"Bli något" = Ligg? Förhållande? Till döden skiljer oss åt?Ja om jag bara ska ha en trevlig kväll kan jag vara själv eller träffa vänner. Kag vill åtminstone att det är en person det finns en chans att det blir ngt med.
Fair enough gällande formuleringen. Jag håller dock inte med dig gällande resten. När man väl ger sig in i nätdejtingsvängen så gör man det ju med det uttalade målet att "hitta någon" (även om det sen kan betyda olika saker, som man därför får ange på sidan ). Man får mejl från många, svarar färre, håller längre kontakt med ännu färre och träffar i slutändan några stycken. De som faller ifrån på vägen gör det för att man märker att de inte är vad man söker, av en eller annan anledning.
Mot bakgrund av det här, varför ska man gå på förstadejter med inställningen att man bara ska ha en trevlig kväll? Det låter minst sagt påklistrat för mig. Eller är det jag som har missuppfattat tanken med hela grejen, så att folk sitter och t ex mejlar till varandra för att ha trevligt snarare än för att söka partner?
Klart man har det som mål. Och man skall inte slösa tid på helt ointressanta personer. Menar mer inställningen. Inte aktiviteten. Dvs att man skall ha en trevlig underhållande givande kväll med en potentiell partner. Kan man inte det kanske man får försöka på nytt. Dvs undvika desperationen som kan uppstå när man försöker forcera något att hända. Klickar det så klickar det. Och det kanske klickar för bara sex eller bara kompis.