Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Goddag yxskaft :confused:

Vi pratar om vad höga klackar betyder i dejtingsammanhang. Stjarnhimmel och jag har uppfattat det på ett sätt - att det symboliserar ungefär traditionell kvinnlighet - du på ett annat: att det innebär att han ska vara 10-15 cm längre än henne.

När jag då säger att din tolkning dels förutsätter att hon anger sin längd, dels att det vore bättre att hon skrev sitt längdkrav tydligt - då svarar du med citatet ovan.

Jag tror alltså att du har fel i din tolkning men visst, naturligtvis behöver du inte argumentera för din uppfattning.

Kvinnosläktet kan jag nog dessvärre inte hjälpa dig med.
Nu är det tyvärr inte så att jag tolkar alls. Du skjuter just nu bara budbäraren.

Jag befinner mig på resande fot, och har endast mobilen att joxa på. Det gör det omöjligt att söka strukturerat för fem öre.

Men när jag är hemma igen kan jag publicera lite citat från profiler där det pratas klartext i ämnet. Jag kan sen pm-a dig vad de heter, så kan du kontakta dem, och tala om hur fel de har. Deal?

I väntan på det kan väl du tala om hur det går med din dejting, för det är väl egentligen syftet med denna tråd?

Nu är det tyvärr inte så att jag tolkar alls. Du skjuter just nu bara budbäraren.

Jag befinner mig på resande fot, och har endast mobilen att joxa på. Det gör det omöjligt att söka strukturerat för fem öre.

Men när jag är hemma igen kan jag publicera lite citat från profiler där det pratas klartext i ämnet. Jag kan sen pm-a dig vad de heter, så kan du kontakta dem, och tala om hur fel de har. Deal?

I väntan på det kan väl du tala om hur det går med din dejting, för det är väl egentligen syftet med denna tråd?

Min erfarenhet säger också att du har rätt.

Det kanske inte är en entydig kod dock. Kanske kan den betyda olika för olika kvinnor?

Min erfarenhet säger också att du har rätt.

Det kanske inte är en entydig kod dock. Kanske kan den betyda olika för olika kvinnor?
Självklar pratar vi egentligen bara individer. Men har man sett nånting 10+ gånger kan det ju vara värt att nämna, trots att mandalaki alltid vet mest och bäst.

Självklar pratar vi egentligen bara individer. Men har man sett nånting 10+ gånger kan det ju vara värt att nämna, trots att mandalaki alltid vet mest och bäst.

Du pratar högklackat?
Det är väl det st jag har aldrig i mitt snart 40-åriga liv hört att det skulle ha den betydelsen. Så det är nog inte allmän betydelse bland kvinnor utan snarare ngt för vissa eller bland vissa grupper

Du pratar högklackat?
Det är väl det st jag har aldrig i mitt snart 40-åriga liv hört att det skulle ha den betydelsen. Så det är nog inte allmän betydelse bland kvinnor utan snarare ngt för vissa eller bland vissa grupper

Högklackat kanske är en hemlig kod bland kvinnor som jag missat. Kvinnor kanske har ett hemligt möte jag inte bjudits in till?
Eller så är jag egentligen inte kvinna?:confused:

Jag förstår. När du har kommit hem då, och inte längre behöver feppla med mobilen, så föreslår jag att du googlar lite på t ex "tolkning".

För om inte det citerade är just en tolkning så vet jag inte vad som skulle vara det. :)

När en kvinna skriver att 'jag tycker om att gå i höga klackar' är den dolda koden att jag ska vara minst 10 cm längre, gärna 15 - annars göre jag mig icke besvär.

Förresten, när du ändå håller på kan du googla "snarstucken" också. ;)

När en kvinna skriver att 'jag tycker om att gå i höga klackar' är den dolda koden att jag ska vara minst 10 cm längre, gärna 15 - annars göre jag mig icke besvär.

Spännande! Jag ser fram emot specifika exempel på detta. Själv har jag inte stött på varken mäns önskemål om att jag ska ha klackar eller den här koden som du nämner, men så besöker jag ju inte heller kvinnors profiler så det sistnämnda är inte så konstigt. Förresten kanske jag slipper önskemål om klackar delvis för att jag nämner feminism i min profiltext. :D Bra drag, i sådana fall! Får inte många mejl men de håller i allmänhet helt okej nivå.

I alla fall, jag har tagit upp just klackar vid ett tillfälle. Jag hade inte fyllt i någon längd och när första dejten frågade om den så kollade jag hans längd, noterade att den var 2 cm mer än min, fick en cynisk "Amendetvarvältypiskt, nu kommer han att freaka ut för att han känner sig för liten för mig"-attack och drog en lång harang om att jag i alla fall inte bryr mig och att jag hoppades att det skulle vara lugnt för honom också, trots att jag då och då har klackar när jag ska vara fin. Om det skulle spricka på den punkten så är det väl bättre att det händer så snabbt som möjligt, tänkte jag. :) (Det var lugnt.)

Du uppfattar inte alls att kvinnorna du skriver om skulle kunna ha någon liknande utgångspunkt?

Spännande! Jag ser fram emot specifika exempel på detta. Själv har jag inte stött på varken mäns önskemål om att jag ska ha klackar eller den här koden som du nämner, men så besöker jag ju inte heller kvinnors profiler så det sistnämnda är inte så konstigt. Förresten kanske jag slipper önskemål om klackar delvis för att jag nämner feminism i min profiltext. :D Bra drag, i sådana fall! Får inte många mejl men de håller i allmänhet helt okej nivå.

I alla fall, jag har tagit upp just klackar vid ett tillfälle. Jag hade inte fyllt i någon längd och när första dejten frågade om den så kollade jag hans längd, noterade att den var 2 cm mer än min, fick en cynisk "Amendetvarvältypiskt, nu kommer han att freaka ut för att han känner sig för liten för mig"-attack och drog en lång harang om att jag i alla fall inte bryr mig och att jag hoppades att det skulle vara lugnt för honom också, trots att jag då och då har klackar när jag ska vara fin. Om det skulle spricka på den punkten så är det väl bättre att det händer så snabbt som möjligt, tänkte jag. :) (Det var lugnt.)

Du uppfattar inte alls att kvinnorna du skriver om skulle kunna ha någon liknande utgångspunkt?

Min uppfattning är att det är vanligare åt andra hållet, alltså att kvinnor har krav på att mannen måste vara deras längd + ett visst antal centimeter, men eftersom jag bara läser kvinnors presentationer så är ju min uppfattning såklart påverkad av det.

Min uppfattning är att det är vanligare åt andra hållet, alltså att kvinnor har krav på att mannen måste vara deras längd + ett visst antal centimeter, men eftersom jag bara läser kvinnors presentationer så är ju min uppfattning såklart påverkad av det.

Ok det kanske är åt båda håll. Män söker någon som är yngre och kortare än de själva enligt min erfarenhet på dejtingsidan

Hur framgår det då, skriver de det direkt i presentationen eller frågar de om längd i mejl och ratar en om man inte når upp till gränsen?

(Jag är medveten om att den typen av önskemål förekommer eftersom jag har läst om dem i trådar på ÄU. Har dock, vad jag minns, inte träffat någon som uttalat något sådant i verkligheten.)

MP-uppdatering. Det är helt galet, ca 1000 besökare sen igårkväll när jag la upp bilder och skrev ihop en presentation. En av besökarna fastnade jag för och började chatta på kik. Så det har vi gjort hela dagen och jag fick veta nyss att han hade blivit skrämd av min presentation och inte vågat skriva något. :) Jag som bara skrivit att jag är rätt grym och letar efter en kille som är lika grym och som kan ge pirr i magen. :)

Nåväl, nu ska jag komma på en lämplig aktivitet att fråga den här killen om han ska med ut på. Dricka öl tycker jag känns lagom avancerat.

MP-uppdatering. Det är helt galet, ca 1000 besökare sen igårkväll när jag la upp bilder och skrev ihop en presentation. En av besökarna fastnade jag för och började chatta på kik. Så det har vi gjort hela dagen och jag fick veta nyss att han hade blivit skrämd av min presentation och inte vågat skriva något. :) Jag som bara skrivit att jag är rätt grym och letar efter en kille som är lika grym och som kan ge pirr i magen. :)

Nåväl, nu ska jag komma på en lämplig aktivitet att fråga den här killen om han ska med ut på. Dricka öl tycker jag känns lagom avancerat.

Hetsigt med 1000 besökare! Sen är det ju kvalitet som räknas i slutändan, så det låter ju kanon att du hittade något intressant i mängden också. Håller med om öldrickandet! :D

Utan att veta, eftersom det sällan är ett problem för mig med mina 162 cm över havet, så tror jag att det framförallt är väldigt långa kvinnor som nämner detta med högklackat, då dom (antagligen) vill slippa vara huvudet längre än sin partner.

Utan att veta, eftersom det sällan är ett problem för mig med mina 162 cm över havet, så tror jag att det framförallt är väldigt långa kvinnor som nämner detta med högklackat, då dom (antagligen) vill slippa vara huvudet längre än sin partner.
Jag kan inbilla mig att jag är väldigt lång, fast jag bara är 170 cm. Det hänger nog i från när jag var runt 12-13 år och växte som bara den och var nästan längst i klassen. Sedan har de andra växt ikapp/om mig, men jag kan fortfarande känna att jag är lång.

Ja jag tror att det finns vissa längre kvinnor som tycker set är jobbigt. Könsrollerna ser ju ut så att mannen ska vara längre och större vilket kanske är jobbigt gör dom som inte passar in.

Hur framgår det då, skriver de det direkt i presentationen eller frågar de om längd i mejl och ratar en om man inte når upp till gränsen?

(Jag är medveten om att den typen av önskemål förekommer eftersom jag har läst om dem i trådar på ÄU. Har dock, vad jag minns, inte träffat någon som uttalat något sådant i verkligheten.)

Det är ganska vanligt att det står i presentationen att de söker en lång man, det är så klart vanligare bland långa kvinnor, men det förkommer även hos de som själva är lite kortare. Jag minns speciellt en presentation, jag kollade upp den nyss men den var ändrad numera, där hon radade upp typer av män som hon i princip menade inte borde få existera och absolut inte fick kontakta henne. De typer av män hon radade upp var sådana som medvetet beter sig som svin på olika sätt, men mitt ibland dessa typer hade hon skrivit korta män. :)

Jag har även haft kontakt med kvinnor som har ratat mig på grund av längd, en som jag hade kontakt med som verkade trevlig och vi hade mailat lite frågade mig i ett mail hur lång jag är, på MP är det ju bara 5cm-intervaller och vi låg i samma intervall, och när det visade sig att jag var kortare än henne slutade hon att svara på mail. Efter ett tag frågade jag om det var på grund av längden och fick ett mail med enbart ett "Ja" som svar.

Jag har även bekanta i verkligheten som vid olika tillfällen har sagt att män under ~185cm inte göre sig besvär trots att de inte är så långa själva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
617
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 576
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 760
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 037
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka