Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja om jag bara ska ha en trevlig kväll kan jag vara själv eller träffa vänner. Kag vill åtminstone att det är en person det finns en chans att det blir ngt med.
"Bli något" = Ligg? Förhållande? Till döden skiljer oss åt?

Fair enough gällande formuleringen. Jag håller dock inte med dig gällande resten. När man väl ger sig in i nätdejtingsvängen så gör man det ju med det uttalade målet att "hitta någon" (även om det sen kan betyda olika saker, som man därför får ange på sidan :D). Man får mejl från många, svarar färre, håller längre kontakt med ännu färre och träffar i slutändan några stycken. De som faller ifrån på vägen gör det för att man märker att de inte är vad man söker, av en eller annan anledning.

Mot bakgrund av det här, varför ska man gå på förstadejter med inställningen att man bara ska ha en trevlig kväll? Det låter minst sagt påklistrat för mig. Eller är det jag som har missuppfattat tanken med hela grejen, så att folk sitter och t ex mejlar till varandra för att ha trevligt snarare än för att söka partner?

Klart man har det som mål. Och man skall inte slösa tid på helt ointressanta personer. Menar mer inställningen. Inte aktiviteten. Dvs att man skall ha en trevlig underhållande givande kväll med en potentiell partner. Kan man inte det kanske man får försöka på nytt. Dvs undvika desperationen som kan uppstå när man försöker forcera något att hända. Klickar det så klickar det. Och det kanske klickar för bara sex eller bara kompis.

"Bli något" = Ligg? Förhållande? Till döden skiljer oss åt?

Klart man har det som mål. Och man skall inte slösa tid på helt ointressanta personer. Menar mer inställningen. Inte aktiviteten. Dvs att man skall ha en trevlig underhållande givande kväll med en potentiell partner. Kan man inte det kanske man får försöka på nytt. Dvs undvika desperationen som kan uppstå när man försöker forcera något att hända. Klickar det så klickar det. Och det kanske klickar för bara sex eller bara kompis.

För mig handlar det om att kag är ute efter ett förhållande.

För mig handlar det om att kag är ute efter ett förhållande.

Har gått på för många förpackningen motsvarare inte innehållet. Så kanske därför. Brukar säga den perfekta dejten är att kedja fast sig vid någon 24-48 timmar och anta alla utmaningar som uppstår. Då lär man verkligen lära känna någon. Hur dom tänker. Hur dom hanterar problem och svårigheter. Hur man jobbar som team. Hur kommunikationen fungerar. Hur intimitet hanteras.

Träffa någon en kväll fullt påklistrad med sina bästa beteenden, kläder, humör njae säger inte så mycket om en person.

Men alla är vi väl olika. =)

I am on a journey just wish to have some company on the road i walk.

:D "Forcera något att hända" känner jag ingen överväldigande risk för att jag kommer att göra. Det låter spontant som ett problem som uppstår främst om man mejlväxlar för länge och/eller träffar för få? Så att man hinner få upp förhoppningarna för varje enskilt personligt möte.

Har gått på för många förpackningen motsvarare inte innehållet. Så kanske därför. Brukar säga den perfekta dejten är att kedja fast sig vid någon 24-48 timmar och anta alla utmaningar som uppstår. Då lär man verkligen lära känna någon. Hur dom tänker. Hur dom hanterar problem och svårigheter. Hur man jobbar som team. Hur kommunikationen fungerar. Hur intimitet hanteras.

Träffa någon en kväll fullt påklistrad med sina bästa beteenden, kläder, humör njae säger inte så mycket om en person.

Fast man måste ju börja någonstans?
Genom dejtingsidor får man ju en chans att träffa nya människor. Sen måste man ju träffa en hel som det inte stämmer med innan man förhoppningsvis hittar den som är rätt.

"Förpackningen motsvarar inte innehållet" låter intressant. Kan du exemplifiera? Och hade idealdejten du nämner varit den perfekta förstadejten eller hade den kommit senare, efter en mera standarddejt för att göra grovsållning?

Jag troooor att det där med koder på dejtingsidor är något som mest existerar hos människor som a)inte dejtar via dejtingsidor b)är starkt kritiska till fenomenet utan att ha egentliga belägg för att vara det - ref till a), och c)att samma kritiska och egentligen hopplöst oinsatta människor älskar att vara kritiska där de kan belägga könen med skuld i varierande valör och grad.

Det är ett rätt intressant fenomen där folk som inte är det minsta intresserade av nätdejting ändå skall analysera allt och lite till.

"Förpackningen motsvarar inte innehållet" låter intressant. Kan du exemplifiera? Och hade idealdejten du nämner varit den perfekta förstadejten eller hade den kommit senare, efter en mera standarddejt för att göra grovsållning?
Jepp hade gärna sett det som en ideal första dejt faktiskt. För mig handlar en dejt om att lära känna någon. Man lär inte känna någon genom bara prata. Man lär känna någon genom att göra saker att vara att utmanas. Dessutom att göra saker bryter oftast isen då man inte måste specifikt fokusera på varandra.

Med förpackningen menar jag helheten. Tex någon skriver att dom är motorentusiaster. Men försöker man prata om det finns inget intresse att faktiskt prata om det eller att dom tex kör ju en bil till jobbet varje dag.

:D "Forcera något att hända" känner jag ingen överväldigande risk för att jag kommer att göra. Det låter spontant som ett problem som uppstår främst om man mejlväxlar för länge och/eller träffar för få? Så att man hinner få upp förhoppningarna för varje enskilt personligt möte.
Dels det. Men det finns ju folk som får upp förhoppningarna för fort. Särskilt om man tittar på den manliga skara. ( Inte för jag dejtar män men för jag diskuterar dessa frågor ofta med vänner ) =)

Fast man måste ju börja någonstans?
Genom dejtingsidor får man ju en chans att träffa nya människor. Sen måste man ju träffa en hel som det inte stämmer med innan man förhoppningsvis hittar den som är rätt.
Så vitt jag vet har jag inte sagt något om dejtingsidors funktionalitet eller syfte. Så vet inte riktigt vad du syftar på. Jag personligen har ett ofördelaktigt utseende och därav skall jag vara glad om jag ens får profilbesökare att läsa min text.

Åh, vad bra! :D Varför då? Signalerar man att man är halvalkis, är det ofint och/eller riskerar man att avslöja för mycket om sig själv? Och är det här en "regel" som du håller med om är bra? :)
Har bara hört det någonstans men det känns rimligt. Mer än två kan få oförutsägbara konsekvenser hos mig :D

Jepp hade gärna sett det som en ideal första dejt faktiskt. För mig handlar en dejt om att lära känna någon. Man lär inte känna någon genom bara prata. Man lär känna någon genom att göra saker att vara att utmanas. Dessutom att göra saker bryter oftast isen då man inte måste specifikt fokusera på varandra.

Med förpackningen menar jag helheten. Tex någon skriver att dom är motorentusiaster. Men försöker man prata om det finns inget intresse att faktiskt prata om det eller att dom tex kör ju en bil till jobbet varje dag.

Dels det. Men det finns ju folk som får upp förhoppningarna för fort. Särskilt om man tittar på den manliga skara. ( Inte för jag dejtar män men för jag diskuterar dessa frågor ofta med vänner ) =)

Så vitt jag vet har jag inte sagt något om dejtingsidors funktionalitet eller syfte. Så vet inte riktigt vad du syftar på. Jag personligen har ett ofördelaktigt utseende och därav skall jag vara glad om jag ens får profilbesökare att läsa min text.
Appropå motorintresserade... jag har precis kommit hem efter 2 dagar i falkenberg på wheels and wings....... blåst 2 långa i soppapengar å inte en enda har velat åka med........började ändå får ca 3 v sen å kika av om det fanns några i falkeberg med omnejd som kunde falla mig i smaken... 4st fick ett mail/pm med lite frågor/fikaerbjudande/cruisingsällskap... alla har läst men ingen har svarat.. fast dom trodde väl alla att mr perfekt skulle dyka upp under denna helgen... inflikar åxå att äldsta var 44a ;)

Okej! Jag måste nog säga att jag kan tänka mig ganska många saker jag hellre skulle göra på just en förstadejt. Då har man (väl?) så dålig koll på personen att man lika gärna kan tycka att det räcker efter en ganska kort stund, så att vara fastkedjade i varandra i flera timmar känns inte helt lockande. Däremot gillar jag verkligen tanken att tvingas lösa problem tillsammans och se hur någon reagerar i olika situationer - jag skulle nog bara hellre spara det till ett senare stadium, när man redan hunnit grovsålla. :)

Okej, då förstår jag. Men just den här grejen är ju faktiskt något man kan testa genom att "bara" prata om det, helt utan kedjor.

Appropå motorintresserade... jag har precis kommit hem efter 2 dagar i falkenberg på wheels and wings....... blåst 2 långa i soppapengar å inte en enda har velat åka med........började ändå får ca 3 v sen å kika av om det fanns några i falkeberg med omnejd som kunde falla mig i smaken... 4st fick ett mail/pm med lite frågor/fikaerbjudande/cruisingsällskap... alla har läst men ingen har svarat.. fast dom trodde väl alla att mr perfekt skulle dyka upp under denna helgen... inflikar åxå att äldsta var 44a ;)

Har du själv funderat på varför inga svarar? För nu lägger du hela tiden ansvaret på tjejerna. Vad kan du göra annorlunda?

Har bara hört det någonstans men det känns rimligt. Mer än två kan få oförutsägbara konsekvenser hos mig :D

Då är jag med! :D Jag tycker annars att det kan vara intressant att se hur någon beter sig vid olika grader av berusning, så länge det inte händer något otrevligt (och då är det ju också intressant, så vet man det). :p

Tja....jag tar ju iallafall kontakt........ett stort steg bara det för en som är blyg ska du veta
Det är jättebra att du tar kontakt, men vet du om de har något intresse av cruising? Jag hade inte varit intresserad av att åka med och jag är inte heller intresserad av att träffa någon som stannar nån dag och sen åker igen om vi inte haft kontakt tidigare. Om du vet att du ska åka iväg på någonting, sök kontakt tidigare och se om du får några svar, så kan du sen föreslå en dejt när det blir aktuellt, inte höra av dig i samband med att du åker dit.

Kan du inte leta igenom alla profiler efter kvinnor som gillar cruising, och sen kolla om du passar in på deras kriterier? Och börja från den änden?
Är det inte bättre att börja med sin egen profil? Och där lägga fram cruising och rockabilly (förmodar jag?) som intressen? Trots att dessa båda världar(en eller två?) är fjärran från min värld, så har jag folk i min bekantskapskrets som gillar sånt och för dem är de intressena en livsstil, något som definierar dem. Det borde vara en stor sak att framhålla kan jag tycka.

Har du själv funderat på varför inga svarar? För nu lägger du hela tiden ansvaret på tjejerna. Vad kan du göra annorlunda?
Men, om jag skickar ett meddelande till en mottagare kan ju inte jag, som avsändare, kräva att de svarar. Det är ju inte sändaren som har ansvaret för att få ett svar och det behöver inte alltid vara fel på sändaren, eller meddelandet, för att svaret uteblir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 409
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka