Jag kan helt ärligt svara nej på den frågan. Avundsjuka innefattar missunnsamhet och jag känner verkligen inte så. När jag exempelvis ser någon av mina VFX-studiekamraters namn rulla i slutet av en amerikansk storfilm, eller när dom berättar om det dom ser, hur dom bor, vilka dom träffar, allt dom upplever världen över genom arbetet, sitter jag bara med ett stort leende. Jag blir glad för vederbörandes skull.Men samtidigt får man inte vara naiv över sin egen position. Det är väldigt lätt att inte vara avundsjuk på andra kring de saker där man själv ligger på plus jämfört med andra. Jag har väldigt svårt att tro att du är en människa som själv aldrig blir avundsjuk och lite provocerad när folk visar upp det du vill ha men inte har. Du kanske har nån kompis vars kreativa eller intellektuella karriär går väldigt mycket bättre än din tex? Finns det verkligen inte nån du tycker postar lite väl mycket om sina utställningar och framgångar...? Ta den känslan och lev dig in i hur dina fattigare vänner upplever det när du postar bilder på din nya cab.
Andra människors lycka sänker inte mig, den lyfter mig. Särskilt när det handlar om någon man tycker om.