Jag är ju inte jätte valperfaren så är lite nyfiken på när valparna generellt sett börjar med detta?
Samojedvalpen här hemma har väl gjort mer eller mindre hela tiden men kanske tydligare från ca v 12(?). Händer ju ändå att det blir någon olycka inne emellanåt även om hon inte gått till dörren.
Vi har haft den turen att vår valp sa ifrån redan samma dag som han flyttade in. 10 veckor gammal. Det var bara vi som inte fattade först vad han ville när han gick runt och gnydde, tills vi hörde skillnader i hur han gnyr. Vi har haft 5 (!) olyckor inne sen han kom, och många av dem är mitt fel för att jag trodde att han kunde vänta tex om han precis varit ute eller låg och sov när ett barn behövde hjälp. Men givetvis fick han hållas under sträng koll den första tiden, för det gick raketfort mellan gnyandet till att behovet gjordes.
Idag är han 5 månader, och skäller vid dörren om vi inte sett att han sitter där. På nätterna, om han är dålig i magen, så puttar han på oss i sängen och ylar tills vi vaknar. Jag är lättväckt bör tilläggas, så han kommer fort ut.
En blandras.