Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja precis! Det är nog en kombination; kvinna som uttrycker åsikt om MÄN som dessutom kan tolkas negativt. Då blir det jobbigt liksom.

Det gör ju det. När hon sedan underlåter att lägga till Det Obligatoriska Tillägget om att alla män inte alls är sådana, så känner man sig ju angripen. Det är ju fullt naturligt. En mental variant av pungknip, skulle jag tro, lite som ett par tajta jeans i själen, stackars liten.

Där var du snabb. Tyvärr är jag ensam hemma just nu, annars hade jag försökt få till stånd ett vad om hur många minuter det skulle ta innan du skrev något i den stilen.
Ja, för det finns ju absolut inte nån som irriterar sig på vad jag skriver, oavsett vad jag säger i denna tråd.
Det måste ju vara lite jobbigt i längden, för dig och dina gelikar, att jag aldrig tystnar nån gång.

Undrar vem som passar med de äldre tjejerna då, om alla män passar med de yngre... :confused:

Haha.. det är en bra fråga..
bänkpressarkillen har svarat på mina mail men inte på samma flirtiga sätt som det första.. Jag var nog lite för mkt för honom- om jag tar ca 100 kg i bänkpress och säger att jag gillar yngre killar var jag nog inte hans grej.. :laugh: :yuck:

Hehe.. vad roligt det är att retas med folk... det kanske är det jag ska göra istället för att vara seriös.:laugh:

Det gör ju det. När hon sedan underlåter att lägga till Det Obligatoriska Tillägget om att alla män inte alls är sådana, så känner man sig ju angripen. Det är ju fullt naturligt. En mental variant av pungknip, skulle jag tro, lite som ett par tajta jeans i själen, stackars liten.
Är det inte just sånt här som du hatar över allt annat, det som du håller på med nu?
Härskartekniker. Här i form av förlöjligande.

Du är ungefär likadann som de män som ute i samhället använder sånt för att trycka till kvinnor. Skillnaden är bara att du är modig nog att nyttja det på ett anonymt forum på Internet, när du ska trycka till män.

Du fascinerar.

Är det inte just sånt här som du hatar över allt annat, det som du håller på med nu?
Härskartekniker. Här i form av förlöjligande.

Du är ungefär likadann som de män som ute i samhället använder sånt för att trycka till kvinnor. Skillnaden är bara att du är modig nog att nyttja det på ett anonymt forum på Internet, när du ska trycka till män.

Du fascinerar.
Fast att sparka uppåt är inte härskarteknik, tycker jag.

@sjoberga Att som kvinna använda syrlighet mot en man, eftersom kvinnor ofta anses underställda män.

Jag tvekar starkt på att man i detta sammanhang kan betrakta det som en spark uppåt. Bukefalos är inte direkt dominerat av män och någon inre hierarki där Jeffery har en speciell maktposition har jag inte heller identifierat. Så det kan snarare betraktas som en spark nedåt som är precis det Jeffery antyder. Jag tycker överhuvudtaget man ska akta sig för att använda de tekniker man avskyr när andra använder dem, men det är mer en definitionsfråga, vad det egentligen handlar om.

Du måste ha missuppfattat allt, hestmannen.
Men då förstod du alltså inte alls vad vi pratade om igår. Hestmannen har inte fel. Det finns en norm att kvinnan ska vara kortare än mannen och en hel del män och en hel del kvinnor håller sig till den.

Men det vi pratade om var vad "höga klackar" är kod för i dejtingsammanhang. Det var inte alls det hestmannen skrev om.

Senast ändrad:
Ja, för det finns ju absolut inte nån som irriterar sig på vad jag skriver, oavsett vad jag säger i denna tråd.
Det måste ju vara lite jobbigt i längden, för dig och dina gelikar, att jag aldrig tystnar nån gång.

Det är mycket problematiserande om en man bemöter det som skrivs om män. Men kvinnor får bemöta det som skrivs om kvinnor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX