen och päron är samma sak, bättre att jämföra med likvärdig produkt dvs fruktpuré .

Fast jag jämför inte med godis. Jag säger ju att han får frukt till mellis och till efterrätt, då finns det ingen anledning att ge fruktjuice tycker jag. Om alla andra vill ge sina ungar fruktjuice så skiter väl jag i det. Och om jag inte vill ge min unge det så kan väl andra skita i det också.
Jag tipsade dee79 om att inte ge fruktjuice eftersom jag har själv har fått de tipsen av mina syskon och vänner och tycker det är bra råd som jag själv följer, sen får väl hon göra som hon vill, utan att jag dömer henne för det.

lägg dig i ett annat rum och stoppa öronpropar i örona, så du inte hör när han skriker.

eller gå ut i stallet och lägg dig. :D

finns inte du i närheten och han blir tillräckligt hungrig, så kommer han att fatta att han kan äta även från flaska.

Det var den vi hade ett tag när han var mindre som inte var nån höjdare. Problemet nu är ju att han boxar bort flaskan utan att veta vad det är i den. Han är inte ett dugg nyfiken och sugen.

Pump - en handpump från apoteket. Minns inte vad den heter, men det var en ljuslila ask tror jag :D

Jag märkte att det var stor skillnad på pumpar och den som fungerade bäst på mig var Medela. Prova någon annan pump

Men varför blir du så jädra sur ?

Det var inte alls meningen att du skulle ta det på så vis att du behöver bli sådan, men det är väl ett diskussionsforum ? Jag har väl aldrig propsat på att just DIN unge måste dricka fruktdryck utan bara likheten mellan sortimentet på barnmatshyllan. Så att om du ger ditt barn fruktpuré och dee79 ger dryck så ger ni i princip samma mängd av socker osv..

Jag tyckte bara att ni lät väl dömmande i underton faktiskt, därför jag skrev inlägget. Om så inte är fallet så är väl bra =)

fast jag ger ju fruktpure som mellanmår eller efterrätt och drycken är ju bara till för att släcka törst och det fixar vatten allderles utmärkt. :laugh:

Ursäkta tonen, jag är trött och har haft huvudvärk i en vecka :grin: och blev irriterad av att bli missförstådd i att jag har sagt att inget får vara sött.

Jag vet flera barn som inte gärna vill ha vatten (och endel vill inte ha välling) till följd av att få fruktjuice.
Givetvis betyder ju inte det att alla barn är så.

Ja men det är ju hur du gör.
Jag tycker ni hade en underton som lät dömmande mot dee79 för att hon gav fruktdryck och eftersom det i egentlig mening är lika illa som fruktpuré så känns diskussionen så avig.

Hon har svårt att få i sitt barn vatten så den törsten blir väl inte släckt, att dra igång en diskussion som likställer drycken med saft och vete gudan allt lät lite överdrivet =)

Ursäkta tonen, jag är trött och har haft huvudvärk i en vecka :grin: och blev irriterad av att bli missförstådd i att jag har sagt att inget får vara sött.

Jag vet flera barn som inte gärna vill ha vatten (och endel vill inte ha välling) till följd av att få fruktjuice.
Givetvis betyder ju inte det att alla barn är så.

Det är lugnt =).
Jag skrev heller aldrig att du hade noll tolerans mot socker utan bara att diskussionen som sådan blev lite knasig eftersom det ena var ok, men andra skapade sockersug när det i grund och botten är samma sak i olika form ..

Ja, jag likställer inte heller drycken med saft eller liknande egentligen. Och var det inte flaskan dee79 hade problem med?

Det är bara så skitsvårt att diskutera skrivandes tycker jag.

Ja, jag likställer inte heller drycken med saft eller liknande egentligen. Och var det inte flaskan dee79 hade problem med?

Det är bara så skitsvårt att diskutera skrivandes tycker jag.

Ja visst är det lite kruxligare eftersom man måste ta allt ordagrant. Jag antog att du tyckte som cilla eftersom du bugade åt hennes inlägg där hon skrev att hon inte tänkte ge drycken för hon ville inte att hennes barn skulle få sötberoende och bli en godisråtta .

Nja hon skrev att han inte tar något, men kanske för att han inte är törstig.

Jaja nog om detta, jag fick sagt det jag ville ha sagt i diskussionen =)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 004
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: amsway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar