Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men, om jag skickar ett meddelande till en mottagare kan ju inte jag, som avsändare, kräva att de svarar. Det är ju inte sändaren som har ansvaret för att få ett svar och det behöver inte alltid vara fel på sändaren, eller meddelandet, för att svaret uteblir.

Nej man kan aldrig krävs ett svar. Men man kan ju fundera på om man kan skriva ett bättre eller annorlunda meddelande / presentationstext så folk vill svara.

Är det inte bättre att börja med sin egen profil? Och där lägga fram cruising och rockabilly (förmodar jag?) som intressen? Trots att dessa båda världar(en eller två?) är fjärran från min värld, så har jag folk i min bekantskapskrets som gillar sånt och för dem är de intressena en livsstil, något som definierar dem. Det borde vara en stor sak att framhålla kan jag tycka.
Båda delar tycker jag låter bra.
Ett så väl definierat intresse, som dessutom ofta är en livsstil, borde vara en hit att utgå ifrån i datingsammanhang.

Men, om jag skickar ett meddelande till en mottagare kan ju inte jag, som avsändare, kräva att de svarar. Det är ju inte sändaren som har ansvaret för att få ett svar och det behöver inte alltid vara fel på sändaren, eller meddelandet, för att svaret uteblir.
Om man har skickat samma sorts meddelande länge, och det inte funkar, då måste man ju hitta en ny strategi.

Men om meddelandena gång efter annan faller ohörda till marken, så finns det väl skäl att fundera på varför.

Nu är inte bilåkning min grej, men även om det hade varit det, hade jag enbart uppfattat ett sådant meddelande som ett ganska slappt och oengagerat sätt att försöka få till ett one night stand när man ändå har vägarna förbi. Mig hade det inte tilltalat. Jag kräver mer av one night stands än så.

Men om meddelandena gång efter annan faller ohörda till marken, så finns det väl skäl att fundera på varför.

Nu är inte bilåkning min grej, men även om det hade varit det, hade jag enbart uppfattat ett sådant meddelande som ett ganska slappt och oengagerat sätt att försöka få till ett one night stand när man ändå har vägarna förbi. Mig hade det inte tilltalat. Jag kräver mer av one night stands än så.
Jo, fast nu vet vi ju inte hur de är formulerade :) Men, jag håller med i sak. Dessutom om en man pratar för mycket om sin bil, tröttnar jag ganska snabbt. Det är ju inte bilen jag eventuellt kommer att ha ett förhållande med...:angel:

Appropå motorintresserade... jag har precis kommit hem efter 2 dagar i falkenberg på wheels and wings....... blåst 2 långa i soppapengar å inte en enda har velat åka med........började ändå får ca 3 v sen å kika av om det fanns några i falkeberg med omnejd som kunde falla mig i smaken... 4st fick ett mail/pm med lite frågor/fikaerbjudande/cruisingsällskap... alla har läst men ingen har svarat.. fast dom trodde väl alla att mr perfekt skulle dyka upp under denna helgen... inflikar åxå att äldsta var 44a ;)

@pontiacfarmer

Jag antar att du åker på cruisng för att du tycker att det är kul, att det är ett stort intresse hos dig? Inte som någon gratis cruisingtaxi för random kvinnor (som aldrig ringt på taxi)? Vill du inte lägga pengar på cruising, gör inte det. Ansvaret för det är bara ditt.

När jag var aktiv på ovan nämnda Vilda Webben så hände det vid flera tillfällen att män kontaktade mig för att de av någon anledning skulle komma till Uppsala och ville ha sällskap för kvällen. Jag sa alltid nej. Jag var i de flesta fallen rätt övertygad om att personen ville ha tillfälligt sex (några erkände också det när jag frågade rakt på sak), men även om så inte varit fallet är jag inte intresserad av att träffa nya människor flyktigt. Varför ska jag ta av min tid för att vara sällskapsdam? Det är en sak med en dejt, där har man ju en idé att det kanske kan bli något. Det är också annat med människor man haft kontakt med en längre tid. Det finns ett antal bukefalister jag gärna skulle träffa om de passerade förbi min stad. Men att träffa någon på tillfälligt besök bara för att? Nej, då umgås jag hellre med mina vänner, skriver på någon av mina artiklar, klappar katten eller kollar Time Team.

För många svenska kvinnor anno 2014 har ett liv. Vi sitter inte och väntar på Mr Perfect. Jag förstår det som att du har ett intresse för amerikanska 50-talsbilar, men bilarna är några av få spår vad som är kvar av amerikanskt 50-tal. Jag känner det som att du har en ganska gammaldags syn på det här med förhållanden. I Sverige 2014 och när det gäller vuxna människor är det sällan så att kvinnorna sitter och väntar på mannen med den häftigaste bilen. Eller att de drömmer om en annan man och det är enda anledningen till att de inte vill cruisa med dig.

Jag har fattat det som att du jobbar i en helt manlig miljö och över huvud taget inte är så van vid att umgås med kvinnor. Nu är ju både kvinnor och män människor, så egentligen borde det inte vara så stor skillnad. Men ibland känns det ändå så. Kan du inte gå en kurs? På många kurser - språk, måleri, foto, skrivande - är det stark överrepresentation av kvinnor av kvinnor. Då kan du lära känna och umgås med kvinnor under former som inte har med dejting att göra. Det skulle kanske vara bra för din blyghet?

Cynisk inställning..

Om jag hade fått en välformulerad fråga om en fika eller cruising i Falkenberg hade jag svarat människan som faktiskt skriver till mig. Man kan ju vara hövlig även bakom en nätdejtingprofil.

@pontiacfarmer Personligen har jag inget större nöje av cruising men det är ett vanligt förekommande fenomen där jag bor och jag känner många som cruisar. En som jag känner söker sig till killar som har bil och gillar cruising, hon gillar verkligen det!

Cynisk inställning..

Om jag hade fått en välformulerad fråga om en fika eller cruising i Falkenberg hade jag svarat människan som faktiskt skriver till mig. Man kan ju vara hövlig även bakom en nätdejtingprofil.

@pontiacfarmer Personligen har jag inget större nöje av cruising men det är ett vanligt förekommande fenomen där jag bor och jag känner många som cruisar. En som jag känner söker sig till killar som har bil och gillar cruising, hon gillar verkligen det!
Jo, är det någorlunda trevligt formulerat, svarar man! Åtminstone jag... Dessutom tar jag med i beräkningen att personen jag mejlar med kan vara blyg, eller ha svårt att formulera sig i skrift :)

Jag är väl cynisk då. Jag skulle reagera på ungefär samma sätt som på ett spam om jag fick ett sådant förslag. Dvs med att strunta i det.

Om det stod något alls i meddelandet som på nåcot vis knöt an till mig i annan roll än sällskapsdam/mindre nogräknad sexpartner, skulle jag möjligtvis svara något. Inte annars.

Och jag är också cynisk. Grundat på erfarenhet. För inledningsvis svarade jag på den typ av förfrågningar jag beskrev ovan. Vänligt. Och typ varannan gång fick jag svar tillbaka som gick ut på att jag var en ragata och borde fatta att jag aldrig kommer att hitta en partner (jag var tydlig med att mitt intresse var seröst förhållande) utan borde vara GLAD för att han ville ha sex med mig.

Även om jag skakar av mig sådant är det inte kul. Så numera ignorerar jag betydligt större del brev än jag gjorde inledningsvis.

Jag är väl cynisk då. Jag skulle reagera på ungefär samma sätt som på ett spam om jag fick ett sådant förslag. Dvs med att strunta i det.

Om det stod något alls i meddelandet som på nåcot vis knöt an till mig i annan roll än sällskapsdam/mindre nogräknad sexpartner, skulle jag möjligtvis svara något. Inte annars.

Jag håller med dig. Med stor reservation för att vi inte har fått läsa vad @pontiacfarmer skrev så föreställer jag mig att fokus kanske låg på "Jag kommer förbi platsen där du finns, här är vad jag kan erbjuda. Ses?" snarare än "Du verkar trevlig och intressant pga [profildetalj]. Snart får jag tillfälle att besöka din plats. Vill du följa med på min aktivitet?".

Hade jag fått ett meddelande utformat enligt mitt andra exempel så hade jag svarat artigt (fast nekande, eftersom jag inte vill ha en distansrelation. :p)

blåst 2 långa i soppapengar å inte en enda har velat åka med.........
---
fast dom trodde väl alla att mr perfekt skulle dyka upp under denna helgen...

Jag tror att det är tankefel. Det är inte tjejernas fel att du lägger 2000 på bensin (PS, om någon anger "miljöfrågor" som intresse, spring åt andra hållet ;)) och de lät inte bli att åka med för att de trodde de skulle träffa någon bättre. De kan ha varit allt från totalt ointresserade av att spendera en hel kväll i en bil till irriterade på vad de uppfattade som en slö raggmetod, som några beskriver här.

Det här säger jag igen nu: ingen kvinna kommer att dejta dig för att hon tycker synd om dig!

Nu vet du att random cruisinginbjudningar inte funkade, släpp det. Och räta på ryggen lite istället för att tycka synd om dig. Det kommer inte att hjälpa. Kvinnorna därute är inte onda som nobbar dina kontakter, det är bara jäkligt svårt att träffa någon som man klickar med, oavsett om det är nätdejting eller IRL. (Nätdejting verkar för övrigt svårare, jag tycker fortfarande att du ska försöka engagera dig i någon hobby som inte är så mansdominerad som jänkebilar)

Senast ändrad:
04:48 hade jag fått ett mejl: "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

Detta från en kille utan profilbild, med en enda privat bild som jag inte fått tillåtelse att se och en fåordig presentation som andades extrem standard-Svensson. Han och jag hade inte varit i kontakt tidigare. Har han läst The Game och sen druckit för många öl? :confused:

Jag håller med dig. Med stor reservation för att vi inte har fått läsa vad @pontiacfarmer skrev så föreställer jag mig att fokus kanske låg på "Jag kommer förbi platsen där du finns, här är vad jag kan erbjuda. Ses?" snarare än "Du verkar trevlig och intressant pga [profildetalj]. Snart får jag tillfälle att besöka din plats. Vill du följa med på min aktivitet?".

Jag tänker ungefär som du. Om det inte var klantigt formulerat skulle jag till och med kunna tycka att det var BRA med en så opretentiös och odramatisk kontakt, det ger låga förväntningar och det tror jag är bra. Men då måste det vara formulerat ungefär som du säger: "jag har redan tidigare sett din profil, nu ska jag på jobbresa till din stad, vad tror du om en lunch eller en fika?"

04:48 hade jag fått ett mejl: "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

Detta från en kille utan profilbild, med en enda privat bild som jag inte fått tillåtelse att se och en fåordig presentation som andades extrem standard-Svensson. Han och jag hade inte varit i kontakt tidigare. Har han läst The Game och sen druckit för många öl? :confused:

Haha.. Du måste svara honom., och fråga det.. Eller skriva att han är minsann jättespännande..

Man kan undra vad han hade för syfte med sitt mail! Att du ska anstränga dig för att visa fler bilder och berätta mer om dig själv? Vilken kille...

På tal om underliga mail fick jag ytterligare ett från en kille som verkar försöka komma på nåt smart/roligt att skriva för att få kontakt. Det senaste löd "mmmm brysselkål är gott eller hur?"
På tal om vad?! :banghead: Men visst, det finns inget snusk i hans mail, det kanske han ska få pluspoäng för? ;)

På tal om underliga mail fick jag ytterligare ett från en kille som verkar försöka komma på nåt smart/roligt att skriva för att få kontakt. Det senaste löd "mmmm brysselkål är gott eller hur?"
På tal om vad?! :banghead: Men visst, det finns inget snusk i hans mail, det kanske han ska få pluspoäng för? ;)
:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Haha.. Du måste svara honom., och fråga det.. Eller skriva att han är minsann jättespännande..

Njae, för jag tror att det är precis det han vill. Alternativet är så klart att han saknar självinsikt och inte vet att hans egen profil är precis så dålig, men jag tänker snarare att han har tröttnat så mycket på att skicka mejl som aldrig får svar att han nu nöjer sig med vilken reaktion som helst. Jag vill inte belöna det beteendet.

Man kan undra vad han hade för syfte med sitt mail! Att du ska anstränga dig för att visa fler bilder och berätta mer om dig själv? Vilken kille...

Ja, antingen det eller att jag ska bli sur och skriva tillbaka och skälla, så att han i alla fall får någon reaktion alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 410
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka