Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som avgör hur gammal man är? Om vi inte pratar om biologisk ålder?

Hndlar det om sättet, hur man resonerar etc? Jag kan tex vara barnslig, flamsig men på samma gång ordentlig och skötsam ibland.

Handlar det om utseende?
Många tror ofta att jag är 10 år yngre pga mitt utseende.

Handlar det om materiella saker?
Jag har idag fast jobb, bostadsrätt etc som jag inte hade när jag var 25.

Eller vad handlar det om när man tror att man är yngre än andra i samma ålder?

Usch, det låter som en kreatursmarknad.

Har de inte lyckats få till ett barn tidigare i livet så tycker jag nog att de får leva med det.

Jag tycker också det är märkligt att en man i 60-årsåldern skriver att nu vill han ha barn. Kvinnor får ju ta konsekvenserna av sina beslut i tidig ålder dvs vill man inte ha barn när man är i fertil ålder kan man inte komma när man är 60 och ångra sig.
Men det är som att vissa män tror att de kan få allt.

Jag roade mig med att jämföra profilfoton mellan HP och MP:) Väääääldigt många har profiler på båda dessa sidor! Ja, jag också!:D

Btw, angående åldersskillnad: Om det är som din teori... Hur länge håller då en man på med sin mognadsprocess? Hela livet, eller? Medan kvinnor stannar av nån gång, eller?

Ingen aning, men det är väl en oskriven sk norm. Det är ju egentligen bara att läsa på det här forumet. Sen är det ju förstås skillnad på att ha barnasinnet kvar och att vara barnslig. Lite som den där 70-åringen som beskrev sig själv som sprallig.

Jag kanske ska göra om min profil i studiesyfte, för jag känner mig inte äldre mentalt nu mot när jag var 25.
Har fått lite andra värderingar kanske, men personligheten är ju helt klart densamma. Så om jag beskriver mig själv som en medelålders kvinna med barnasinnet kvar, kommer det anses attraherande eller patetiskt... :confused:

När jag bytte från MP till Match så insåg jag också att det var väldigt många som fanns på båda. Fast det är kanske inte så konstigt att man provar lyckan på fler ställen så att säga. :)

Undrar vem som passar med de äldre tjejerna då, om alla män passar med de yngre... :confused:
Fast ganska många unga män raggar också på pantertanter som jag.

Apropå längd, en pingade och upplyste om att han var 4 cm kortare än jag och undrade om jag hade synpunkter på det. Jag svarade att det enda jag bryr mig om är så att det inte ser ut som att jag släpar på ett barn om vi skulle synas ute tillsammans. Då passade han på att fråga om p*n*islängden var tillfylles också :D

Jag tycker också det är märkligt att en man i 60-årsåldern skriver att nu vill han ha barn. Kvinnor får ju ta konsekvenserna av sina beslut i tidig ålder dvs vill man inte ha barn när man är i fertil ålder kan man inte komma när man är 60 och ångra sig.
Men det är som att vissa män tror att de kan få allt.

Aha det är en rättvisefråga. Om en kvinna blivit för gammal för att få barn så skall samma sak gälla män i samma ålder?

Jag tror det menar handlar om att många män tror de är ungdomligare än vad omgivningen uppfattar dem. Samt att samhället är mer positivt inställt till äldre män. Man har ju också tidigare tycker jag sett fler förhållanden med äldre man - yngre kvinna än tvärtom

Antagligen tycker kvinnor detsamma då. Att det är helt okej att vara med en äldre man.

Det är förmodligen ändå så att den dagen man träffar någon som man verkligen tycker om, så kommer åldern inte spela så stor roll.

Mina förhållanden har bestått av jämngamla män (dvs födda samma år) eller i varierande yngre ålder. Som mest 10 år yngre. Men ju äldre jag blir desto mer söker jag någon jämngammal. Jag vill ha någon att bli pensionär tillsammans med och det känns mest "praktiskt" då med någon i min egna ålder. På nätet sållar jag helt klart bort dom män som inte befinner sig inom min åldersram så att säga.

Varför måste de leva med det? För att du tycker att åldersskillnaden är omoralisk? På vilket sätt blir det ditt problem?

Om de hittar ngn och tycke uppstår är det ju upp till dem.

Ur ett barnperspektiv tror jag det inte är då roligt att pappa inte orkar bara med i sandlådan eftersom han är 70 år gammal. Hade en vän vars pappa dog när hen var 10 år gammal och då var pappan 80.

Men personligen tycker jag inte det är så attraktivt med 60-åringar som raggar på 30-åringar för "nu vill jag ha en kvinna som ska föda mina barn"
Och ja.. Jag kan ibland tycka det är märkligt med män som inte förstår konsekvenserna av sitt handlande. Tex när det gäller barn. Jag känner tex många män som inte vill vara med sina barn och låtar mammorna ta allt ansvar och sedan undar varför de inte anses vara lika bra föräldrar som mammorna. På samma sätt tycker jag man måste inse att alla val får konsekvenser och man kan inte få allt hela tiden i livet. Och vill man ha barn tycker jag för barnets skull att man inte ska vara 70. Det kan vara taskigt men jag tycker inte barn ska behöva oroa sig för att pappa ska dö.

Jag tycker det är en märklig inställning - nu vill jag ha barn och då ska jag få det. För jag ska få allt jag vill ha.
Medan kvinnor måste göra val i livet när det gäller barn. Man kan inte bara vänta hur länge som helst och en graviditet etc får konsekvenser och uppoffringar.

Senast ändrad:
Eftersom jag inte kan få barn så skulle jag också föredra att män i min ålder inte vill skaffa barn. :meh:

Jag frågade bänkpressarkillen varför han och alla andra på sidan söker yngre tjejer. Han själv är 42 men vill ha ngn 20- 35.
Han svarade att män kanske passar bättre ihop med yngre tjejer.

Det underbara är att han lär nog aldrig få reda på om det stämmer...karma.

Massa bukefalister har haft längdpreferenser när det gäller kvinnliga partners. Samtliga har varit hyfsat korta män och sökt kortare (ofta mycket smala) kvinnor. Kvinnor som är "petite" typ. Jag tror båda könen är lika längdbesatta (som grupper då).

Har det inte blivit fel i texten här?
Har verkligen MASSOR av manliga BUKEFALISTER haft osv osv

Menar du inte massor av män på dejtingsidor?

Om de hittar ngn och tycke uppstår är det ju upp till dem.

Ur ett barnperspektiv tror jag det inte är då roligt att pappa inte orkar bara med i sandlådan eftersom han är 70 år gammal. Hade en vän vars pappa dog när hen var 10 år gammal och då var pappan 80.

Men personligen tycker jag inte det är så attraktivt med 60-åringar som raggar på 30-åringar för "nu vill jag ha en kvinna som ska föda mina barn"
Och ja.. Jag kan ibland tycka det är märkligt med män som inte förstår konsekvenserna av sitt handlande. Tex när det gäller barn. Jag känner tex många män som inte vill vara med sina barn och låtar mammorna ta allt ansvar och sedan undar varför de inte anses vara lika bra föräldrar som mammorna. På samma sätt tycker jag man måste inse att alla val får konsekvenser och man kan inte få allt hela tiden i livet. Och vill man ha barn tycker jag för barnets skull att man inte ska vara 70. Det kan vara taskigt men jag tycker inte barn ska behöva oroa sig för att pappa ska dö.

Jag tycker det är en märklig inställning - nu vill jag ha barn och då ska jag få det. För jag ska få allt jag vill ha.
Medan kvinnor måste göra val i livet när det gäller barn. Man kan inte bara vänta hur länge som helst och en graviditet etc får konsekvenser och uppoffringar.
a8WB6jV_700b_v2.jpg

Det är en bra förklaring. Den köper jag. Jag skulle inte heller vilja bli pappa om jag inte orkar leka med mitt barn

Jag menade egentligen inte 70 åringar heller utan snarare 45-50 åringar. Det är ju snarare de männen som söker en kvinna att få barn med. 70 åringar som vill bli pappor måste vara undantag. Men visst det blir roligare att diskutera 70 åringar kanske

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V