Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör du i dejtingtråden? Dejtar du?
Men skärpning nu, vi har redan konstaterat att man får vara i dejtingtråden utan att dejta. Liksom man får vara i sjukdomstrådar utan att vara sjuk, hustrådar utan att leta hus och slutligen får man vara på buke utan att ha hästintresse.

On topic nu! Har du ingen dejtinghistoria att roa oss med? Eller är du inte på marknaden sade du....?

Genom att inte svara är du ohövlig mot normala män, samt låter puckhuvuden få fortsätta vara puckhuvuden.
Inte direkt en win-win-situation, den där sista.

Nej, det är inte stjarnhimmel som "låter" de här männen skriva jävla fitta. Det har de ansvar för själva. Om andra män känner sig dragna över samma kam så borde de vända sig till de män som förstör för dem.

Senast ändrad:
Nej, det är inte stjarnhimmel som "låter" de här männen skriva jävla fitta. Det har de ansvar för själva. Om andra män känner sig dragna över samma kam så borde de vända sig till de män som förstör för dem.
Jag tycker du gör en logisk krumbukt som slår knut på hela ditt bläckfiskpaket, när du menar att det är bättre att människor som inte har en aning om vilka dessa individer är, också äger ansvaret att få bort dem från dessa siter - istället för att den som tar emot en kränkning
a) ammäler, och sedan
b) blockar, och sedan
c) går vidare i sitt liv, med en vetskap om att puckhuvudet ifråga kommer få det besvärligt att fortsätta foula andra på samma vis.

Det är ju liksom helt jämförbart med att jag skulle skriva "jävla fitta" åt dig i en tråd härinne - och du då skulle sätta dig ned och tänka att t.ex någon av de andra männen härinne borde ta tag i denna kränkning.

Jag tycker du gör en logisk krumbukt som slår knut på hela ditt bläckfiskpaket, när du menar att människor som inte har en aning om vilka dessa individer är, också äger ansvaret att få bort dem från dessa siter - istället för att den som tar emot en kränkning
a) ammäler, och sedan
b) blockar, och sedan
c) går vidare i sitt liv, med vetskapen om att puckhuvudet kommer få det besvärligt att fortsätta foula andra på samma vis.

Det är naturligtvis utmärkt om de här kvinnorna gör så. Men huvudpoängen är alltså att ingen annan än jävlafitta-männen själva har ansvaret för vad de skriver. Att säga att t ex stjarnhimmel "låter" dem är att lägga ansvaret på henne.

Hellre än att lägga ansvaret på henne bör män som känner sig dragna över samma kam lägga det på jävlafitta-männen själva. Om de inte kan det för att de är anonyma, lev med det, men anklaga inte de kvinnor som utsätts för att tillåta det.

Att du inte får ett artigt tack, men jag är inte intresserad - det kan omöjligt vara viktigare än att t ex stjarnhimmel får jävla fitta-svar.

Jag tycker du gör en logisk krumbukt som slår knut på hela ditt bläckfiskpaket, när du menar att det är bättre att människor som inte har en aning om vilka dessa individer är, också äger ansvaret att få bort dem från dessa siter - istället för att den som tar emot en kränkning
a) ammäler, och sedan
b) blockar, och sedan
c) går vidare i sitt liv, med en vetskap om att puckhuvudet ifråga kommer få det besvärligt att fortsätta foula andra på samma vis.

Det är ju liksom helt jämförbart med att jag skulle skriva "jävla fitta" åt dig i en tråd härinne - och du då skulle sätta dig ned och tänka att t.ex någon av de andra männen härinne borde ta tag i denna kränkning.

Det är naturligtvis utmärkt om de här kvinnorna gör så. Men huvudpoängen är alltså att ingen annan än jävlafitta-männen själva har ansvaret för vad de skriver. Att säga att t ex stjarnhimmel "låter" dem är att lägga ansvaret på henne.

Hellre än att lägga ansvaret på henne bör män som känner sig dragna över samma kam lägga det på jävlafitta-männen själva. Om de inte kan det för att de är anonyma, lev med det, men anklaga inte de kvinnor som utsätts för att tillåta det.

Att du inte får ett artigt tack, men jag är inte intresserad - det kan omöjligt vara viktigare än att t ex stjarnhimmel får jävla fitta-svar.

Men om männen som mailar mig tycker det är jobbigt att de inte får svar så får de väl vara noggrannare när de läser profilen? när jag inte svarar är det för att de inte passar in i min profil pga ålder, bor utomlands etc.

Jag får några mail per dag.. och av dom är det max ett som är intressant. Resterande del är från män som är 20 år äldre eller bor utomlands etc. Dvs de har inte läst min profil men skickar ändå ett meddelande.

Jag tycker också man måste inse att man har inte hur mkt tid och energi som helst. Jag vill fokusera på de personer som är intressanta för mig och lägga tid på dem. Jag har inte tid att sitta flera timmar på dejtingsidan utan jag har kanske någon halvtimme/ timme per dag då jag vill kolla på andras profiler och svara på mail med de personer som är intressanta.

Ni får ursäkta men jag fattar inte vad de profilerna är ute efter om de inte är äkta?? Någon slags scam?
Vissa är kanske bara nyfikna vad vet jag. Det finns ju folk som skapar profiler utan att vilja dejta någon. Det har väl varit uppe någon dejtingtråd här till och med? Vissa skapar nog en profil för att det är kul att driva med andra.

Jag tycker inte det är mottagarens skyldighet att svara om den inte vill. Man kan få 10-40 mail per dag.
Jag hade inte bett om dem och kände mig därför inte skyldig att svara alla.
Jag kan ta kontakt med dem som intresserar mig istället för att sitta och svara på alla mer eller mindre massutskick. Jag svarade helt enkelt dem som intresserade mig eller de jag tyckte borde få ett svar för att de ansträngt sig.

Det vi inte får glömma här heller är ju att män inte heller alltid svarar. Jag har skickat många meddelanden till folk jag tycker är intressanta, jag sitter inte bara och väntar på att andra ska ta kontakt med mig.
Och då får jag ibland svar och ibland får jag inte det.
Men då jag inte får svar så tänker jag bara att personen inte är intresserad och sen går jag vidare med mitt liv. Jag gör ingen stor grej av det.

Det blir alltid debatt om det här på Buke. Jag tycker det vore jättebra om alla som blir illa behandlade anmäler det som hänt. Ute i samhället anmäler man tex misshandel till polisen. Det är viktigt tycker jag. Det innebär inte att samhället lägger ansvaret på brottsoffret. Vi vet alla att polisen inte kan ha en uppsökande verksamhet och hitta brott som inte anmäls.

Jag ser att det blir samma sak på en dejtingsida. De som får sexistiska, otrevliga eller hotfulla mail bör anmäla detta. Om jag ser något som jag tror är prostitution så bör jag anmäla det också.

Men att lära sig leva med att inte få ett nej tack är lätt. Det är ett irritationsmoment men inget riktigt problem.

@TomasN Ja, självklart har jag inga invändningar mot att anmäla. Det är "låta dem fortsätta" jag pratar om.

Och jag skulle nog precis som du rätt snabbt lära mig leva med att jag inte får Nej tack.

Vilken dejting site är troligen bäst för hitta töser som vore intresserade av ett lättare lantligt liv med hund och eventuellt andra djur som häst och får?
Någon ide? =)

Fast en massa verbala och andra kränkningar anmäls ju inte, @TomasN. Jag tänker då på relativt lindriga och tillfälliga kränkningar av de slag som tex jag och högst troligt de allra flesta kvinnor enbart har utsatts för av män. (Jag tänker inte på systematisk misshandel/våldtäkt inom förhållanden, för det är inte jämförbart.)

Många/de flesta "ute i samhället" anmäler inte den här typen av kränkningar. Jag gör det inte heller. Att tolka det som att jag TILLÅTER kränkningarna, är som jag ser det att fortsätta kränka. Att ta männens kränkande perspektiv på saken. Att sluta sig till dem.

De där arga svaren är väl på ungefär samma nivå, tänker jag.

Vilken dejting site är troligen bäst för hitta töser som vore intresserade av ett lättare lantligt liv med hund och eventuellt andra djur som häst och får?
Någon ide? =)
Finns det inte någon bondesite? Annars finns det ju gott om likasinnade på Alternativ.nu. :)

@TomasN Ja, självklart har jag inga invändningar mot att anmäla. Det är "låta dem fortsätta" jag pratar om.

Och jag skulle nog precis som du rätt snabbt lära mig leva med att jag inte får Nej tack.
Tyvärr verkar ju marken ryckas bort under många mäns fötter när kvinnor avvisar dem eller nonchalerar dem.

Finns det inte någon bondesite? Annars finns det ju gott om likasinnade på Alternativ.nu. :)
Lämnade alternativ för buke faktiskt. Känns folk går för extremt ut på alternativ haha =) Dock ser jag inte alternativ som en dejtingsida även om dom har en dejting del. Och bonde vill jag inte bli heller.

Tyvärr verkar ju marken ryckas bort under många mäns fötter när kvinnor avvisar dem eller nonchalerar dem.
jag fick en örfil en gång efter att jag slog bort en hand som var på väg upp under min kjol, också ett sätt att hantera en avvisning. Det slutade med att jag körde upp knytnäven under näsan på honom och vrålade att han skulle passa sig jävligt noga. :rage:

Det vi inte får glömma här heller är ju att män inte heller alltid svarar. Jag har skickat många meddelanden till folk jag tycker är intressanta, jag sitter inte bara och väntar på att andra ska ta kontakt med mig.
Och då får jag ibland svar och ibland får jag inte det.
Men då jag inte får svar så tänker jag bara att personen inte är intresserad och sen går jag vidare med mitt liv. Jag gör ingen stor grej av det.

Jag tror inte det här är manligt eller kvinnligt att inte svara. Kvinnor får oftast betydligt fler mail så det kanske är vanligare att kvinnor inte svarar. Jag erkänner också att jag inte heller alltid svarar.

Jag är väldigt inaktiv i nätdejting för tillfället. Men då och då blixtrar jag till och söker aktivt efter profiler som intresserar mig. Brukar när jag hittar en sådan maila och avsluta med något som går ut på att det är helt ok för mig att inte få svar om personen inte är intresserad. I de flesta fall får jag inte heller svar när jag tar kontakt. Och då utgår jag ifrån att den som hade en profil som jag tyckte var intressant inte tyckte att min var intressant. Och så är det bra med det.

@Jeffery - som jag tycker att det har framgått av diskussionen kan svar på hövliga "tack men nej tack" vara väldigt otrevliga. Min erfarenhet är att det är en relativt hög andel som är antingen jobbiga (ska argumentera vidare) och därefter eller direkt blir otrevliga. Personen går in för att vara taskig. Jag ska erkänna att jag fullständigt skiter i om några personer som är vettiga inte får svar när valet är att skydda mig själv från att få veta hur ful, fet, gammal, dum i huvudet osv jag är. För även om jag vet att det inte är sant så kan man bli ledsen i alla fall. Och dessutom kan bitterheten över mänskligheten smyga sig på. Och bitter vill jag inte bli.

Dessutom är det naturligtvis så att de som inte får svar inte får det för att de inte är intressanta då de inte matchar vad jag söker. De har alltså sannolikt inte läst profilen. För de som matchar vad jag söker svarar jag naturligtvis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 692
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 859
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka