Sv: Messmör
Fast jag jämför inte med godis. Jag säger ju att han får frukt till mellis och till efterrätt, då finns det ingen anledning att ge fruktjuice tycker jag. Om alla andra vill ge sina ungar fruktjuice så skiter väl jag i det. Och om jag inte vill ge min unge det så kan väl andra skita i det också.
Jag tipsade dee79 om att inte ge fruktjuice eftersom jag har själv har fått de tipsen av mina syskon och vänner och tycker det är bra råd som jag själv följer, sen får väl hon göra som hon vill, utan att jag dömer henne för det.
+Cilla
Har du/ni smakat dom dryckerna? Dessa måltidsdrycker går inte ens att jämföra med saft eller vanlig fruktjuice som innehåller socker över huvudtaget, framkallar inget godisråttebegär som någon skrev då dom inte ens smakar sött och i jämförelse med fruktpuré så är nog den sistnämnda mer sockerberoendeframkallande skulle jag tro ( om ens någon av dessa artiklar ensamt kan framkalla en godisråtta, det är jag tveksam till ).
Trots det att min dotter uteslutande älskar vatten så känner jag att jag måste försvara drycken något eftersom att ni går lite väl hårt åt Dee79 nu, det är inte godis i flytande form hon ger sitt barn. Det är samma gram socker (fruktsocker) i drycken per 100gram som i fruktpuré ( beroende på vilken dryck vs puré ). Att du Gnarpis ger ditt barn frukt fruktmellis och frukt igen till efterätt betyder ju inte att alla gör det och var i ligger skillnaden att då ge som dryck ibland ?
Att jämföra drycken med godis är som att säga att äpplen och päron är samma sak, bättre att jämföra med likvärdig produkt dvs fruktpuré .
Fast jag jämför inte med godis. Jag säger ju att han får frukt till mellis och till efterrätt, då finns det ingen anledning att ge fruktjuice tycker jag. Om alla andra vill ge sina ungar fruktjuice så skiter väl jag i det. Och om jag inte vill ge min unge det så kan väl andra skita i det också.
Jag tipsade dee79 om att inte ge fruktjuice eftersom jag har själv har fått de tipsen av mina syskon och vänner och tycker det är bra råd som jag själv följer, sen får väl hon göra som hon vill, utan att jag dömer henne för det.