Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast är det värre att bli vald för att man kan föda barn än för att man är snygg? Rätt många väljer partner med vikt som ett kriterie. Då maskerar man det med att säga att man vill ha någon som tar hand om sin kropp fast de flesta säger att de inte tänder på tjockisar så egentligen är det den riktiga orsaken. Tänk hur många som accepterar rökning hos en partner men inte fetma..
Fast tror du verkligen att någon är tillsammans med någon annan enbart för att hen är snygg? Utseendet är väl snarare bara en första signal som triggar en, som väcker intresse eller inte gör det, på en närmast instinktiv nivå.

Fast är det värre att bli vald för att man kan föda barn än för att man är snygg? Rätt många väljer partner med vikt som ett kriterie. Då maskerar man det med att säga att man vill ha någon som tar hand om sin kropp fast de flesta säger att de inte tänder på tjockisar så egentligen är det den riktiga orsaken. Tänk hur många som accepterar rökning hos en partner men inte fetma..
Fast två fel gör väll inte ett rätt? Jag kan tycka att det är märkligt att välja sin partner utifrån både fertilitet och utseende. Idag borde det ju dessutom vara mindre viktigt med just fertilålder med tanke på att det finns andra allternativ att få barn på. Det viktigaste borde snarare vara att den andra parten också vill ha just barn i sitt liv. Annars blir det ju ett avelsprojekt där det viktiga är att ens gener lever vidare i avkomman. Bara för att man nu hittar en kvinna eller man som är i fertilålder betyder ju inte det att den personen kan få barn. Då blir det ju väldigt jobbigt om man har byggt hela förhållandet på just den byggstenen. Samma med utseendet, det kommer garanterat att förändras när man åldras, så det är bäst att inte låsa sig för mycket vid just den detaljen.
Rökning kan nog för många vara en "dealbreaker" iallafall om jag lyssnar folk av runt mig. Själv försöker jag undvika måsten så mycket som möjligt, men det är viktigt att ha likartade värderingar och syn på relationer annars tror jag det blir knepigt att samexistera eller vad man nu ska kalla det.

Fast tror du verkligen att någon är tillsammans med någon annan enbart för att hen är snygg? Utseendet är väl snarare bara en första signal som triggar en, som väcker intresse eller inte gör det, på en närmast instinktiv nivå.
Sa någon något om "enbart"?

Jag tycker stora delar av den här diskussionen är löjligt analytisk. I verkliga livet träffas de flesta i ett sammanhang av att kemi och attraktion uppstår, moderna människor av idag ligger och lär känna varandra sen. Vad det gäller nätdejting så börjar man med en naiv tro eller förhoppning om att kemi ska uppstå, en del börjar sexa och efter det uppstår två alternativ - gå vidare på varsitt håll eller tillsammans och lära känna varandra.

Urvalet är, oavsett vilket av ovanstående scenarion eller preferenser eller fertiliteter eller inte - upp till var och en.

Ja, många har snygghet som viktigaste kriteriet.
Ja detsamma kan väl sägas om fertilitet? Förhoppningsvis blir väl även den som söker fertil kvinna intresserad av mer än hennes livmoder? Men han kanske ändå har det som urvalskriterie.
(Missförstå mig inte, jag sällar mig till dem som tycker att alla karlar som tyckt att det varit för tidigt ända tills de är 45 och då dumpar kvinnan och börjar leta fertil kvinna gott kan stå sitt kast och bli utan barn)

Ja, många har snygghet som viktigaste kriteriet.
Ja detsamma kan väl sägas om fertilitet? Förhoppningsvis blir väl även den som söker fertil kvinna intresserad av mer än hennes livmoder? Men han kanske ändå har det som urvalskriterie.
(Missförstå mig inte, jag sällar mig till dem som tycker att alla karlar som tyckt att det varit för tidigt ända tills de är 45 och då dumpar kvinnan och börjar leta fertil kvinna gott kan stå sitt kast och bli utan barn)

Jag vet inte, jag. Jag kommer bara att tänka på avel hela tiden. :D Om man vill ha barn kunde man väl hellre skriva "jag vill gärna ha barn eller att du redan har det" eller nåt. Men det där med Jag har ännu inte fått till nåt barn men måste kunna få det med dig trots att jag så gammal - det är de resonemangen jag har svårt för (men jag menar naturligtvis inte att någon skriver exakt så)

Jag tycker stora delar av den här diskussionen är löjligt analytisk. I verkliga livet träffas de flesta i ett sammanhang av att kemi och attraktion uppstår, moderna människor av idag ligger och lär känna varandra sen. Vad det gäller nätdejting så börjar man med en naiv tro eller förhoppning om att kemi ska uppstå, en del börjar sexa och efter det uppstår två alternativ - gå vidare på varsitt håll eller tillsammans och lära känna varandra.

Urvalet är, oavsett vilket av ovanstående scenarion eller preferenser eller fertiliteter eller inte - upp till var och en.

Du kan ändra enbart till främst eller viktigast om du vill.

Man kan säkert tycka att det är löjligt analytiskt, men jag tycker att det är intressant.

För mig är den delen helt ur världen, jag skrev detta nu för att det är irriterande att bli citerad på det sätt som du citerade mig. Fler hakade dessutom på.

Oavsett om det jag eventuellt citerade skulle vara ryckt ur något sammanhang så var just kommentaren "Buke är för övrigt ett hästforum, jag har aldrig sett några bilder av dina hästar?" betydligt under din värdighet.

Du kan ändra enbart till främst eller viktigast om du vill.

Man kan säkert tycka att det är löjligt analytiskt, men jag tycker att det är intressant.
Varför ska jag ändra på något när ingen sagt det? Jag kan heller inte se att det fungerar så, du har en utgångspunkt i diskussionen efter vad du tror, antar, har hört i andra, tredje, fjärde hand, läst dig till i någon ännu mer oinsatt källa. Jag ser inte de här sakerna på dejtingsidorna som du diskuterar, och då är jag ändå kritisk till nätdejtandet. Därför tycker jag att det är löjligt analytiskt, du/ni lägger ner tid och utrymme på något som...kanske inte ens finns eller är relevant.

Oavsett om det jag eventuellt citerade skulle vara ryckt ur något sammanhang så var just kommentaren "Buke är för övrigt ett hästforum, jag har aldrig sett några bilder av dina hästar?" betydligt under din värdighet.

Min värdighet? Haha! Den behöver du nog inte bekymra dig om.:D

Jag har inte sett att du kritiserat Jeffreys inlägg med en motsvarande frågeställning.

Varför ska jag ändra på något när ingen sagt det? Jag kan heller inte se att det fungerar så, du har en utgångspunkt i diskussionen efter vad du tror, antar, har hört i andra, tredje, fjärde hand, läst dig till i någon ännu mer oinsatt källa. Jag ser inte de här sakerna på dejtingsidorna som du diskuterar, och då är jag ändå kritisk till nätdejtandet. Därför tycker jag att det är löjligt analytiskt, du/ni lägger ner tid och utrymme på något som...kanske inte ens finns eller är relevant.
Fast frågan är väl då om jag ska diskutera det jag vill diskutera eller det du vill att jag ska diskutera.

Det där med att söka yngre kvinnor för att de är fertila har andra än jag också diskuterat i tråden, gäller förbudet bara mig?

Fast frågan är väl då om jag ska diskutera det jag vill diskutera eller det du vill att jag ska diskutera.

Det där med att söka yngre kvinnor för att de är fertila har andra än jag också diskuterat i tråden, gäller förbudet bara mig?
Men rara du. Har jag infört förbud? Du blir upprörd och lägger ner en väldans massa energi på något som kanske inte ens är relevant. Du utgår från urvalskriterier av åldersspann, något som är en (håll i dig) EN NORM. Och att det handlar om FERTILITET! De snaskiga männen vill bara ligga, och det känns HEMSKT för de stackars aningslösa kvinnorna som finns på dessa sidor. Lägg ner.

Men rara du. Har jag infört förbud? Du blir upprörd och lägger ner en väldans massa energi på något som kanske inte ens är relevant. Du utgår från urvalskriterier av åldersspann, något som är en (håll i dig) EN NORM. Och att det handlar om FERTILITET! De snaskiga männen vill bara ligga, och det känns HEMSKT för de stackars aningslösa kvinnorna som finns på dessa sidor. Lägg ner.
Jag är inte det minsta upprörd. Det verkar däremot du vara så det är väl bättre att du helt enkelt inte läser mina inlägg på ett tag.

Många träffas ioförsig på andra sätt och lär känna varandra helt utan att ligga först. Så har iallafall jag träffat folk jag sedan förälskat mig i det går också bra. Det har ju den fördelen att man kan se personen och alla personer som man tycker om bli automatiskt vackra för mig iallafall, för deras utseende representerar något man tycker om.

Avledande motfrågor och reverserad retorik - you know me better than that.

Jag bara försöker säga att det är TRÖTTSAMT med den ton du lägger i den här tråden.

Många träffas ioförsig på andra sätt och lär känna varandra helt utan att ligga först. Så har iallafall jag träffat folk jag sedan förälskat mig i det går också bra. Det har ju den fördelen att man kan se personen och alla personer som man tycker om bli automatiskt vackra för mig iallafall, för deras utseende representerar något man tycker om.
Självklart. Eftersom diskussionen vandrar på en egg befann jag mig också i den utkanten.

Själv drar jag paralleller till när jag och exet efter andra barnet och en längre osexig sexfrånvaroperiod åkte till köpenhanmn och checkade in på hotell. Höhö...här skulle det liggas! Inga barn! Lång tids asexuell vardag. Nuuuuuu skulle vi passa på!
Men nä, vi låg på varsin säng och stirrade upp i taket, gick ut på stan och åt middag sen bokade vi ett tidigare flyg hem.

DEN känslan tycker jag nätdejtingen har också. Man ska känna så förbenat mycket, och så är det ofta bara pannkaka.
Jag tror chanserna är way much bigger att den där attraktionen med magpirr infinner sig, i verkliga livet än vad den gör via nätdejtingen. Det känns krystat.
men det är ju så jag upplever det, det behöver inte vara en absolut upplevelse för alla andra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2