- Men ni har ju bara en

Sv: - Men ni har ju bara en

Kan det ha något att göra med att folk alltid tycker mer synd om sig själva, vill vara värre, bräcka den andra?

För min egen del så skulle det vara för att jag tyckte att det var en barnlek att bara ha ett barn.
Min mage blev platt på några veckor utan träning och jag kunde fortsätta mitt liv som förut fast bättre.

Ett barn är ett bra val, det är som att båda ha kakan och äta den.
Lätt och smidigt men ändå så har man nöjet av att vara förälder.
Jag har tre och det är för att jag upptäckte att barn var roligare än det andra som jag trodde att jag ville göra.

Glada och nöjda föräldrar hade antagligen haft den goda smaken att inte stoppa näsan i andras högst personliga val.

Glada och nöjda föräldrar bekräftar de personliga valen och förstår varför just ett barn är ett bra val.
För det är ett utmärkt val.

Min mage blev platt på några veckor utan träning och jag kunde fortsätta mitt liv som förut fast bättre.

Men vad har det med saken att göra? Din mage påverkar ju inte andra förstföderskors magar :D (så om de klagar över magfluff tre år senare kanske det enkelt och simpelt beror på att de har magfluff ;) kanske lika mycket eller mer än vad du har efter tre barn.)*

*vad jag menar är att just den biten rimligen inte kan ha relevans för någon annan i ts fråga -är fler eller färre barn jobbigare och får man klaga över ryggskott trots att väninnan en gång bröt sin rygg.

(Jag tycker såklart att man får göra båda. Man måste väl få berätta att hästen är halt och man är ledsen över det, även om väninnans häst dog i kolik för tre år sedan. Om jag berättar för väninnan med två barn att jag inte sovit en natt så tycker hon enkelt och simpelt synd om mig! och muttrar ngt om -jag vet hur det känns, stackare!)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 910
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 520
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 366
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar