Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
DUU- jag är väldigt flexibel på den punkten.......... kruxet är väl å hitta nån först va???
;)
/s
Uppenbarligen inte speciellt flexibel alls eftersom du tydligen enbart letar efter kvinnor yngre än dig, så du har redan din bild av henne som dessvärre inte alls verkar vara varesig rimlig eller nåbar. Börja leta efter jämnåriga +/- 5 år så får du kanske lättare napp.

Med dina uppenbara grodor behöver du träffa så många som möjligt så du kanske lär dig hur man uppför sig tillsammans med kvinnor istället för att höhöhö, klia pung och låta munnen gå fortare än tanken.

Det här med att på dejtingsida kryssa i om man vill ha barn eller inte är ju en tolkningsfråga i min bok. Det behöver för i sjuttan inte per automatik betyda att man ska producera dom, utan även om man kan tänka sig att få såna med på köpet så att säga.

Det här med att på dejtingsida kryssa i om man vill ha barn eller inte är ju en tolkningsfråga i min bok. Det behöver för i sjuttan inte per automatik betyda att man ska producera dom, utan även om man kan tänka sig att få såna med på köpet så att säga.

DET DÄR är ett dilemma. Eller en sån där berömd tolkningsfråga. Jag brukar kryssa i att jag inte vill ha barn och sen skriver jag i profiltexten att jag helt enkelt inte kan få.
Men om folk inte läser profilen så kan ju mitt "inte vill" tolkas som att jag inte är intresserad av andras ungar heller. :(

Så har inte jag tänkt men du har givetvis rätt. Så kan man ju mena.

Så har inte jag tänkt men du har givetvis rätt. Så kan man ju mena.
Precis. Och så menar jag. Jag har själv stängt butiken, men har ju två som blir involverade, och jag ser det också som fördel om den tilltänkte har samma utgångspunkt som jag.

Men så hör jag också till grottåldersfolket som tycker att fertila ungdomar inte har att göra på dejtingsidor egentligen. De ska vara ute i livet och leva loppan och träffas på sånt där sätt som man gjorde förr, innan nätdejting blev något som små skitungar sysslar med innan de ens gått ut gymnasiet. ;)

Fast det aktuella problemet verkar ju inte gälla människor generellt, utan just kvinnor. Eller har du lagt märke till dryga sarkasmer även om män från den aktuella personen?
Jag tror ju att det inte är någon skillnad mellan att bete sig som folk mot kvinnor eller män. Det yttrar sig rätt olika, men har samma grund i social inkompetens.
Så ja, jag vidhåller.

Det är inte meningen att vara dryg men jag orkar inte linda in för mycket heller. Du är tämligen hård i dina omdömen så då tar jag mig rätten att skriva rakt på.

Hela nätdejtingrejen är att man värderar människor efter olika egenskaper i första läget. Om du verkligen tar illa upp för att det finns män som söker kvinnor som vill bilda familj är det verkligen inte jag som har problem.

Och ja det är extremt opersonligt med nätdejting, i varje fall innan man träffats irl. Det måste man stå ut med om man skall vara med i den svängen.

Jag tycker en av de absolut viktigaste sakerna är att veta om kvinnan man ämnar dejta vill ha fler barn eller inte.

Så därför gör du raljanta psykologiseringar över mig?

För övrigt är väl frågan om att VILJA ha barn en helt annan? Det är väl mer av en värderingsfråga eller en fråga om hur man vill att livet ska levas. Ungefär som om man vill bo i Paris eller Årjäng. Svårt att kompromissa om och bäst om man är hyfsat enig redan före diskussion.

Sådana urvalsgrunder tycker jag skiljer sig rätt mycket från åldersrelaterade kroppsliga kapaciteter, som kvinnans fertilitet. Särskilt när den råkar sammanfalla med ett ungdomsideal map särskilt kvinnors kroppar och skönhet. För MIG blir det lite svårsmält.

Det är ju heller ingen hemlighet att kvinnor inte är fertila hela livet. För mig är det inte orimligt att män förhåller sig till det (gärna på sätt som liknar hur kvinnor måste förhålla sig).

Det är ju antagligen lättare för män att hitta en (fertil) kvinnlig partner om han börjar leta vid tex 30 än om han börjar vid 48-50 (eller senare).

Men jag tar inte verkligen illa upp över företeelsen. Jag är bara glad att jag sluppit bli föremål för den. Och hade inte riktigt tänkt på äldre män som söker yngre kvinnor ur den aspekten förut.

Smått galen kväll. Efter att ha jobbat sjukt mycket hela veckan så hade jag iaf ett intressant möte/dejt att se fram emot på lördag (idag) med Mr Ny.
Kom hem trött men ÄNTLIGEN fredag och ledig. kanonväder....ännu en fin sommarkväll ensam, så långtråkit. Då smsar Mr Ny om det är ok att flytta dejten.....TILL IKVÄLL. Han erbjöd sig att köpa med mat.
Va fan....dags att bli lite spontan!! Så han kom hit med thaimat. Vi har suttit ute tills nu. Han åkte nyss. Han var supertrevlig och vi har skrattat mycket. Vi lät morgondagen dejt stå kvar.

Mr Dejt är i någon skog hela helgen och jagar. Han har skickat lite medelanden så bortglömd är jag väl inte men känner mer och mer att även om han är perfekt när han är närvarande så ä det ju inte till stor glädje om vi aldrig ses! Skulle det bli ett förhållande med honom är risken att det inte skulle bli mycket annorlunda från mitt singelliv. Skit också. Alltid är det något som inte ska va bra!

Men jag ska ta och lära känna Mr Ny ordentligt. Han är trevlig, rolig och intressant. Verkar ha huvud och hjärta på rätt ställe. Saker och ting lär väl ge sig med tiden.

Smått galen kväll. Efter att ha jobbat sjukt mycket hela veckan så hade jag iaf ett intressant möte/dejt att se fram emot på lördag (idag) med Mr Ny.
Kom hem trött men ÄNTLIGEN fredag och ledig. kanonväder....ännu en fin sommarkväll ensam, så långtråkit. Då smsar Mr Ny om det är ok att flytta dejten.....TILL IKVÄLL. Han erbjöd sig att köpa med mat.
Va fan....dags att bli lite spontan!! Så han kom hit med thaimat. Vi har suttit ute tills nu. Han åkte nyss. Han var supertrevlig och vi har skrattat mycket. Vi lät morgondagen dejt stå kvar.

Mr Dejt är i någon skog hela helgen och jagar. Han har skickat lite medelanden så bortglömd är jag väl inte men känner mer och mer att även om han är perfekt när han är närvarande så ä det ju inte till stor glädje om vi aldrig ses! Skulle det bli ett förhållande med honom är risken att det inte skulle bli mycket annorlunda från mitt singelliv. Skit också. Alltid är det något som inte ska va bra!

Men jag ska ta och lära känna Mr Ny ordentligt. Han är trevlig, rolig och intressant. Verkar ha huvud och hjärta på rätt ställe. Saker och ting lär väl ge sig med tiden.

Åh, vad roligt att höra! Hoppas att det känns lika bra när ni ses igen imorgon! :) Gällande Mr Dejt kan han kanske må bra (eller inte, men prestera bättre?) av lite konkurrensutsättning. ;) Kul för dig att ha alternativ i alla fall!

Kul att läsa om lyckad dejt! Hoppas ni får det lika bra idag! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V