Det är ganska vanligt att det står i presentationen att de söker en lång man, det är så klart vanligare bland långa kvinnor, men det förkommer även hos de som själva är lite kortare. Jag minns speciellt en presentation, jag kollade upp den nyss men den var ändrad numera, där hon radade upp typer av män som hon i princip menade inte borde få existera och absolut inte fick kontakta henne. De typer av män hon radade upp var sådana som medvetet beter sig som svin på olika sätt, men mitt ibland dessa typer hade hon skrivit korta män.
Jag har även haft kontakt med kvinnor som har ratat mig på grund av längd, en som jag hade kontakt med som verkade trevlig och vi hade mailat lite frågade mig i ett mail hur lång jag är, på MP är det ju bara 5cm-intervaller och vi låg i samma intervall, och när det visade sig att jag var kortare än henne slutade hon att svara på mail. Efter ett tag frågade jag om det var på grund av längden och fick ett mail med enbart ett "Ja" som svar.
Jag har även bekanta i verkligheten som vid olika tillfällen har sagt att män under ~185cm inte göre sig besvär trots att de inte är så långa själva.