Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det något facit någonstans? Jag har aldrig hört talas om några dolda koder i dejtingsidesammanhanget, annat än kaffe då. Men det är ingen dejtingsidespecifik kod, snarare ett amerikanskt uttryck som adapterats i svenskan som vanligt.
Vad betyder kaffe? Samma som "ska du med hem på en kopp te?"?

Lite nyfiken. När ni folk använder en dejting site. Är det direkt kopplat till vad ni vill ha ut av det? Förhållande, barn, ligg, whatever?
Och hur ofta tar ni ut svängarna? Som i att frårngå era preferenser?
Och om ni skulle säga top 3 saker som du letar efter när du tittar igenom profil efter profil vad skulle det vara?

Min enda erfarenhet är att folk sätter skyhöga krav på sig själv och andra på siterna. Tycker det är synd man väljer bort så mycket. Men antar också att det är enorma skillnader på att vara man och vara kvinna på sidorna.

Vad betyder kaffe? Samma som "ska du med hem på en kopp te?"?
Jag ska nu inte säga säkert, men kaffe ska vara mer explicit omskrivning för sex, medan 'ska du med hem på en kopp te' kan betyda just det och inget annat. När jag var som allra mest ute i krogsvängen på det glada åttiotalet var kaffe=ligga. I det sammanhanget.

Många träffas ioförsig på andra sätt och lär känna varandra helt utan att ligga först. Så har iallafall jag träffat folk jag sedan förälskat mig i det går också bra. Det har ju den fördelen att man kan se personen och alla personer som man tycker om bli automatiskt vackra för mig iallafall, för deras utseende representerar något man tycker om.

Vad fint skrivet!

Jag har tidigare kört med "ligga först och se vad som händer sen"-stilen, men nu när jag för första gången börjar i andra änden och medvetet letar partner, snarare än att vara glad singel tills jag råkar på någon som jag inte vill vara utan, så har jag nog tänkt att försöka gå på i alla fall några dejter med varje person utan att blanda in sex. Förhoppningen är att det blir lättare att hitta någon som jag är kompatibel med i längden om jag inte utsätter mig för oxytocinförgiftning. :p

Har du testat båda varianterna, så att du kunnat jämföra?

Jag ska nu inte säga säkert, men kaffe ska vara mer explicit omskrivning för sex, medan 'ska du med hem på en kopp te' kan betyda just det och inget annat. När jag var som allra mest ute i krogsvängen på det glada åttiotalet var kaffe=ligga. I det sammanhanget.
Ooops!! Jag trodde att te var koden för ligga.... Och nej, jag är inte bevandrad i krogsvängen, varken nu eller på väääldigt lång tid :p

Däremot hängde jag inte med på vad 'högklackat' skulle betyda? Och var det en "kod" i dejtingsammanhang alls eller bara en metafor för motsatsen till en skogsmulle?
Jag är inte sååå bevandrad i dejtingsvängen, vore bra om insatt skulle kunna förklara.

Jag behöver hjälp. Har börjat mailar med en man som ser ut som Mr Bean. Varje gång jag ser hans bild tänker jag på det och fnittrar lite.
Hur ska jag sluta tänka på det? Tycker synd om honom om jag går på dejt och skrattar åt honom.

Alltså, vill du ens gå på dejt med honom då? Om hans utseende påminner dig om Mr Bean så kanske du inte är så attraherad av honom överhuvudtaget? :D Jag hade nog rekommenderat att du ber om fler bilder så att du kan se hur mycket han egentligen liknar honom. (Udda problem! :D)

Skapade precis ett konto på Vildawebben där jag var flitig för sådär tio år sedan. Första mailet kom i samma sekund som jag loggade in. Det löd -Bystig?

Och Flirt verkar ha gått under jorden...

Alltså, vill du ens gå på dejt med honom då? Om hans utseende påminner dig om Mr Bean så kanske du inte är så attraherad av honom överhuvudtaget? :D Jag hade nog rekommenderat att du ber om fler bilder så att du kan se hur mycket han egentligen liknar honom. (Udda problem! :D)

Nja.. Han verkar trevlig.. Bilderna folk har brukar ändå inte likna personerna i verkliheten verkar det som..

Tror många har stött på den situationen. En dejt jag haft vart så sjukt lik en klass kamrat jag hade då ( som dessutom vart kille ) Men det vart vinkel och ljus på ett specifikt foto som gjorde det. =)

Min slutsats är att folk måste säga vad de menar. Inte vill du ha te eller kaffe?
Då frågar man vill du hänga med och hångla om det är det man vill.
Alla dessa koder gör mig förvirrad. Det är för svårt för mig...:confused::down:
Jag kan faktiskt hålla med!
Likaså blir jag jätteförvirrad av alla tecken och antydning man ska lyckas se om någon är intresserad. Kan man inte bara bestämma att man säger det?

Däremot hängde jag inte med på vad 'högklackat' skulle betyda? Och var det en "kod" i dejtingsammanhang alls eller bara en metafor för motsatsen till en skogsmulle?
Jag är inte sååå bevandrad i dejtingsvängen, vore bra om insatt skulle kunna förklara.
Det avhandlades ett par sidor bak i tråden av bl a ThomasN och Jeffrey tror jag, kolla med dem eller läs bakåt?

Nja.. Han verkar trevlig.. Bilderna folk har brukar ändå inte likna personerna i verkliheten verkar det som..

Okej, då kanske det är värt ett försök ändå. :) Du kan ju köra filmklassikern att be en kompis ringa dig en kort stund efter att det är överenskommet att du och dejten ska ses, så att du kan låtsas att det har uppstått något slags nödläge och du måste gå? Så slipper du sitta där någon längre stund och försöka låta bli att fnissa, om det är så. :)

Skapade precis ett konto på Vildawebben där jag var flitig för sådär tio år sedan. Första mailet kom i samma sekund som jag loggade in. Det löd -Bystig?

Skumt, vilda har jag aldrig sett som ett raggställe/dejtingsida utan där brukade jag snacka med folk kors och tvärs helt vilt. Träffarna var jag bara på en gång, vet inte om de finns fortfarande, men jag lärde känna flera trevliga personen av båda könen där och känner även en av grundarna från tiden innan vilda.

Det var en diskussion om tjejer skriver det för att de inte vill ha för korta män eller för att visa att man inte är "en jobbig feminist utan kvinnlig."
Eller något sådant, jag orkar inte kolla nu.

Vad är VildaWebben? Dejtingsida? Aldrig hört om, och min oanständiga hjärna associerade namnet som den själv vill.

Okej, då kanske det är värt ett försök ändå. :) Du kan ju köra filmklassikern att be en kompis ringa dig en kort stund efter att det är överenskommet att du och dejten ska ses, så att du kan låtsas att det har uppstått något slags nödläge och du måste gå? Så slipper du sitta där någon längre stund och försöka låta bli att fnissa, om det är så. :)

Om man är ärlig om att man vill ligga kan man inte bara vara ärlig i denna situationen då? Jag personligen vill ha raka svar tror man mår bäst av det i längden då man slipper fundera och tänka och eller hoppas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 578
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka