Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför geografiskt läge? Många är extremt mobila idag? Tex jag personligen skulle inte ha några problem att flytta landet runt i dagsläget för rätt person. =)

Det är ju en klar fördel om ena parten kan flytta när man väl kommit så långt att man bestämt att man vill vara ihop. Det är vägen DIT som blir knepigare om avståndet är stort.

Det är ju en klar fördel om ena parten kan flytta när man väl kommit så långt att man bestämt att man vill vara ihop. Det är vägen DIT som blir knepigare om avståndet är stort.
Jo klart men man vet inte vad man missar.
Fast visst just nu hade nog nog helt klart varit sugen på en redig skåne tös med skinn på näsan! =)

Varför geografiskt läge? Många är extremt mobila idag? Tex jag personligen skulle inte ha några problem att flytta landet runt i dagsläget för rätt person. =)
Det beror väl på vem man är och vem man dejtar. Jag har barn och nästan alla jag dejtat har haft barn. Då är geografiska avstånd väldigt jobbiga.

Att åka kanske 30 mil eller mer för en dejt med någon man egentligen inte känner, framstår som rätt bökigt, tycker jag. Dyrt och tidsödande och lite krystat.

@TomasN @Petruska
Min första seriösa relationer började med ett halvårs chattande. 50 mils avstånd. Och den relationen varade i mer än 5år. Så
En väninna med barn har hittat och skapat ett lyckat förhållande med liknande distanser. Vet dock inte hur dom träffades.
Så visst känns det som käppar i hjulen. Men frågan är hur intresserad man själv av att hitta "den rätta" om man inte orkar lägga manken till =)

@TomasN @Petruska
Min första seriösa relationer började med ett halvårs chattande. 50 mils avstånd. Och den relationen varade i mer än 5år. Så
En väninna med barn har hittat och skapat ett lyckat förhållande med liknande distanser. Vet dock inte hur dom träffades.
Så visst känns det som käppar i hjulen. Men frågan är hur intresserad man själv av att hitta "den rätta" om man inte orkar lägga manken till =)
Jag ser det som i princip omöjligt. Nästan alla har numera varannanveckasbarn. Om jag tar mina barn och flyttar till drömprinsen innebär det ju att jag antingen rycker upp dem från deras pappa, eller att jag själv får nöja mig med att träffa mina barn varannan helg. Eller vice versa då om prinsen skulle flytta till mig.
Den dagen mina barn har flyttat hemifrån kan jag däremot tänka mig att flytta nästan vartsomhelst, jag är bra på att packa och flytta :) Dit är det 5-6 år.

@TomasN @Petruska

Nu tror ju inte jag på att det finns någon som är "den rätte" som väntar på mig någonstans. Det finns ju en uppsjö av kvinnor i Skåne och jag hinner ju inte kontakta alla där så varför leta längre bort? Sen kanske jag av en slump träffar någon som bor längre bort men då blir det som det blir ;)

Jag ser det som i princip omöjligt. Nästan alla har numera varannanveckasbarn. Om jag tar mina barn och flyttar till drömprinsen innebär det ju att jag antingen rycker upp dem från deras pappa, eller att jag själv får nöja mig med att träffa mina barn varannan helg. Eller vice versa då om prinsen skulle flytta till mig.
Den dagen mina barn har flyttat hemifrån kan jag däremot tänka mig att flytta nästan vartsomhelst, jag är bra på att packa och flytta :) Dit är det 5-6 år.

Fast det går ju att träffa en ung kvinna som inte har barn och sen får faktiskt hon flytta hit !

Men ingen säger att det är du som måste dra upp rötterna. Du kanske träffar en som inte har barn och kan tänka sig flytta till dig?
Men visst helt klart att när barn är med i bilden blir saker mer komplext. Men gillar inte tanken på att folk skulle sortera bort mig direkt pga avstånd när jag personligen inte har något emot att flytta och inte direkt har något som binder mig till skåne. Men förstår att det händer.

@TomasN finns gott om fina skånetöser =) Nästan en trafikfara så här på sommaren =)

Fast det går ju att träffa en ung kvinna som inte har barn och sen får faktiskt hon flytta hit !
Jorå, så tänker jag också, det finns barnfria män, i alla åldrar ;)

Därför är det så bra att man faktiskt kan kryssa i om man har, vill, vill inte ha, kanske i framtiden - barn, så man kan förhålla sig till det.

Men ingen säger att det är du som måste dra upp rötterna. Du kanske träffar en som inte har barn och kan tänka sig flytta till dig?
Men visst helt klart att när barn är med i bilden blir saker mer komplext. Men gillar inte tanken på att folk skulle sortera bort mig direkt pga av stånd när jag personligen inte har något emot att flytta och inte direkt har något som binder mig till skåne. Men förstår att det händer.

@TomasN finns gott om fina skånetöser =) Nästan en trafikfara så här på sommaren =)

Visst kan man fråga men jag kan samtidigt bli lite irriterad när folk på dejtingsidan tar gör givet att jag ska flytta till dom. Bara för att jag inte har barn.
Men att fråga trevligt kan man göra däremot inte ta för givet.

Jo, men i min ålder och i det åldersspann har de flesta barn, fast några har ju utflugna barn, då kan de flytta till mig :love:

Visst kan man fråga men jag kan samtidigt bli lite irriterad när folk på dejtingsidan tar gör givet att jag ska flytta till dom. Bara för att jag inte har barn.
Men att fråga trevligt kan man göra däremot inte ta för givet.

Ta mig inte alltför allvarligt men jag tog på mig hjälmen när jag skickade inlägget i alla fall :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 414
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 768
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX