Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läs forumreglerna. Du får skriva i vilken tråd du vill även om du inte har egen anknytning till trådämnet, så länge du håller dig till forumreglerna.

Buke är för övrigt ett hästforum, jag har aldrig sett några bilder av dina hästar?
Nej. Du har heller inte sett mig gå in i en kur-tråd och styrt upp.

Buke är för övrigt ett hästforum, men seniordelen ska hålla sig till icke hästrelaterade diskussioner, enligt samma regelverk som du refererar till.

Jag har inte heller någon häst. Tror för övrigt att det är ganska många på Buke som inte har det. Betyder det att alla vi hästlösa inte får ventilera våra vedermödor i dejtingtråden?
Ni kommer alla kastas ut med samma badvatten som mandalaki kastar ut mig.
För övrigt så hade jag ett långt och förtroligt samtal med två hästherrar i går kväll, där framför allt den yngre visade att han var uppriktigt glad över att se mig. Igen.

Jag har inte heller någon häst. Tror för övrigt att det är ganska många på Buke som inte har det. Betyder det att alla vi hästlösa inte får ventilera våra vedermödor i dejtingtråden?
Jag blev tvungen att avliva mitt hjärta:love: för en tid sen. Jag är också diskvalificerad!

Jag undrar vad som händer med alla dessa män på dejtingsidorna som är 45- 50 och som letar kvinnor som är yngre för att de vill få barn. Jag har prata med flera som har varit på dejtingsidorna i många år typ 3-5 år utan att träffa någon... Skulle det inte vara bättre för vissa av dom att då tex träffa någon i samma ålder som antingen redan har barn eller inte och i alla fall få uppleva kärleken hos en partner?
jag tänker att längtan efter barn kan ju göra att de då inte träffar någon alls... och istället får leva ensamna..
Dvs om man strävar efter att få allt kan det innebära att man inte får ngt alls...

Jag undrar vad som händer med alla dessa män på dejtingsidorna som är 45- 50 och som letar kvinnor som är yngre för att de vill få barn. Jag har prata med flera som har varit på dejtingsidorna i många år typ 3-5 år utan att träffa någon... Skulle det inte vara bättre för vissa av dom att då tex träffa någon i samma ålder som antingen redan har barn eller inte och i alla fall få uppleva kärleken hos en partner?

När jag var tex 35, hade jag nog inte tyckt att det hade varit något underligt om jag hade blivit ihop med någon som var bortåt 45. Men om jag hade vetat att den personen tyckte att det intressanta med min ålder var att jag var ung nog att föda hens barn, och att det var en bidragande orsak till att hen hade valt mig, hade jag nog inte blivit helt glad. Hen hade nog haft lite att bevisa i vår relation efter det.

Det känns ju som ett extremt opersonligt sätt att bilda par på. Ungefär som att gårdarna ligger bra, eller att familjerna behöver giftas ihop för att lösa upp någon konflikt eller så.

jag tänker att längtan efter barn kan ju göra att de då inte träffar någon alls... och istället får leva ensamna..
Dvs om man strävar efter att få allt kan det innebära att man inte får ngt alls...

Jo jag tror också många egentligen borde ändra sina sökkriterier. De måste nog komma på det själva bara.

När jag var tex 35, hade jag nog inte tyckt att det hade varit något underligt om jag hade blivit ihop med någon som var bortåt 45. Men om jag hade vetat att den personen tyckte att det intressanta med min ålder var att jag var ung nog att föda hens barn, och att det var en bidragande orsak till att hen hade valt mig, hade jag nog inte blivit helt glad. Hen hade nog haft lite att bevisa i vår relation efter det.

Det känns ju som ett extremt opersonligt sätt att bilda par på. Ungefär som att gårdarna ligger bra, eller att familjerna behöver giftas ihop för att lösa upp någon konflikt eller så.

Ja jag menar inte att 10 år behöver vara ngn stor åldersskillnad. Men man kan kanske missa intressanta personer om man snöar in sig på ålder. Och dessa personer jag mailade med hade ju varit på dejtingsidorna 3-5 år. och då kanske man också ska kolla på andra personer.

Man får kanske bli nöjd om man får en dejt innan 50 ;)
Nä nu ska jag inte vara sån... sitter på stenarna på yttre vågbrytaren i falkenberg har det alldeles underbart... fast nåt saknas trots allt ..jag har kaffe å filt å bra väder... vad kan saknas då ?? ;)..over and out

Nä nu ska jag inte vara sån... sitter på stenarna på yttre vågbrytaren i falkenberg har det alldeles underbart... fast nåt saknas trots allt ..jag har kaffe å filt å bra väder... vad kan saknas då ?? ;)..over and out
Om du nöjer dig med en date när du är 50 så är det nog helt kört med barn för din del, så varför inte försöka hitta någon du gillar och som gillar dig istället för att hitta någon som kan tänka sig skaffa barn med dig?

Det är lugnt, jag har 14 stycken - så jag kan dela med mig till er alla, ni kan få ett slags diplom på att ni är ihopparade med varsin fin islandshäst som ger visumrätt till Buke. Egentligen är det jag som inte har här att göra... som inte dejtar.

Har sagt det förut, och kommer säga det igen. Om inte dina sökkriterier funkar, vidga dem. Leta i din egen division, så kommer det bli bättre än nu.

Men att det finns ett mönster där män vill ha kortare, yngre (!!!!) kvinnor som tjänar mindre än de själva, tror jag vi kan slå fast som helt okontroversiellt, faktiskt. Så är det, helt enkelt.
Vilka är vi? Du har verkligen full koll på det manliga släktet du.

Mina förhållanden har bestått av jämngamla män (dvs födda samma år) eller i varierande yngre ålder. Som mest 10 år yngre. Men ju äldre jag blir desto mer söker jag någon jämngammal. Jag vill ha någon att bli pensionär tillsammans med och det känns mest "praktiskt" då med någon i min egna ålder. På nätet sållar jag helt klart bort dom män som inte befinner sig inom min åldersram så att säga.

Det är nog inte fel statistiskt sett att du skaffar någon som är några år yngre eftersom kvinnor lever längre. På äldreboendet där min mormor bodde de sista åren fanns det flera änkor som hade varit gifta med en cirka 10år äldre man och där mannen hade dött vid en yngre ålder än den de själva var nu. Detta innebar att de hade levt de sista över 15 åren som änkor och även om de hade velat träffa någon ny så är det ju ett överskott på kvinnor i den åldern vilket gör det svårt att träffa någon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V