Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smått galen kväll. Efter att ha jobbat sjukt mycket hela veckan så hade jag iaf ett intressant möte/dejt att se fram emot på lördag (idag) med Mr Ny.
Kom hem trött men ÄNTLIGEN fredag och ledig. kanonväder....ännu en fin sommarkväll ensam, så långtråkit. Då smsar Mr Ny om det är ok att flytta dejten.....TILL IKVÄLL. Han erbjöd sig att köpa med mat.
Va fan....dags att bli lite spontan!! Så han kom hit med thaimat. Vi har suttit ute tills nu. Han åkte nyss. Han var supertrevlig och vi har skrattat mycket. Vi lät morgondagen dejt stå kvar.

Mr Dejt är i någon skog hela helgen och jagar. Han har skickat lite medelanden så bortglömd är jag väl inte men känner mer och mer att även om han är perfekt när han är närvarande så ä det ju inte till stor glädje om vi aldrig ses! Skulle det bli ett förhållande med honom är risken att det inte skulle bli mycket annorlunda från mitt singelliv. Skit också. Alltid är det något som inte ska va bra!

Men jag ska ta och lära känna Mr Ny ordentligt. Han är trevlig, rolig och intressant. Verkar ha huvud och hjärta på rätt ställe. Saker och ting lär väl ge sig med tiden.
Det är ju det där... Vika "fel och brister" kan man acceptera och leva med?

Checka in Mr Ny också, det kan vara nyttigt att ha "jämförelsematerial"! Känslan av "bättre/sämre" känner man ju ganska snabbt. (Eller, jag vet inte vad man ska kalla känslan?):)

Jag har inte heller någon häst. Tror för övrigt att det är ganska många på Buke som inte har det. Betyder det att alla vi hästlösa inte får ventilera våra vedermödor i dejtingtråden?

Varför ryckte du mitt citat ur sitt sammanhang? Som var det här:

Det som det är synd om är själva dejtingtråden, som förr eller senare foulas av någon som inte dejtar, utan hellre vill markera hur urbota korkade män är som skriver i denna dejtingtråd.

Det är väldigt mycket åsikter, och väldigt lite verkstad från din sida just nu i denna tråd.
Berätta hur det går med din nätdejting istället!

Buke är för övrigt ett hästforum, jag har aldrig sett några bilder av dina hästar?

Jag ställde alltså en variant av frågan som Jeffery ställt till mig. Han tycker inte att jag ska skriva här om jag inte nätdejtar, då motfrågade jag vad han som inte har häst gör på ett hästforum.

För mig är den delen helt ur världen, jag skrev detta nu för att det är irriterande att bli citerad på det sätt som du citerade mig. Fler hakade dessutom på.

Min erfarenhet säger också att du har rätt.

Det kanske inte är en entydig kod dock. Kanske kan den betyda olika för olika kvinnor?
Jag tror du har rätt här.
Även jag har kompisar som sagt hur lång killen måste vara för att de vill ha klackar. Även själv tänkt i de banorna, fast det har inte gått så bra. Dejter har varit långa, men de jag fastnat för har varit korta. När man faller så får man inte alla fysiska detaljer man tänkt sig. :D Jag har världens mest underbare man fast inte så lång och jag har världens finaste hästar fast ingen är svart som jag drömt om.

Men det kan nog vara kodspråk för att man inte är en jobbig feminist också, det varierar nog.

Varför måste de leva med det? För att du tycker att åldersskillnaden är omoralisk? På vilket sätt blir det ditt problem?

Din sista fråga där skulle kunna ställas i i princip varje tråd, efter i princip varje inlägg: "på vilket sätt blir det ditt problem?"

Kvinnors fertilitet börjar gå ner någon gång efter 25 och är halverad efter 35, enligt siffror jag sett. Inte sällan stöter man på par - på buke, andra ställen på nätet, IRL - där hon säger "jag vill ha barn nu men men han vill bara vänta".

Om de här paren väntar för länge, för att han inte känner sig redo, då minskar alltså deras chanser ordentligt att få barn. Och säg sedan att de separerar när de är bortåt 45-50 - det är då jag tycker att han får stå sitt kast i barnfrågan. Han kände sig helt enkelt mogen försent.

Att som 50-åring söka efter 28-35-åringar med motiveringen att han vill ha barn - det tvivlar jag på att så många kvinnor finner attraktivt. Inte många vill bli utvalda på kriteriet att de fortfarande är fertila.

Jag tror du har rätt här.
Även jag har kompisar som sagt hur lång killen måste vara för att de vill ha klackar. Även själv tänkt i de banorna, fast det har inte gått så bra. Dejter har varit långa, men de jag fastnat för har varit korta. När man faller så får man inte alla fysiska detaljer man tänkt sig. :D Jag har världens mest underbare man fast inte så lång och jag har världens finaste hästar fast ingen är svart som jag drömt om.

Men det kan nog vara kodspråk för att man inte är en jobbig feminist också, det varierar nog.
Man kan, faktiskt, vara feminist i höga klackar också...:)

Rättade inlägget lite.
Det var väl ingen särskild lyckad rättning. Beteendet som Mia_R beskrev höhöhö, klia pung och låta munnen gå fortare än tanken - det verkar ju ofta gå bra män emellan. Det finns ju till och med ett gammalt anrikt ord för det: drängstuga. Människostuga har jag däremot aldrig hört talas om.

Smått galen kväll. Efter att ha jobbat sjukt mycket hela veckan så hade jag iaf ett intressant möte/dejt att se fram emot på lördag (idag) med Mr Ny.
Kom hem trött men ÄNTLIGEN fredag och ledig. kanonväder....ännu en fin sommarkväll ensam, så långtråkit. Då smsar Mr Ny om det är ok att flytta dejten.....TILL IKVÄLL. Han erbjöd sig att köpa med mat.
Va fan....dags att bli lite spontan!! Så han kom hit med thaimat. Vi har suttit ute tills nu. Han åkte nyss. Han var supertrevlig och vi har skrattat mycket. Vi lät morgondagen dejt stå kvar.

Mr Dejt är i någon skog hela helgen och jagar. Han har skickat lite medelanden så bortglömd är jag väl inte men känner mer och mer att även om han är perfekt när han är närvarande så ä det ju inte till stor glädje om vi aldrig ses! Skulle det bli ett förhållande med honom är risken att det inte skulle bli mycket annorlunda från mitt singelliv. Skit också. Alltid är det något som inte ska va bra!

Men jag ska ta och lära känna Mr Ny ordentligt. Han är trevlig, rolig och intressant. Verkar ha huvud och hjärta på rätt ställe. Saker och ting lär väl ge sig med tiden.
Det låter verkligen spontant, trevligt och kul! :up:

De här koderna, där höga klackar kan varaven, har hängt med så länge. Förr, i kontaktannonserna, skrev en del om "yttre och inre stil". Det ansågs betyda borgerliga värderingar.

Men jag tvivlar på att det hänger med idag, ens i kontaktannonserna.

Nappskor :banana:
Det ska jag tipsa mannen jag träffade igår kväll om. Vi hade bokat promenad och där står han i gräset med vita tubsockor i sandaler. Det spelar ingen roll hur trevlig han var. De vita tubsockorna dödade all potentiell erotik :wtf:
Fast jag fattar inte att ett par sockar o fula skor kan vara en orsak till diss? Han kanske har ont i fötterna o måste ha de skorna om han vill promenera? Och får skavsår om han har dem barfota?
För min del är det karisma, intelligens, fysik och humor som är det som intresserar mig.

Det är ju det där... Vika "fel och brister" kan man acceptera och leva med?

Checka in Mr Ny också, det kan vara nyttigt att ha "jämförelsematerial"! Känslan av "bättre/sämre" känner man ju ganska snabbt. (Eller, jag vet inte vad man ska kalla känslan?):)

Samtidigt vet jag ju själv hur det är när man är singel....man fyller all ledig tid med annat. De flesta brukar stuva om lite när en relation också finns. Men innan man kan ha en relation måste man ju ses....

Dagens dejt med Mr Ny: Är utbjuden till hans stuga på västkusten på mat. Känns ju liiiite jobbigt en solig och fin dag som denna att sitta och häcka vid havet och bli itrugad mat ;)

Dags att packa ner badkläder och solglasögon!

Nja.. Det där mognar långsammare.. Då pratar man väl om barn typ?
Inte om 40-50-åringar?
Jag tror det menar handlar om att många män tror de är ungdomligare än vad omgivningen uppfattar dem. Samt att samhället är mer positivt inställt till äldre män. Man har ju också tidigare tycker jag sett fler förhållanden med äldre man - yngre kvinna än tvärtom
Min mormors mor gifte sig med en drygt tio år yngre man. :) På bröllopet konstaterades det att det inte skulle bli några barn. Men de fick fel, hon födde sex barn, det sista när hon var 43.

En lite rolig grej från gårdagens utekväll: en man som jag kände igen från min nätdejtingsperiod, visade mig.. hm... stort intresse under kvällen. Jag tror inte han klockade vem jag var eller att vi haft kontakt, men jag kommer mest ihåg honom som en av de som dissade mig online. Tänk hur olika det kan vara på nätet och i verkligheten ;)

@sjoberga Precis så enkelt. JAG tycker att det känns skumt att bli vald av det skälet. Hur andra gör är deras sak, men jag kan FÖRSTÅ om mäns jakt efter en yngre kvinna(s fertilitet) känns lite tveksam för de yngre kvinnorna.
Fast är det värre att bli vald för att man kan föda barn än för att man är snygg? Rätt många väljer partner med vikt som ett kriterie. Då maskerar man det med att säga att man vill ha någon som tar hand om sin kropp fast de flesta säger att de inte tänder på tjockisar så egentligen är det den riktiga orsaken. Tänk hur många som accepterar rökning hos en partner men inte fetma..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V