Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast hur ska det anmälas när det inte skett?

Det som diskuterats är ju att folk undviker att skriva nej tack för att de får skit tillbaka. Då blir svaret från männen här "det är bättre att kvinnorna anmäler för annars tillåter man männen fortsätta med sitt beteende", och jag undrar om det i praktiken innebär att kvinnor ska skriva nej tack för att ge dessa män tillfälle att bli blockade? Eller hur ska det här uppfostringen av männen ske när situationen inte uppkommer? Ska man utsätta sig för att ta sitt ansvar alltså? Själva poängen med att undvika att svara är att undvika att få skit, och om det då funkar bra, varför ta upp att kvinnor borde anmäla för att hindra männens framfart? Är det någon som sagt att de ofta får ohyfsade mail och inte anmäler, eller hur kom det övht att handla om att kvinnor inte anmäler? Har jag missat något? Vad pekar på att det inte anmäls något övht bara för att kvinnor hellre undviker situationen än ägnar timmar åt att uppfostra män?

Ärligt talat tycker jag den här omgången av "kvinnor bör anmäla" pekar på ett närmast reflexmässigt sätt att lägga ansvaret på kvinnor, jag menar vi diskuterar en strategi (att inte skriva nej tack) som gör att man helt slipper skiten - hur kom det att handla om att kvinnor inte tar sitt ansvar och anmäler? Anmäler vad? Jo skit som skulle ha inträffat om man skrivit nej tack men som inte behöver inträffa om man helt enkelt låter bli.

Jag menar inte att låta hård eller cynisk (antagligen är jag det) men det känns som att varje situation tenderas att vridas till att kvinnor måste ta sitt ansvar - även när de faktiskt inte behöver det utan helt kan skippa obehaget.

Ja men just jag diskuterar inte den kopplingen mellan sexistiska mail och det faktum att män inte får nej tack som svar. Jag håller med om att den kopplingen är suspekt.

Om kvinnor upplever att de får färre otrevliga mail genom att inte svara så fine. Då är det jättesmart att inte svara!

Jag menar att när det trots allt kommer ett otrevligt mail för det lär det ju göra ändå tyvärr. Då är det bra om det anmäls. Tycker jag.

Det är ju det här som diskussionen utgår ifrån, har jag uppfattat det som, att kvinnor bör svara och utsätta sig för obehag för att uppfostra männen, hellre än helt enkelt undvika att situationen uppstår.

Uppenbarligen. Hellre än att, gud förbjude, riskera att en schysst man inte blir nonchalerad, ska kvinnor utsätta sig för upprepade risker att få sviniga meddelanden från män som inte är schyssta. Och sedan efter förmåga ta ansvar för att dessa män äntligen får erfoderlig uppfostran. Uppfostran som deras pappor uppenbarligen underlät att bibringa dem.

Ja men just jag diskuterar inte den kopplingen mellan sexistiska mail och det faktum att män inte får nej tack som svar. Jag håller med om att den kopplingen är suspekt.

Om kvinnor upplever att de får färre otrevliga mail genom att inte svara så fine. Då är det jättesmart att inte svara!

Jag menar att när det trots allt kommer ett otrevligt mail för det lär det ju göra ändå tyvärr. Då är det bra om det anmäls. Tycker jag.
Att det är bra att anmäla sexistiska mail håller jag med om. Det tror jag alla här håller med om.

Du kanske inte diskuterade det, men du har svarat på inlägg som ingick i den diskussionen så då tolkade jag det helt enkelt som att det var just den diskussionen du var del av.

Jag menar inte att låta hård eller cynisk (antagligen är jag det) men det känns som att varje situation tenderas att vridas till att kvinnor måste ta sitt ansvar - även när de faktiskt inte behöver det utan helt kan skippa obehaget.
Kan tillägga att jag inte tror på ett sådant ansvar, använder bara retoriken som ofta används från de som vill att kvinnor gör hela jobbet med att få vuxna män att bete sig acceptabelt.

Visst är det bra att anmäla, men jag tror inte på något moraliskt ansvar hos offer i sådana här fall övht.

Att det är bra att anmäla sexistiska mail håller jag med om. Det tror jag alla här håller med om.

Du kanske inte diskuterade det, men du har svarat på inlägg som ingick i den diskussionen så då tolkade jag det helt enkelt som att det var just den diskussionen du var del av.

Vi är alla tydligen en del av den diskussionen. Säger det automatiskt något om dina åsikter också?

?

Jag har skrivit mina åsikter.

Men jag kan skriva dem igen. Jag tycker det är helt absurt att hävda att kvinnor ska utsätta sig för obehag för att uppfostra män när de helt enkelt kan undvika situationen och obehaget.
Gäller detsamma i diskussionen här? Dvs, att vissa användare bör undvika utsätta sig det obehag en hätsk diskussion innebär då de uppfostrar män då de helt enkelt kan låta bli att delta i diskussionen?

Det är den 'uppfostrande' delen jag har svårt för, i konsensus vuxna människor.

Du får åka med precis vad du vill. Har jag försökt förbjuda dig? Jag skulle dock ha svårt för att utöva en hobby där normen är att män kör, dvs är aktiva och kvinnor "åker med", dvs är passiva. Om jag då inte var en aktiv utövare själv.

Fast där har du missat nått.

Det förväntas oftast att tjejerna förutom att vara kuttersmycken även rattar bilen, så killen kan supa sig askalasdyngrak med sina polare i baksätet.

Fast där har du missat nått.

Det förväntas oftast att tjejerna förutom att vara kuttersmycken även rattar bilen, så killen kan supa sig askalasdyngrak med sina polare i baksätet.
Men det är hans bil? Extremt OT, men jag blev lite intresserad eller vad man ska säga.

Gäller detsamma i diskussionen här? Dvs, att vissa användare bör undvika utsätta sig det obehag en hätsk diskussion innebär då de uppfostrar män då de helt enkelt kan låta bli att delta i diskussionen?

Det är den 'uppfostrande' delen jag har svårt för, i konsensus vuxna människor.
Bör? Nej, jag har inte sagt något om vad någon bör göra. Min poäng är just att folk får göra det som känns bäst. Vill någon skriva nej tack även om hen får skit för det så får hen göra det, det har jag inte argumenterat mot. Men vill en person inte utsätta sig för den risken så har hen all rätt att låta bli.

Händer det ofta att de blir kallade "jävla fitta" och liknande här? Ja om någon tycker att det är obehagligt att gång på gång utsättas för det så är det helt ok att tex trycka på ignore istället för att riskera att hamna i den situationen och få grova påhopp efter sig. Ingen har någon skyldighet att uppfostra vuxna män att bete sig, nej.

Ja visst är det konstigt när folk tycker att kvinnor har ett slags ansvar att se till att vuxna män visar grundläggande respekt.

Men det är hans bil? Extremt OT, men jag blev lite intresserad eller vad man ska säga.
Oftast så!

Jag tillhör den lilla minoriteten kvinnor som haft jänk sen jag tog körkort (numera +30 år) och som dessutom dricker ytterst lite alkohol. Jag har mååååånga gånger varit chaffis i min egen bil åt "fyllskallar". Mycket mer sällan idag ;)
I mina tidigare förhållanden har det nästan uteslutande varit jag som haft den finaste jänken så oftast har vi åkt min bil.

Nu är ju inte jag en typisk "raggarbrud" men jag har ögon att se med och kan dra slutsatser ;)

I det stora hela är raggarkulturen en trevlig hobby som går över åldersgränserna ordentligt. Jag har vänner sedan 40 år tillbaka inom raggeriet likväl som tonåringar och folk i 50-årsåldern som skaffat sin första jänk nu.

Ja visst är det konstigt när folk tycker att kvinnor har ett slags ansvar att se till att vuxna män visar grundläggande respekt.

Fast det där "slags ansvaret" som det blev tolkat i den här tråden finns ju liksom inte så länge man inte åtar sig det. Liksom man kan ta på sig ansvaret att uppfostra vuxna människor.

Fan, jag blir alldeles svettig av nervositet!
Tvåbarnspappa, ett år äldre än jag, gillar segling och vi ska fika i stan. Från match.com och vi har inte pratat i telefon. Än.
:nailbiting:

Oj då! :D Men det låter väl som en kul grej att göra? Går det bra så är det positivt och gör det inte det det så har du i alla fall testat och det är ju verkligen ingen katastrof. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 673
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka