Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst kan man fråga men jag kan samtidigt bli lite irriterad när folk på dejtingsidan tar gör givet att jag ska flytta till dom. Bara för att jag inte har barn.
Men att fråga trevligt kan man göra däremot inte ta för givet.
Min take är bara
Att om någon bor på X och någon från Y visar sitt intresse på en dejting site. Då utgår jag från att detta person övervägt avståndet utifrån sin egen position. Om någon förväntar sig att en person man precis träffat skall göra något så extremt för en själv som att dra upp rötter och flytta så har man nog inte så mycket livserfarenhet.

Självklart kan det funka. En vän i Sthlm träffade sin man i Belgien på en spelsida på nätet. Idag bor de ihop i Sthlm :)
Men det har inte varit en enkel resa.

För mig som inte kan se mig själv som sambo på väldigt länge om ens någonsin igen så skulle det kännas väldigt konstigt om min partner rev upp hus och hem för at flytta hit.

Hur kunde ni sluta där?!

Haha...vi verkar funka ungefär lika han å jag. Båda behöver känna personen och situationen mer för att kunna ha bekvämt sex. Så vi var helt överens att träffas och tja....ev mysa och småhångla ett litet tag först. Mest var det väl jag som kände så men han förstod hur jag menade och kände att det var nog klokt. Han vill iaf först se om det fanns en potential till något seriösare innan sex.
Det var ju ändå bara andra dejten även om den blev väldigt lång :)

Haha...vi verkar funka ungefär lika han å jag. Båda behöver känna personen och situationen mer för att kunna ha bekvämt sex. Så vi var helt överens att träffas och tja....ev mysa och småhångla ett litet tag först. Mest var det väl jag som kände så men han förstod hur jag menade och kände att det var nog klokt. Han vill iaf först se om det fanns en potential till något seriösare innan sex.
Det var ju ändå bara andra dejten även om den blev väldigt lång :)
Det låter som ni finner varandra som knullbara, alltid något. :angel:

04:48 hade jag fått ett mejl: "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

Detta från en kille utan profilbild, med en enda privat bild som jag inte fått tillåtelse att se och en fåordig presentation som andades extrem standard-Svensson. Han och jag hade inte varit i kontakt tidigare. Har han läst The Game och sen druckit för många öl? :confused:

Snälla, kan du inte svara "Tyvärr, dina bilder och din profiltext var för intetsägande för att väcka mitt intresse."

:D Jo okej, en hederlig copy-paste kan han ju vara värd.

Han läste det kopierade svaret ganska direkt efter att jag hade skickat det men har fortfarande inte hört av sig. :cry:

Men ingen säger att det är du som måste dra upp rötterna. Du kanske träffar en som inte har barn och kan tänka sig flytta till dig?
Men visst helt klart att när barn är med i bilden blir saker mer komplext. Men gillar inte tanken på att folk skulle sortera bort mig direkt pga avstånd när jag personligen inte har något emot att flytta och inte direkt har något som binder mig till skåne. Men förstår att det händer.

@TomasN finns gott om fina skånetöser =) Nästan en trafikfara så här på sommaren =)

Avstånd verkar väldigt viktigt för en del, jag har blivit avfärdad som potentiellt dejtobjekt på grund av avstånd eftersom hon inte tyckte att vi skulle kunna ses tillräckligt spontant. Avståndet ifråga var 4 mil. :)

Avstånd verkar väldigt viktigt för en del, jag har blivit avfärdad som potentiellt dejtobjekt på grund av avstånd eftersom hon inte tyckte att vi skulle kunna ses tillräckligt spontant. Avståndet ifråga var 4 mil. :)

Beror inte det på var man bor? Är det liten ort tar man kanske längre avstånd för att kunna träffa ngn ny men på stor ort där det finns många kan man kanske vara mer kräsen.

Beror inte det på var man bor? Är det liten ort tar man kanske längre avstånd för att kunna träffa ngn ny men på stor ort där det finns många kan man kanske vara mer kräsen.

Hon bodde i en halvstor stad så det kanske fans ett tillräckligt stort utbud där.

Det längsta jag har åkt på dejt var 2 timmar med bil och då kändes det som om det skulle ha varit lite jobbigt om vi hade fortsatt med dejtandet.

Jag brukar inte ens kolla profilen på personer som skickat flirtar men bor någonstans utanför Stockholm. :o Tänker mig att om de planerar att flytta hit så får de väl skriva och säga det (så har det faktiskt varit i ett fall, men då bad jag att han skulle återkomma när han är installerad och klar) och annars så orkar jag faktiskt inte.

Jag brukar inte ens kolla profilen på personer som skickat flirtar men bor någonstans utanför Stockholm. :o Tänker mig att om de planerar att flytta hit så får de väl skriva och säga det (så har det faktiskt varit i ett fall, men då bad jag att han skulle återkomma när han är installerad och klar) och annars så orkar jag faktiskt inte.
Det förstår jag. Jag förstår däremot mindre varför såpass många stockholmare pingar på mig som bor flera timmar därifrån. Fast så tänker jag att jag är ju rätt unik ändå :p

Det förstår jag. Jag förstår däremot mindre varför såpass många stockholmare pingar på mig som bor flera timmar därifrån. Fast så tänker jag att jag är ju rätt unik ändå :p

Det är väl inte helt otroligt att det är så! Även om vissa av dem kanske bara är puckon som glömt kolla geografin.

Jo jag har också blivit avfärdad för att Lund var för långt från Helsingborg. Om nu det var den ärliga orsaken men det var det nog. Annars hade hon ju inte svarat alls. De flesta som är ointresserade svarar ju inte.

Sen är Skåningar bortskämda med korta avstånd. Får vissa känns det jobbigt att köra från Malmö till Lund. Nu pratar jag generellt och inte bara dejting.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
621
Senast: MJLee
·
Hemmet Idag har det sprungit säkerhetsmänniskor (brand, el, miljö och eventuellt någon mer) i hela huset jag bor i och kontrollerat allt de...
Svar
18
· Visningar
1 415
Senast: Lyan
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 773
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX