Mera dejting

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var tex 35, hade jag nog inte tyckt att det hade varit något underligt om jag hade blivit ihop med någon som var bortåt 45. Men om jag hade vetat att den personen tyckte att det intressanta med min ålder var att jag var ung nog att föda hens barn, och att det var en bidragande orsak till att hen hade valt mig, hade jag nog inte blivit helt glad. Hen hade nog haft lite att bevisa i vår relation efter det.

Det känns ju som ett extremt opersonligt sätt att bilda par på. Ungefär som att gårdarna ligger bra, eller att familjerna behöver giftas ihop för att lösa upp någon konflikt eller så.

Jag förstår inte att du hänger upp dig på det. På dejtingsajter har vi alla olika sökkriterier. Ett kriterier kan vara viljan att skaffa barn. För mig är det mindre viktigt för jag har en son redan. Jag förstår dock de som vill skaffa barn. Väldigt många kvinnor skriver att de vill ha barn. Om jag nu inte kan tänka mig fler barn så skriver jag inte till dessa kvinnor. Det vore nästan oärligt ju.

Skulle du känna dig osäker om en man vill bli pappa? Är du rädd för att du inte blir nummer ett? Är du rädd för att bli vald av fel anledning? Det låter som en väldig osäkerhet tycker ju jag. Allting i en relation måste ju inte kretsa kring dig.

Håller med dig @TomasN

Jag väljer ju t ex helt bort dom män som anger att dom vill ha barn, eller kanske vill ha barn. Det är ju liksom kört för min del och därmed ingen mening med att slösa bort tid på någon som kanske vill skaffa barn.
Så att man har olika sökkriterier är verkligen inte märkligt.

Jag förstår inte att du hänger upp dig på det. På dejtingsajter har vi alla olika sökkriterier. Ett kriterier kan vara viljan att skaffa barn. För mig är det mindre viktigt för jag har en son redan. Jag förstår dock de som vill skaffa barn. Väldigt många kvinnor skriver att de vill ha barn. Om jag nu inte kan tänka mig fler barn så skriver jag inte till dessa kvinnor. Det vore nästan oärligt ju.

Skulle du känna dig osäker om en man vill bli pappa? Är du rädd för att du inte blir nummer ett? Är du rädd för att bli vald av fel anledning? Det låter som en väldig osäkerhet tycker ju jag. Allting i en relation måste ju inte kretsa kring dig.

Handlar det inte om att man vill bli vald för den person man är och inte bara pga att man har en förmåga att föda barn? Jag har också mött sådana män där det känns som att de kan tänka sig vem som helst.

På samma sätt kanske ngn inte vill bli vald pga man har ett visst utseende, eller att man har en hög inkomst eller att man har ngt materiellt..
man vill allstå bli vald för den person man är.

Fast det kan man nog inte räkna med att man ska bli, initialt, på en nätdejtingsajt. Där måste man sålla först, dejta en jäkla massa efter det och först därefter så kanske man kan hitta någon som tycker om en för den man är. Och viceversa.

Handlar det inte om att man vill bli vald för den person man är och inte bara pga att man har en förmåga att föda barn? Jag har också mött sådana män där det känns som att de kan tänka sig vem som helst.

På samma sätt kanske ngn inte vill bli vald pga man har ett visst utseende, eller att man har en hög inkomst eller att man har ngt materiellt..
man vill allstå bli vald för den person man är.

Fast på något sätt ingår det i det man är - och både den som söker och den som blir sökt får väl bestämma vad som är viktigt. Åt båda håll liksom. Så om någon tycker att det är viktigt att inte bli vald för just den egenskapen, kan man ju uttrycka det.

Om du nöjer dig med en date när du är 50 så är det nog helt kört med barn för din del, så varför inte försöka hitta någon du gillar och som gillar dig istället för att hitta någon som kan tänka sig skaffa barn med dig?
DUU- jag är väldigt flexibel på den punkten.......... kruxet är väl å hitta nån först va???
;)
/s

Hänger upp mig? Jag FUNDERADE över att bli vald med min (förmodade) fertilitet som viktig urvalsgrund, och jag tror att jag hade upplevt det en smula underligt. Och framförallt opersonligt.

För övrigt är du ju bara taskig och dryg i inlägget.

@sjoberga Precis så enkelt. JAG tycker att det känns skumt att bli vald av det skälet. Hur andra gör är deras sak, men jag kan FÖRSTÅ om mäns jakt efter en yngre kvinna(s fertilitet) känns lite tveksam för de yngre kvinnorna.

Hänger upp mig? Jag FUNDERADE över att bli vald med min (förmodade) fertilitet som viktig urvalsgrund, och jag tror att jag hade upplevt det en smula underligt. Och framförallt opersonligt.

Fast om man nu VILL ha barn med den man älskar så ser inte jag det som så konstigt att man kanske vill ha någon yngre? Däremot kan jag känna att man kanske borde ha tänkt på det lite tidigare ( vet en del män som undvikit det och vid 50 kommit på att de VILL ha barn, dvs tillfällen HAR funnits), att helt plötsligt komma på att man "ligger" efter på den fronten kan nog vara jobbigt....

Sen kan det såklart hända att man helt enkelt inte träffat den man VILL ha barn med....

Tror dock att även de som vill ha barn kan ändra sig på den punkten om man träffar rätt.

Jag kan nog reagera på dessa män som vill ha barn i 50-årsåldern eftersom jag när jag var runt 30 -35 tyckte att nästan alla män i den åldern i relationer "ville vänta". Och tjejerna blev frustrerade eftersom de visste att det kanske inte famns den tiden.

Sen om det hade varit en kvinna runt 45- 50 sim ville ha barn skulle ju folk säga att du får fokusera på annat i ditt liv eftersom det troligtvis är för sent gör biologiska barn. Det finns ju annat i ditt liv du kan göra istället, du kan bli fosterhem etc

Så samtidigt måste man ju också då få säga samma sak till en man att du kan väl fokusera på annat än biologiska barn även om han biologiskt fortfarande har möjlighet.

Det är inte meningen att vara dryg men jag orkar inte linda in för mycket heller. Du är tämligen hård i dina omdömen så då tar jag mig rätten att skriva rakt på.

Hela nätdejtingrejen är att man värderar människor efter olika egenskaper i första läget. Om du verkligen tar illa upp för att det finns män som söker kvinnor som vill bilda familj är det verkligen inte jag som har problem.

Och ja det är extremt opersonligt med nätdejting, i varje fall innan man träffats irl. Det måste man stå ut med om man skall vara med i den svängen.

Jag tycker en av de absolut viktigaste sakerna är att veta om kvinnan man ämnar dejta vill ha fler barn eller inte.

Håller med dig @TomasN

Jag väljer ju t ex helt bort dom män som anger att dom vill ha barn, eller kanske vill ha barn. Det är ju liksom kört för min del och därmed ingen mening med att slösa bort tid på någon som kanske vill skaffa barn.
Så att man har olika sökkriterier är verkligen inte märkligt.

Det kanske är onödigt att välja bort de som kanske vill ha fler barn. Så skulle jag kunna svara men jag är väldigt nöjd med att inte ha fler barn. Samtidigt kan jag inte säga att det inte skulle kunna bli fler barn under rätt förutsättningar. Jag ser det inte just nu men som sagt ingenting är helt uteslutet och då kan det kännas rätt att skriva kanske.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
620
Senast: MJLee
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 577
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 761
Senast: Mineur
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
7 039
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V