Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, nu är det mycket fördomar mot män i tråden. :)

Ni får väl skaffa en man som har varit singel länge, så att han är van att sköta allt hushållsarbete själv.
Lite mer seriöst, varför dela upp sysslorna i kategorier? Så att den ena bara ska sköta "sin" kategori? Man gör väl det man är bäst på? Dvs om jag kan laga mat och byta däck (bättre än vad min partner kan!) så bör jag väl göra det... Han kanske är bättre på att hänga upp gardiner och klippa gräset, låt honom göra det, då! :)

Det är ju det här med kodspråket i profiltexterna... En kvinna skrev att hon "älskade lyx och fina prylar", en annan beskrev sig som "följsam"...

Min egen profiltext innehåller kanske för lite känslouttryck och beskrivningar? Dags att se över den? Men, jag kanske inte behöver vara så "följsam"?:angel:
Ja jösses.
jag fick på min tid mail från män som önskade en följsam kvinna. Jag brukade svara att de hamnat fel.

hehe.. häromkvällen tyckte mina kvinnliga vänner att jag var så duktig som kunde tända en brasa i braskaminen...
Blev lite förvånad över den kommentaren..

:crazy:

På mitt förra jobb hade vi ibland små firanden med bubbelvin. Jag och en äldre kvinnlig kollega höll på och ordnade allt och när det var dags för att öppna vinet så gjorde hon en självklar ansats att gå och hämta en manlig kollega, som kunde ta hand om "poppet". :mad: Okej om hon tyckte att det var läskigt, men att inte ens fråga mig om jag var kapabel att öppna lite mousserande vin?

Va!? :confused: Hur ojämlik är inte du då? Tänker inte du med dina könsdelar, precis som en del andra individer gör?:D

Ja det är ojämnlikt i min kropp.... jag låter hjärnan och hjärtat få bestämma mest och då är det klart att andra kroppsdelar blir sura. Då tänker armen att varför får jag inte bestämma och foten likaså...
Som panda vill man också låta nosen bestämma.

Haha, nu är det mycket fördomar mot män i tråden. :)

Ni får väl skaffa en man som har varit singel länge, så att han är van att sköta allt hushållsarbete själv.

Jag tror du har en poäng. Den gäller även kvinnor men mest män tror jag. Det kanske mest är ett råd till ungdomar men kan i viss mån appliceras på oss gamlingar. Det är väldigt bra att bo själv ett tag. Att gå från att bo hos föräldrar till att bli sambo tror jag inte är alls bra. Kanske kan det vara samma sak efter ett långt förhållande. Det är bra att lära sig klara sig själv igen.

När det gäller hushållssysslor så tycker jag också föräldrar har ett ansvar att inte curla bort sina vuxna barn. jag har flera ggr pratat med vänner om det som har vuxna barn och ändå så ska föräldrarna hålla på och fixa tom när de flyttat hemifrån. Jag sa en gång till en vän att hennes son- 22 år gammal aldrig hade lärt sig att ta hand om sig själv. Och hur kommer det bli om han träffar någon?
Nej för mamman är där och fixar allt från mat till städning etc.för den numera vuxna sonen.

När det gäller hushållssysslor så tycker jag också föräldrar har ett ansvar att inte curla bort sina vuxna barn. jag har flera ggr pratat med vänner om det som har vuxna barn och ändå så ska föräldrarna hålla på och fixa tom när de flyttat hemifrån. Jag sa en gång till en vän att hennes son- 22 år gammal aldrig hade lärt sig att ta hand om sig själv. Och hur kommer det bli om han träffar någon?
Nej för mamman är där och fixar allt från mat till städning etc.för den numera vuxna sonen.

Kanske blir han som en man jag såg häromdan på dejtingsidan. Han sökte någon "kvinna som gillar och kan ta hand om ett hem." 15 år yngre än han själv.

Jag kände mig inte manad att svara.

Haha.. jag får hela tiden reklam här på Buke om "Elitsinglar". Men jag vill inte gå in på den dejtingsidan...jag ryser bara av tanken på en sida som ska vara för elit och "de som har höga krav" som de sa i reklamen.

Låter som om det vore lämpligt att sätta den mannen på en veckas stalljobb ihop med ett gäng tjejer....
Ja, hur 17 kan kvinnor jobba inom vården med alla tynga lyft eller hålla på med hästar om livmodern hela tiden riskerar att halka ut? Hur har mänskligheten någonsin överlevt till nutid, har män alltid hållit upp grottdörren åt oss och släpat hem mammutarna medan vi knypplat den långhåriga noshörningen i hemmet trygga vrå?

Ja, hur 17 kan kvinnor jobba inom vården med alla tynga lyft eller hålla på med hästar om livmodern hela tiden riskerar att halka ut? Hur har mänskligheten någonsin överlevt till nutid, har män alltid hållit upp grottdörren åt oss och släpat hem mammutarna medan vi knypplat den långhåriga noshörningen i hemmet trygga vrå?

Ja det är väl det vissa tror... Att kvinnor levde ett prinsessliv..?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
622
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 418
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 774
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka