Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker få till en dejt ikväll, en kille som jag har skrivit med bara ett par dagar kastade plötsligt ur sig att hästar var en av hans största passioner och att han var hovslagare.
Så jag frågade snabbt om vi inte skulle gå på trav ikväll. Han gillade idén men visste inte om han kom ifrån jobbet i vettig tid.
Tumhållning önskas!

Fast där har du missat nått.

Det förväntas oftast att tjejerna förutom att vara kuttersmycken även rattar bilen, så killen kan supa sig askalasdyngrak med sina polare i baksätet.
Nja....min avsikt var ju inte att få chaufför- kör hellre själv å har bara varit onykter i min egen bil.... 2 ggr på 14 år ;)

Fast det där "slags ansvaret" som det blev tolkat i den här tråden finns ju liksom inte så länge man inte åtar sig det. Liksom man kan ta på sig ansvaret att uppfostra vuxna människor.
Jag har nämnt det i ett förtydligande redan:
Kan tillägga att jag inte tror på ett sådant ansvar, använder bara retoriken som ofta används från de som vill att kvinnor gör hela jobbet med att få vuxna män att bete sig acceptabelt.

Dvs jag tycker inte det finns ett sådant ansvar.

Men eftersom andra tyckte att det visst finns så blev det diskussion om det.

Mera information, tack! :D Om du vill berätta alltså, det är naturligtvis helt frivilligt.
Vi skulle eg trättats tidigare, men min gamle fling bjöd ju in sig en helg hos mig så vi fick boka om, så nu ska vi ses i helgen istället. Vi har pratats vid på telefon en gång och han är lättpratad och verkar ha en hel del innanför pannbenet. Vuxna barn tack och lov. Jag får se vad vi hittar på, gästrummet är bäddat och det ska bli fint väder, så troligen en massa bad och grillat. :)

Fan va rörigt det här blev!!!
Att ha två intressanta män att dejta samtidigt är inget jag är bekväm med alls märker jag.
Mr Ny och jag pratade mycket om nätdejting och dejting och förhållanden rent allmänt i helgen hos honom och vi är så himla lika där. Ingen av oss känner att man kan gå mot seriös-biten om det samtidigt småflirtas med fler. I nuläget så umgås vi ju bara för att lära känna varandra och vi har båda berättat att vi har fler kontakter utan att ha gått in närmare på det. Och så kan det vara ett litet tag till, något som jag tror vi båda verkar anse. Men fortsätter vår kontakt att utvecklas den närmaste tiden så behöver jag nog bestämma mig för vem av Mr Ny och Mr Dejt jag vill fortsätta dejta. Mest för min egens sinnes ro...men jag är rätt säker på att även grabbarna känner som jag här.

Eftersom Mr Dejt och jag flirtat och haft oss så länge så kände jag att jag fick nog ta och putta lite på frågan vad han vill egentligen. Så jag frågade honom igår när vi pratades vid.
Han sa att han var förvirrad. Jag undrade på vilket sätt. Han sa att han egentligen kanske inte borde vara på dejtingsidan.....för i ena stunden ville han ha ett förhållande av något slag och andra stunder viste han inte vad han ville. Jag frågade honom då vad nätdejtingen gav honom. Han svarade egentligen inte så mycket men jag träffade ju dig. Han lät uppriktig när han sa det.
Sen sa han att den här sommaren inte blev som han hade tänkt sig. Finns saker som jag inte gått in på här men han har tagit ett mycket stort ansvar för en närstående i sommar. Lade i princip hela sin semester på det. Sen hade han åtaganden inom sin idrott som han har varit tvungen att fullfölja. Så vist har han haft mycket...och jag vet att det även har tagit energi.
Nu jobbar ju han igen...med sina urknäppa tider. Och jag med mina tider..... Det blir svårt att få till tid till dejter.

Kort sagt. Det är inte brist på intresse...det är fel tajming. Frågan är bara om intresset kan överleva feltajmingen? Och blir det bättre med tid öht så det går att få till ett vettigt dejtande som kan leda till ett förhållande? Han behöver helt enkelt mer tid för att veta. Nu har ju jag varit singel mycket längre än han och börjar lessna på det. Jag SAKNAR en tvåsamhet. Vet inte alls om jag är sugen på att vänta på någon medans den funderar. Men vi vet båda två att vi är JÄKLIGT bra ihop. Det är därför det blir så svårt att bara lägga bort allt ihop.

Sen kom Mr Ny mitt upp i allt ihopa. En superkille!! Hade det inte varit för Mr Dejt så hade jag gått all in. Hade det inte varit för Mr Ny...som jag tror är en riktig pärla, så hade jag kunnat ha mer tålamod med Mr Dejt.

Herregud så jäkla rörigt och veligt detta blev. Och jag är väl skitfjantig som inte bara säger "Äsch" och njuter av situationen med att ha två trevliga män att dejta. Tyvärr...sån är inte jag :(

Båda vill träffa mig nästa vecka. Jag håller allt öppet i nuläget. Nu har jag iaf lyft frågan med Mr Dejt så nu vet han ju att jag har börjat fundera på hur länge till jag vill finna mig i "bara då och då-träffar" och telefonflirt. Kanske han börjar reflektera lite mer över vad han själv verkligen vill och kan med mig. Jag ska iaf fortsätta lära känna Mr Ny. Sen får jag se vad som händer. Får ta det allt eftersom.

Lovar, @Voff !

Angående ditt inlägg #1070 så förstår jag verkligen din ambivalens. När jag aktiverade mitt konto på match igen så tog faktiskt en "gammal dejt" kontakt med mig direkt.
Vi träffades förra hösten, men av olika anledningar så rann det hela ut i sanden. Nu när vi fick kontakt igen så blev det väldigt tydligt att vi inte befinner oss på samma plats i livet, han och jag.
Jag har varit singel längre än han och jag VILL ha ett förhållande på riktigt medan han inte alls är redo för det. Han trodde att han var det i höstas. Men nu, som sagt, var läget ett helt annat.

Det är ju omöjligt att råda någon, men jag tror ändå att om det verkligen ska finnas ärliga förutsättningar för att det ska kunna bli ett förhållande, så måste båda vara redo för det. På riktigt.

Lovar, @Voff !

Angående ditt inlägg #1070 så förstår jag verkligen din ambivalens. När jag aktiverade mitt konto på match igen så tog faktiskt en "gammal dejt" kontakt med mig direkt.
Vi träffades förra hösten, men av olika anledningar så rann det hela ut i sanden. Nu när vi fick kontakt igen så blev det väldigt tydligt att vi inte befinner oss på samma plats i livet, han och jag.
Jag har varit singel längre än han och jag VILL ha ett förhållande på riktigt medan han inte alls är redo för det. Han trodde att han var det i höstas. Men nu, som sagt, var läget ett helt annat.

Det är ju omöjligt att råda någon, men jag tror ändå att om det verkligen ska finnas ärliga förutsättningar för att det ska kunna bli ett förhållande, så måste båda vara redo för det. På riktigt.

Håller helt med om att båda behöver vara redo. Men ibland vet man ju knappt själv om man är redo el inte. Man kan nästan behöva hamna en situation där man får känna på frågan på allvar. Kanske är det så nu för Mr Dejt är jag lyft frågan. Klart är iaf att OM det skulle bli seriöst så vill vi ha samma typ av förhållande. Monogam tvåsamhet, särbos, någon att dela lite vardag och kuligheter mm med till viss del. Det är ju iaf en fördel att vi vill samma sak om vi skulle satsa

@Voff Jag förstår att hela situationen känns rörig.
Det jag funderar på är om Mr Dejt nångång kommer bli redo att vilja satsa på samma sätt som du vill. Det känns som att utgångsläget verkar vara att det hela tiden är väldigt mycket runt honom, och har det varit så hela tiden ni känt varandra kan man undra varför det skulle bli mindre framöver.
Jag kan tycka det är lite fel att han ska behöva konkurrens för att bli mer aktiv. Det kan väl till viss del vara bra, men om det blir ni, då försvinner ju konkurrensen. Faller han tillbaka då när han vet att han inte måste anstränga sig?
Mr Ny vet jag inte så mycket om än, mer än att ni verkar ha haft en himla mysig helg ihop. Vad gäller honom är det väl kanske för tidigt att bestämma något redan nu utan det behöver gå lite mer tid.
Däremot vad gäller Mr Dejt kanske du ska sätta en tidsram för hur länge du är beredd på att vänta på honom.

Min syn på det hela, utifrån vad du skriver här och hur jag tolkar det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
628
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
2
Svar
20
· Visningar
1 673
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka