Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag fick en örfil en gång efter att jag slog bort en hand som var på väg upp under min kjol, också ett sätt att hantera en avvisning. Det slutade med att jag körde upp knytnäven under näsan på honom och vrålade att han skulle passa sig jävligt noga. :rage:

Men herregud. :eek: Vissa människor kan uppenbarligen inte vistas bland andra. Vad trodde han egentligen?

Har ni för vana att titta på listan över folk som besökt er, kolla deras profiler och sedan kontakta de som verkar intressanta? Hur tänker ni i sådana fall? (Jag menar det trevligare än det eventuellt kan läsas. :p)

Själv går jag nästan aldrig in på den listan, och när jag gör det så skulle det inte falla mig in att "jaga" någon på den. Uppenbarligen har de ju varit och tittat på min profil och sedan låtit bli att skriva, så då drar jag helt enkelt slutsatsen att de inte är intresserade. Eller?

Själv går jag nästan aldrig in på den listan, och när jag gör det så skulle det inte falla mig in att "jaga" någon på den. Uppenbarligen har de ju varit och tittat på min profil och sedan låtit bli att skriva, så då drar jag helt enkelt slutsatsen att de inte är intresserade. Eller?
Så tänkte jag också.

Har ni för vana att titta på listan över folk som besökt er, kolla deras profiler och sedan kontakta de som verkar intressanta? Hur tänker ni i sådana fall? (Jag menar det trevligare än det eventuellt kan läsas. :p)

Jag tänker likadant att de kanske inte är intresserade. Men det händer ändå att jag mailar sådana om jag tycker ngn verkar trevlig.

@Jeffery - som jag tycker att det har framgått av diskussionen kan svar på hövliga "tack men nej tack" vara väldigt otrevliga. Min erfarenhet är att det är en relativt hög andel som är antingen jobbiga (ska argumentera vidare) och därefter eller direkt blir otrevliga. Personen går in för att vara taskig. Jag ska erkänna att jag fullständigt skiter i om några personer som är vettiga inte får svar när valet är att skydda mig själv från att få veta hur ful, fet, gammal, dum i huvudet osv jag är. För även om jag vet att det inte är sant så kan man bli ledsen i alla fall. Och dessutom kan bitterheten över mänskligheten smyga sig på. Och bitter vill jag inte bli.
Blir inte nätdejtingen en renare och trevligare miljö för alla, om det så fort det dyker upp ett beteende man inte vill ha där blir anmält (för andras skull) och sedan blockat (för ens egen skull)?
Ungefär som det emellanåt blockas och anmäls för fulla muggar härinne?

Såvitt jag förstår har en blockad individ åtminstone lite svårt att argumentera vidare och bli direkt otrevlig.

Det jag reagerade på inledningsvis, det var att utgå från att låta bli att svara alla för att en delmängd är puckhuvuden.

Jag vet inte ens vad det handlade om... Varför går du på mig?
Går jag på dig? Det var meningen att ge dig ett tips för att du ska slippa råka dra tända liv i ett bråk som har eldupphör. Det är nämligen ett klassiskt sätt att göra alla sura igen när man nära inpå ett infekterat bråk drar upp det igen (utan att syfta till att lösa den grundläggande konflikten, som i det här fallet känns helt olösbar).

Det kan ju vara så att de är intresserade, men vill checka hur intresserade den besökta är.
Lyckade matchningar kan ju då gå åt skogen för att båda parter tror så om den andre.

Framför allt om den andre återkommer, och jag tycker att det verkar intressant - då skriver jag.

Så tänkte jag också.

Jag tänker likadant att de kanske inte är intresserade. Men det händer ändå att jag mailar sådana om jag tycker ngn verkar trevlig.

Det kan ju vara så att de är intresserade, men vill checka hur intresserade den besökta är.
Lyckade matchningar kan ju då gå åt skogen för att båda parter tror så om den andre.

Framför allt om den andre återkommer, och jag tycker att det verkar intressant - då skriver jag.

Vad intressant att det skiljer sig så mycket! @stjarnhimmel och @Jeffery - vad har ni fått för resultat på den sortens kontakter? Leder de någonsin till något?

Igår var det en kille som "utsatte" mig just för något sånt och honom pratade jag faktiskt med ganska länge sen. :p Så helt värdelöst är det uppenbarligen inte. Då var det å andra sidan någon som jag suttit och övervägt att skriva till när jag var inne på profilen och till slut vägt över liiite åt nej-hållet, så han hade tur! :D

Blir inte nätdejtingen en renare och trevligare miljö för alla, om det så fort det dyker upp ett beteende man inte vill ha där blir anmält (för andras skull) och sedan blockat (för ens egen skull)?

Såvitt jag förstår har en blockad individ åtminstone lite svårt att argumentera vidare och bli direkt otrevlig.

Det jag reagerade på inledningsvis, det var att utgå från att låta bli att svara alla för att en delmängd är puckhuvuden.

Ok, du tycker alltså det är viktigare att alla som skriver till mig får svar oavsett om de läst profilen eller inte än att jag skyddar mig från att bli kallad fula ord?

Tillägg: för att förtydliga så talar vi om svar av kalibern att jag sannolikt skulle bli bannad direkt om jag bemötte någon här på Buke i liknande ordalag.

Men varför är det så viktigt att få ett nej tack svar? Jag tycker tex att det är vitkigt att folk läser profilen innan de mailar, men det gör ju folk uppenbarligen inte.
Det handlar ju uppenbarligen om att folk tycker att man ska bete sig på oilka sätt på dejtingsidan. Jag tycker inte det är ohövligt att inte svara någon för jag tycker inte man är skyldig folk ett svar. Däremot om man har träffats tycker jag absolut man ska skicka ett nej tack svar.

Det är otroligt att du tydligen tycker det är värre för de där "alla" än för de kvinnor som blir bemötta så som tre stycken här beskrivit.
Man kanske skall inte svara åt andra men jag spinner vidare på den ändå.

Det är väl inte så att någon skrivit att det är värre att inte få svar? Så har inte jag tolkat det.

Jag tycker det är lite konstigt att du som verkligen tycker att det är illa med sexistiska mail ändå inte tycker att det bör anmälas. Sen kan jag förstå om kvinnor inte orkar för att det helt enkelt är så många otrevliga mail. Men utgångspunkten måste vara att det är bra att anmäla sexistiska mail. Lite som att triangulera påhopp på Buke.

Nu fick jag en ny tanke som jag inte tänkt innan. Kan det kanske finnas en risk med att anmäla? Om en man som blir utesluten fattar varför? Många har ju bostadsort, ålder och foto osv på sin profil.

Jag tycker du gör en logisk krumbukt som slår knut på hela ditt bläckfiskpaket, när du menar att det är bättre att människor som inte har en aning om vilka dessa individer är, också äger ansvaret att få bort dem från dessa siter - istället för att den som tar emot en kränkning
a) ammäler, och sedan
b) blockar, och sedan
c) går vidare i sitt liv, med en vetskap om att puckhuvudet ifråga kommer få det besvärligt att fortsätta foula andra på samma vis.

Det är ju liksom helt jämförbart med att jag skulle skriva "jävla fitta" åt dig i en tråd härinne - och du då skulle sätta dig ned och tänka att t.ex någon av de andra männen härinne borde ta tag i denna kränkning.
Som sagt, det är ju inte mitt jobb att styra upp nätdejtingvärlden. Av de 10-15 mail jag fått per kväll under den aktiva tiden så var det 1-2 mail som kanske var vettiga män (dvs inte oneliners). Skulle jag svara på de övriga så skulle jag få ca 5-7 fortsättningssvar i varierande grad av trevlig-otrevlighet. Då är jag plötsligt uppe i 15-27 medelanden per kväll vilket sedan byggs på. Alla är inte direkt otrevliga av de 5-7 kanske 1-2 är direkt otrevliga och de andra är bara påhängsna och tjatiga.
Det är inte mitt kall i livet att rensa i nätdejtingdjungeln, jag har därför ingen lust att lägga en massa tid på det. Det effektivaste sättet att hantera problemet är att bara svara på det personer som verkar intressanta (även där kan det ju sedan visa sig att personer inte kan bete sig på ett bra sätt, då kanske man blockar eller anmäler).

Det finns absolut män som kan uppföra sig både i verkligheten och i nätdejtningvärlden, men de som inte kan bete sig tycks ta väldigt stor plats och jag orkar inte vara någon form av nätdejtingpolis. Varför ska jag behöva vara det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 691
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka