Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ganska vanligt att det står i presentationen att de söker en lång man, det är så klart vanligare bland långa kvinnor, men det förkommer även hos de som själva är lite kortare. Jag minns speciellt en presentation, jag kollade upp den nyss men den var ändrad numera, där hon radade upp typer av män som hon i princip menade inte borde få existera och absolut inte fick kontakta henne. De typer av män hon radade upp var sådana som medvetet beter sig som svin på olika sätt, men mitt ibland dessa typer hade hon skrivit korta män. :)

Jag har även haft kontakt med kvinnor som har ratat mig på grund av längd, en som jag hade kontakt med som verkade trevlig och vi hade mailat lite frågade mig i ett mail hur lång jag är, på MP är det ju bara 5cm-intervaller och vi låg i samma intervall, och när det visade sig att jag var kortare än henne slutade hon att svara på mail. Efter ett tag frågade jag om det var på grund av längden och fick ett mail med enbart ett "Ja" som svar.

Jag har även bekanta i verkligheten som vid olika tillfällen har sagt att män under ~185cm inte göre sig besvär trots att de inte är så långa själva.

Tack för det utförliga svaret! Blir smått förfärad av att det finns personer som tycker att det är lämpligt att bete sig på det här sättet. Visst kan man ha preferenser (även om jag tycker att det är ganska tröttsamt när de är så här tydligt normstyrda), men inget av de du nämner i dina två första stycken känns okej någonstans. :(

Här kan nog finnas utrymme för övertolkningar.

Män tror att kvinnor vill ha längre män och tycker därför det är meningslöst att skriva till längre kvinnor. Och vice versa.

Sen finns det ju ganska många kvinnor som uttryckligen skriver att de söker längre män. Jag vet inte om män uttyckligen skriver att de söker kortare kvinnor

Det här är en typisk norm. Män skall vara längre.

Ja, jag tror att du har rätt. Det var ingen färdigformulerad tanke hos mig, men något åt det här hållet var det nog som fick mig att låta bli att skriva ut min längd på HP. Så snart det står där så känns det som om risken är för hög att alltför många män som är "för korta" (fast inte i mina ögon, då) kommer att hoppa över att skriva, helt i onödan.

Här kan nog finnas utrymme för övertolkningar.

Män tror att kvinnor vill ha längre män och tycker därför det är meningslöst att skriva till längre kvinnor. Och vice versa.

Sen finns det ju ganska många kvinnor som uttryckligen skriver att de söker längre män. Jag vet inte om män uttyckligen skriver att de söker kortare kvinnor

Det här är en typisk norm. Män skall vara längre.

På den sidan jag är så kan man skriva vad man önskar hos partnern tex längd och ålder. I stort sett varenda man har fyllt i att han söker någon dom är kortare och yngre. Vad det beror på vet jag inte.

Man kan även fylla i vikt på partnern. Många män har fyllt i 50 kg som önskad maxvikt hos partnern.

Höga klackar är ju till för att ens partner inte ska kunna springa ifrån en när en jagar dem för att föra hem dem till grottan. Köttgrottan, i mitt fall.

Jag funderar på att skaffa en nätdejtingprofil, fast jag känner att jag är fördomsfull och tror att jag kommer råka ut för massa slemmiga män som inte kan uttrycka sig. Eller är äckliga... Hjälp. Känner att jag har låg tilltro till nätdejting. Fast jag orkar inte direkt anstränga mig offline heller, så det kanske är ett bra alternativ, om jag nu ens vill dejta någon, hu, jag är velig. Trivs ju rätt bra som singel... För det mesta... Och tvåsamhet är ju en märklig norm... Fast det är mysigt att kramas. Hmm.

Höga klackar är ju till för att ens partner inte ska kunna springa ifrån en när en jagar dem för att föra hem dem till grottan. Köttgrottan, i mitt fall.

Jag funderar på att skaffa en nätdejtingprofil, fast jag känner att jag är fördomsfull och tror att jag kommer råka ut för massa slemmiga män som inte kan uttrycka sig. Eller är äckliga... Hjälp. Känner att jag har låg tilltro till nätdejting. Fast jag orkar inte direkt anstränga mig offline heller, så det kanske är ett bra alternativ, om jag nu ens vill dejta någon, hu, jag är velig. Trivs ju rätt bra som singel... För det mesta... Och tvåsamhet är ju en märklig norm... Fast det är mysigt att kramas. Hmm.
Jag är ungefär lika ambivalent som dig vad gäller dejtande:) Och för tillfället blir det inte så mkt dejtande, utan mest bara liggande. Iofs trevligt, men det hade ju varit trevligt med ngt mer kanske...

Jag är ungefär lika ambivalent som dig vad gäller dejtande:) Och för tillfället blir det inte så mkt dejtande, utan mest bara liggande. Iofs trevligt, men det hade ju varit trevligt med ngt mer kanske...

Haha.. Om man är tveksam till nätdejtande är jag fel person att lyssna på. Det är lätt att bli bitter. Men jag fortsätter för jag har hört om de som har träffats så och jag tänker att det måste finnas guldkorn.

Haha.. Om man är tveksam till nätdejtande är jag fel person att lyssna på. Det är lätt att bli bitter. Men jag fortsätter för jag har hört om de som har träffats så och jag tänker att det måste finnas guldkorn.
Jo, bitterheten är alltid närvarande vad gäller nätdejting:) Men även frustrationen... Senast igår hade jag en person som tyckte vi skulle prata på kik istället, för det var enklare så. Personen frågade efter fler bilder, sedan blev det tyst. Frustrerande!! Eller ja, antar att hen inte var nöjd med bilderna, men då behöver hen inte skriva att jag var fin och sedan bli helt tyst.

Och igår fick jag reda på att jag inte var seriös. Anledning? Jag har inte kik...
Säg "Vi kan väl brevväxla?" :)

Jag har inte kik, inte cam, jag är väldigt restriktiv med att lämna ut mitt telefonnummer, tom till den oreggade.... Jag ses, förmodligen, som totalt oseriös... Jag är kanske inte så lätt att få kontakt med ? Annat än genom vissa kanaler, som jag själv har valt...;)

Och igår fick jag reda på att jag inte var seriös. Anledning? Jag har inte kik...

Haha, ok.....

Jag var tvungen att fråga en kille som ville att vi skulle ha kontakt där, vad det var:p
Hans intresse avtog när jag inte hade någon smart telefon...
Jag tror att anledningen till att använda kik är att det är gratis och enklare att skicka bilder... Skaffade det igår, så har inte riktigt sett några andra fördelar ännu!

På "min" tid (dvs för några år sen) använde vi oss av messenger..... Nu är det tydligen så att man inte räknas om man inte har en smartphone.
Tror dock att det finns fler stofiler där ute, så någon dag hittar jag nog Honom:love: (om inte Han hittar mig först!):D

På "min" tid (dvs för några år sen) använde vi oss av messenger..... Nu är det tydligen så att man inte räknas om man inte har en smartphone.
Tror dock att det finns fler stofiler där ute, så någon dag hittar jag nog Honom:love: (om inte Han hittar mig först!):D
Jag fick min smartphone i födelsedagspresent av mitt ex... Undrar om han var förutseende på nåt sätt?
/Pepson2, konspirationsteoretiker :angel:

Jag tycker det funkar bra att ha kontakt enbart via dejtingsidan.. Där kan man maila och chatta...senast igår var det en person som ville skypa, prata i telefon etc men jag sa nej till det och då försvann personen.

På den sidan jag är så kan man skriva vad man önskar hos partnern tex längd och ålder. I stort sett varenda man har fyllt i att han söker någon dom är kortare och yngre. Vad det beror på vet jag inte.

Man kan även fylla i vikt på partnern. Många män har fyllt i 50 kg som önskad maxvikt hos partnern.

Så man kan se andras sökinställningar så tydligt? Vilken sida är det?

Jo, och en person jag chattar med just nu (Jo, jag loggade in, i studiesyfte, såklart!:)) som verkar helt sund... Jag har förklarat för honom om min stalker o andra negativa erfarenheter.

Nå, iaf, precis när jag berättat, var/verkade han helt tillfreds med att vi skulle ha kontakt via chatten. ("Vi tar det i din takt, det är viktigt att du känner dig säker..."

När vi skickat meddelanden nån dag skickade han sitt tel nr... Sen kommer frågorna allt oftare: "När ringer du? Varför får jag inte ditt tel nr? Ska vi inte byta till telefon, nu?":grin:

Angående klackar så vet mina vänner och kollegor att när jag bär klack mår jag bra och trivs med mig själv. En annan av våra kollegor bär bara klack när hon är på krigsstigen :nailbiting: .

Vilken tur att det inte var jag som kom med ett sådant här tvärsäkert uttalande!
De har själva beskrivit sig själva och sina preferenser så och jag har aldrig haft anledning att misstro dem.

Kan inte riktigt se vad som är så kontroversiellt i det jag skriver att du behöver bli så upprörd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka