Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå motorintresserade... jag har precis kommit hem efter 2 dagar i falkenberg på wheels and wings....... blåst 2 långa i soppapengar å inte en enda har velat åka med........började ändå får ca 3 v sen å kika av om det fanns några i falkeberg med omnejd som kunde falla mig i smaken... 4st fick ett mail/pm med lite frågor/fikaerbjudande/cruisingsällskap... alla har läst men ingen har svarat.. fast dom trodde väl alla att mr perfekt skulle dyka upp under denna helgen... inflikar åxå att äldsta var 44a ;)
Det verkar vara ett stort intresse hos dig med bilar. Finns det inte någon sida för folk med detta intresse där du kan möta likasinnade? Typ motor-bukefalos?

Lite nyfiken. När ni folk använder en dejting site. Är det direkt kopplat till vad ni vill ha ut av det? Förhållande, barn, ligg, whatever?
Och hur ofta tar ni ut svängarna? Som i att frårngå era preferenser?
Och om ni skulle säga top 3 saker som du letar efter när du tittar igenom profil efter profil vad skulle det vara?

Min enda erfarenhet är att folk sätter skyhöga krav på sig själv och andra på siterna. Tycker det är synd man väljer bort så mycket. Men antar också att det är enorma skillnader på att vara man och vara kvinna på sidorna.

Alltså, min "gallring" är först ålder och därefter geografiskt läge. Efter det tittar jag på om dom vill ha barn eller ej (fast jag tror att vi slog fast här i tråden att det är en tolkningsfråga och något man kanske inte bör stirra sig blind på), sen väljer jag bort rökare.
Av dom som blir kvar tittar jag på utseendet och så försöker jag klura ut om vi har gemensamma värderingar och intressen.

Och hittills har den här urvalsprocessen fungerat.... well, inte alls....!
:grin:

Där finns kanske nästan inga kvinnor? Bara gissar.
Det kanske är så.
Men samtidigt så: han har trevligt under tiden. Folk som har kul är alltid roligare att möta än såna som är uttråkade.
Sen kanske de fixar träffar eller fester ibland, och där kan man lära känna mer folk...

04:48 hade jag fått ett mejl: "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

Detta från en kille utan profilbild, med en enda privat bild som jag inte fått tillåtelse att se och en fåordig presentation som andades extrem standard-Svensson. Han och jag hade inte varit i kontakt tidigare. Har han läst The Game och sen druckit för många öl? :confused:
Haha han tänker nog att din reaktion skall vara "åh nej, han vill inte ha mig, jag måste få honom" och skriva till honom.

04:48 hade jag fått ett mejl: "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

Detta från en kille utan profilbild, med en enda privat bild som jag inte fått tillåtelse att se och en fåordig presentation som andades extrem standard-Svensson. Han och jag hade inte varit i kontakt tidigare. Har han läst The Game och sen druckit för många öl? :confused:
Snälla, kan du inte svara "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

Apropå spontana dejtar...

Började chatta/mejla med en man på MP i förmiddags, bestämde oss för att ses och gå på promenad med hans hund. Sagt o gjort! En halvtimme efter jag loggat ut från sidan, var jag på hundpromenad! :) Han visade sig vara charmig, trevlig och shagable!:cool: Vart är världen på väg?:D (Jo, vi ska ses igen!:D)

Apropå spontana dejtar...

Började chatta/mejla med en man på MP i förmiddags, bestämde oss för att ses och gå på promenad med hans hund. Sagt o gjort! En halvtimme efter jag loggat ut från sidan, var jag på hundpromenad! :) Han visade sig vara charmig, trevlig och shagable!:cool: Vart är världen på väg?:D (Jo, vi ska ses igen!:D)

Vad kul! When it rains, it pours! :D Hur ska du hinna med allt det här?

Vad fint skrivet!

Jag har tidigare kört med "ligga först och se vad som händer sen"-stilen, men nu när jag för första gången börjar i andra änden och medvetet letar partner, snarare än att vara glad singel tills jag råkar på någon som jag inte vill vara utan, så har jag nog tänkt att försöka gå på i alla fall några dejter med varje person utan att blanda in sex. Förhoppningen är att det blir lättare att hitta någon som jag är kompatibel med i längden om jag inte utsätter mig för oxytocinförgiftning. :p

Har du testat båda varianterna, så att du kunnat jämföra?
Nej, jag pallar inte att ligga med någon som jag inte känner. Så jag lär alltid känna folk innan jag ligger :). Jag är inte fina flickan på något sätt utan har bara svårt att vara intim med någon utan att känna mig trygg med vederbörande och trygg blir jag inte innan jag känner den andra personen så jag vet att det är en bra person. Däremot behöver det inte finnas kärlek med i bilden, men det är ju trevligt när det gör det.

Jag tror säkert det går att ligga först och lära känna sen, men urvalet blir ju ett annat och baseras på andra saker kanske primärt exteriör och utstrålning(?).

Nej, jag pallar inte att ligga med någon som jag inte känner. Så jag lär alltid känna folk innan jag ligger :). Jag är inte fina flickan på något sätt utan har bara svårt att vara intim med någon utan att känna mig trygg med vederbörande och trygg blir jag inte innan jag känner den andra personen så jag vet att det är en bra person. Däremot behöver det inte finnas kärlek med i bilden, men det är ju trevligt när det gör det.

Jag tror säkert det går att ligga först och lära känna sen, men urvalet blir ju ett annat och baseras på andra saker kanske primärt exteriör och utstrålning(?).

Då hänger jag med. :) Och ja, det blir nog ett annat urval. "Primärt exteriör och utstrålning" låter väldigt kallt men jag tror allt att du har rätt! :D Realistiskt sett kommer de nog ändå att spela in, även om man väntar med sex, men jag hoppas att det kan tillkomma en något större dos av logiskt resonerande och matchande värderingar om jag nu väljer att vänta lite.

Jag kan ju bara gå till mig själv, men cruising vore nog det sista jag skulle vilja göra, dejt eller inte! Ser inget som helst nöje i att glida runt i en bil.
Bilar är ett nödvändigt ont för att ta sig från punkt A till punkt B.:p
Samma här, de som kontaktar mig och har bilder på sina jänkare sorterar jag bort, jag har noll intresse av raggare och folk som gillar cruising. Säkert fördomsfullt av mig, men jag har aldrig ens som 15-åring förstått vitsen med att sitta i en bil och bara åka runt, runt, runt om det inte är på ett nöjesfält. :D

Jag är både bil- och motorsportintresserad. Fast för min del är det sportbilar som gäller. Jag jobbar även heltid i gokartbranschen, så det är motorer och bilar på ett eller annat sätt hela dagarna. Det är dock inget jag är så snabb på att berätta, det känns som att det lockar fram "fel" intresse hos killen. Att jag blir intressant pga mitt jobb.
Om bil/motorsportintresset finns även hos killen så är det trevligt, men verkligen inget krav.

Samma här, de som kontaktar mig och har bilder på sina jänkare sorterar jag bort, jag har noll intresse av raggare och folk som gillar cruising. Säkert fördomsfullt av mig, men jag har aldrig ens som 15-åring förstått vitsen med att sitta i en bil och bara åka runt, runt, runt om det inte är på ett nöjesfält. :D

Jag lovar, det finns massor av kvinnor som älskar åka jänk, det är en livsstil det också.
@Tjôta och @älgen nu får ni komma hit och berätta att det inte är konstigare att kvinnor gillar jänkare än att de gillar katter.
Det är ju fasiken så mycket socialare att cruisa än att sitta på en bar med tvapparater överallt och hög musik så man inte kan prata.
Man åker runt, kollar på andra bilar, pratar om vad man gjort sen sist, stannar till och går ett varv och tjoar på andra polare, nån hittar bilen som var hens första bil och så får den nya ägaren lyssna på allt knasigt som hände på den tiden och att förgasarn Alltid krånglade å ha dom fått ordning på den mm mm.
Sen är det rätt så skönt folk, det är inte så knussligt. Nån är insnöad på Siw Malmkvist, nästa på Billie Holiday. Nån matchar husvagnen med bilen OCH kläderna, en annan är så skitig så folk går omvägar. Skitungarna åker pilsnerhäck med spark på taket och flerbarnsfamiljen har bilbarnstol i finbilen också.

Jag lovar, det finns massor av kvinnor som älskar åka jänk, det är en livsstil det också.
@Tjôta och @älgen nu får ni komma hit och berätta att det inte är konstigare att kvinnor gillar jänkare än att de gillar katter.
Det är ju fasiken så mycket socialare att cruisa än att sitta på en bar med tvapparater överallt och hög musik så man inte kan prata.
Man åker runt, kollar på andra bilar, pratar om vad man gjort sen sist, stannar till och går ett varv och tjoar på andra polare, nån hittar bilen som var hens första bil och så får den nya ägaren lyssna på allt knasigt som hände på den tiden och att förgasarn Alltid krånglade å ha dom fått ordning på den mm mm.
Sen är det rätt så skönt folk, det är inte så knussligt. Nån är insnöad på Siw Malmkvist, nästa på Billie Holiday. Nån matchar husvagnen med bilen OCH kläderna, en annan är så skitig så folk går omvägar. Skitungarna åker pilsnerhäck med spark på taket och flerbarnsfamiljen har bilbarnstol i finbilen också.
Nej jag känner ett flertal personer som tycker att det är jättekul! Har dock själv inte det intresset...

Tror absolut att det är lättare att hitta folk med något gemensamt intresse som gör att man har något att samtala om. Skulle personligen tråkas ut totalt om någon började mala på om bilar:p

Tror det skulle vara lika uppskattat om jag började prata om miljö och klimatfrågor med dem...:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 410
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka