Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
-Jag: jisses vad trött jag är, Sonen har varit vaken 3 gånger i natt!
Kompis: Ja men du har ju bara en, då skulle du se hur det är när två vaknar om varandra.
"Ja, jag har tur som normalt sett får sova hela nätterna och kan fungera på dagen."
Jag: Nu känns det verkligen som att träningen gett resultat. Min mage har aldrig varit så platt!
Annan kompis: Ja men sen har ju du bara fått ett barn också. Lite skillnad för mej som fått tre.
"Blir man latare då?"
Jag: Alltså flygbiljetterna blir ju ganska dyra. Det är ju de som kostar liksom.
En tredje kompis: Ni är ju bara tre, vi är ju en till!
"Vilken tur att jag bara har ett barn så vi har råd att åka till attraktiva ställen!"
Jag: Jo men det känns som att Sonen är ganska lugn. Han har inte haft någon direkt trots period.
Ytterligare annan kompis: Men så är ju han själv också. Sjukt stor skillnad med två. Believe me!
"Kan det bero på att jag har mer tid för mitt barn så att han inte behöver slåss om uppmärksamheten?"
Haha, jag kom att tänka på min mor när jag läste denna tråd. Hon har en väldans tendens att beklaga sig ganska mycket. Igår hade de själva hand om 3 av sina barnbarn i några timmar och mamma var själv med två tvååringar.
När jag kom dit fick jag höra "ja, nu har jag inte haft en sekund för mig själv på 5 TIMMAR så nu ska jag gå och vila" (min pappa var iväg med det tredje barnbarnet på annat under de timmarna).
Jag tror nog inte jag förstår det här helt? Det är jättejobbigt att passa andras barn, större mentalt påslag.
Ja för det var ju kontentan av vad jag skrev...
Klaga på lika villkor oavsett antalet barn har visst tolkningsutrymme
!Det värsta är att jag inte vill fräsa ifrån men snart spricker jag. Just nu kör jag bara le och nicka stilen när de säger sitt klassiska - Men du har ju bara en! Medans det inne i huvudet låter som Psycho knivscenen
Mvh Miks
- Men ni har ju bara en!
Ord jag får höra dagligen. Både förvånat, nedlåtande, uttröttat, glatt. Av kompisar, kollegor, föräldrar, random people.
Ja vi har bara ett barn, kanske självvalt, kanske inte. Ibland känns det som att jag spyr på alla som påpekar att vi bara har ett barn.
Mvh Miks
Sen blir ju det där väldigt tokigt ifall man själv eller andra människor gör en till sjukdomen/skadan.Jag har varit väldigt noga med poängtera att dom jag umgås med inte ska behöva känna att dom inte får gnälla på allehanda jobbiga saker i deras liv bara för att jag råkar ha varit med i en olycka.
Och såklart, i nästa andetag frågar folk: Och när ska ni ha en till då!?!
På den frågan svara jag att vi är seriösa uppfödare som vill utvärdera vår avkomma innan vi eventuellt fortsätter avla och kanske funderar på en annan fader den gången. Sällan följdfrågor på det faktiskt.
På den frågan svara jag att vi är seriösa uppfödare som vill utvärdera vår avkomma innan vi eventuellt fortsätter avla och kanske funderar på en annan fader den gången. Sällan följdfrågor på det faktiskt.