Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag har också blivit avfärdad för att Lund var för långt från Helsingborg. Om nu det var den ärliga orsaken men det var det nog. Annars hade hon ju inte svarat alls. De flesta som är ointresserade svarar ju inte.

Sen är Skåningar bortskämda med korta avstånd. Får vissa känns det jobbigt att köra från Malmö till Lund. Nu pratar jag generellt och inte bara dejting.
Va? Det är inte alls min uppfattning. Inga som mina skånska kollegor åkte kors och tvärs över (södra) Skåne.

Fast jag kan tycka att man kanske inte ska ha alla intressen gemensamt. Då får man alldeles för lite att diskutera.

För egen del har jag insett att det inte funkar med en partner som inte gillar jänkiebilar och förstår intresset. Har testat några potentiella och tyvärr har det varit på exakt samma sätt. De tycker det är skitfräckt att jag har jänk å kan skruva men när säsongen kommer blir det sura toner. De vill inte åka med och då ska jag heller inte åka för jag kan ju knulla med mina killkompisar!!! Konstigt att jag inte gör det när jag är singel då :banghead::banghead::banghead:

Däremot är det inte alls relevant om en eventuell partner är intresserad av hästar, katter eller hundar så länge denne accepterar att jag har djur och att de tar tid.

Dessutom vill jag helst undvika lastbilschaufförer, jag tycker att det räcker med en i familjen ;)

Nu trivs jag med att bo själv och letar definitivt inte partner så jag är kanske helt fel att råda :D

@pontiacfarmer

För många svenska kvinnor anno 2014 har ett liv. Vi sitter inte och väntar på Mr Perfect. Jag förstår det som att du har ett intresse för amerikanska 50-talsbilar, men bilarna är några av få spår vad som är kvar av amerikanskt 50-tal. Jag känner det som att du har en ganska gammaldags syn på det här med förhållanden. I Sverige 2014 och när det gäller vuxna människor är det sällan så att kvinnorna sitter och väntar på mannen med den häftigaste bilen. Eller att de drömmer om en annan man och det är enda anledningen till att de inte vill cruisa med dig.

Sen är det också så här, idag köper många tjejer egen jänk. Då behöver man inte sitta å vänta på Mr Right ;)

Tyvärr har många (märk väl, inte alla) killar som håller på med jänkiebilar en så snedvriden kvinnosyn att en retarderad hillbilly verkar som värsta feministen (vis av erfarenheten efter att ha rört mig i ovanstående krets de senaste 40 åren).

Han läste det kopierade svaret ganska direkt efter att jag hade skickat det men har fortfarande inte hört av sig. :cry:
Min teori är följande:
Killen trålar, och du visade att du inte tänkte fastna i hans garn. Därför ödslar han exakt noll sekunder åt dig fortsättningsvis.

Bättre hade i så fall att skicka 220V i svarsmesset, ty hans beteende förstör så mycket för alla andra som vill hålla sig på en något seriösare nivå.

Min teori är följande:
Killen trålar, och du visade att du inte tänkte fastna i hans garn. Därför ödslar han exakt noll sekunder åt dig fortsättningsvis.

Bättre hade i så fall att skicka 220V i svarsmesset, ty hans beteende förstör så mycket för alla andra som vill hålla sig på en något seriösare nivå.

220V? :confused:

Typ grisfös. Retoriskt använt.

Ahaa okej. Men tror du att det hade funkat då? Alltså jag har fått vad jag tror är förhållandevis få riktiga puckomejl under min tid på HP, men jag har nog inte uppfattat att någon av avsändarna egentligen går att "uppfostra", oavsett vad jag skulle skriva. Mycket möjligt att jag har fel, så klart, men vad tror du vore ett potentiellt effektivt svar om målet är att få vederbörande att sluta bete sig puckat, för övriga medlemmars skull?

Avstånd verkar väldigt viktigt för en del, jag har blivit avfärdad som potentiellt dejtobjekt på grund av avstånd eftersom hon inte tyckte att vi skulle kunna ses tillräckligt spontant. Avståndet ifråga var 4 mil. :)

Hahaha
Isf skulle jag få dö som singel här ute i på bonnvichan. Om jag inte ville dejta Grep-Gunnar eller Börje i backen typ....
Jag vill tvärt emot INTE dejta någon för nära. 4-10 mil bort är perfekt. Inte för långt bort för att det ska bli dyrt och tidskrävande...och det går att vara spontan. Men inte för nära för att det ska bli för på och ställa för stora förväntningar. Men så letar ju jag ingen en sambo/make heller.....

Senast ändrad av en moderator:
Ahaa okej. Men tror du att det hade funkat då? Alltså jag har fått vad jag tror är förhållandevis få riktiga puckomejl under min tid på HP, men jag har nog inte uppfattat att någon av avsändarna egentligen går att "uppfostra", oavsett vad jag skulle skriva. Mycket möjligt att jag har fel, så klart, men vad tror du vore ett potentiellt effektivt svar om målet är att få vederbörande att sluta bete sig puckat, för övriga medlemmars skull?
Jag tror tyvärr att det inte finns något svar, hur välformulerat, norskt och precist det än är, betyder något för en sådan trålare. Det betyder bara ej träff, nästa.
Thus mina 220V, så att hans säkring ryker.

Kommer utveckla trålningen senare, och ge min tro på varför den finns.

Sen är det också så här, idag köper många tjejer egen jänk. Då behöver man inte sitta å vänta på Mr Right ;)

Tyvärr har många (märk väl, inte alla) killar som håller på med jänkiebilar en så snedvriden kvinnosyn att en retarderad hillbilly verkar som värsta feministen (vis av erfarenheten efter att ha rört mig i ovanstående krets de senaste 40 åren).

Jag blir faktiskt uppriktigt glad över att läsa att många kvinnor skaffar egen bil. Jag funderade lite på varför jag plötsligt kände mig så tok-anti cruising, för jag har egentligen ingen åsikt. Men jag tror det beror på att jag fick en känsla av att kvinnor förväntas vilja "åka med" och då landar man i normen att män är aktiva och kvinnor passiva. Inte för att någon lär bjuda mig på cruising imorgon, men jag skulle verkligen må urdåligt av att ta en sådan roll (dvs åka med en man) i en sådan kontext. Så det låter ju super att fler intresserade kvinnor köper eget.

Rätt att göra är nog att konsekvent anmäla varje puckatmail.
Fick en flirt tidigare imorse av kvinna 35, men hon hade sin profilbild under granskning, så jag sparade att gå in på vad jag väntade mig vara ännu en av den kvinnliga formen av trålning.
Och nu är profilen borttagen. Sannolikt för att tillräckligt många andra normala män anmält skiten.

Ändrade inställningar på min profil på MP, vidgade sökområdet kan man kanske säga;), och roade mig med att läsa profiltexter som kvinnor skrivit... Lite randomklick, men jag blev lite fundersam! Det är ju det här med kodspråket i profiltexterna... En kvinna skrev att hon "älskade lyx och fina prylar", en annan beskrev sig som "följsam"...

Min egen profiltext innehåller kanske för lite känslouttryck och beskrivningar? Dags att se över den? Men, jag kanske inte behöver vara så "följsam"?:angel:

Ändrade inställningar på min profil på MP, vidgade sökområdet kan man kanske säga;), och roade mig med att läsa profiltexter som kvinnor skrivit... Lite randomklick, men jag blev lite fundersam! Det är ju det här med kodspråket i profiltexterna... En kvinna skrev att hon "älskade lyx och fina prylar", en annan beskrev sig som "följsam"...

Min egen profiltext innehåller kanske för lite känslouttryck och beskrivningar? Dags att se över den? Men, jag kanske inte behöver vara så "följsam"?:angel:
Följsam? Då måste det ha varit mig du sprang på :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX