Melodifestivalen 2025 deltävlingar 1-5

Efter förra helgen var jag ganska säker på att det skulle stå mellan Kaj och Måns i finalen och att Kaj skulle gå segrande ur det. Men Scarlett är snäppet bättre! Så nu tror jag Scarlett etta, Kaj tvåa och Måns trea.

Jag hoppas verkligen KAJ vinner, låten fastnar banne mig redan på första versen och kommer vara en härlig dansvänlig låt till sommaren.
Letade på YT och kollade vad internationella Eurovision fan tycker, just för att den är på svenska och kanske skulle vara svår för dem att greppa, men av vad jag kunde se älskar denna grupp också låten trots att de inte förstår texten.

MEN kollar man på oddsen för Melodifestivalen på bettingsajterna är Måns helt överlägset segertippad…
…jag både förstår det och inte, det är MÅNS liksom… men låten fastnar ju inte alls… och med tanke på YT så börjar jag tro att KAJ kan ligga högt där?
Har spelsajterna koll på hur folk röstade i deltävlingen tro?
Kanske röstade svenska folket så mycket mer på Måns att de ”vet” att Måns kommer vinna? Men jag hade verkligen tyckt att det var kul om KAJ vann 😁 det är en sån där låt som man om 20 år kommer att komma ihåg både när den vann och vilka det var som sjöng. Den är tillräckligt speciell men också himla snyggt producerad och genomförd.

Jag hoppas verkligen KAJ vinner, låten fastnar banne mig redan på första versen och kommer vara en härlig dansvänlig låt till sommaren.
Letade på YT och kollade vad internationella Eurovision fan tycker, just för att den är på svenska och kanske skulle vara svår för dem att greppa, men av vad jag kunde se älskar denna grupp också låten trots att de inte förstår texten.

MEN kollar man på oddsen för Melodifestivalen på bettingsajterna är Måns helt överlägset segertippad…
…jag både förstår det och inte, det är MÅNS liksom… men låten fastnar ju inte alls… och med tanke på YT så börjar jag tro att KAJ kan ligga högt där?
Har spelsajterna koll på hur folk röstade i deltävlingen tro?
Kanske röstade svenska folket så mycket mer på Måns att de ”vet” att Måns kommer vinna? Men jag hade verkligen tyckt att det var kul om KAJ vann 😁 det är en sån där låt som man om 20 år kommer att komma ihåg både när den vann och vilka det var som sjöng. Den är tillräckligt speciell men också himla snyggt producerad och genomförd.
Jag trodde KAJ var nån slags mellanakt först. Halvkass till direkt dålig sång, ointressant musikdesign och enda poängen är att den är lite rolig för svenskar och finnar.

Nä, den ska inte till nåt Eurovision. Måns tyckte jag inte heller hade nåt bra i år.

Ska bevista finalen på plats i år för första gången nånsin så hoppas att man inte står där som ett fån och hoppar till en bastu-lokalrevy-låt nästa lördag :)

Jag trodde KAJ var nån slags mellanakt först. Halvkass till direkt dålig sång, ointressant musikdesign och enda poängen är att den är lite rolig för svenskar och finnar.

Nä, den ska inte till nåt Eurovision. Måns tyckte jag inte heller hade nåt bra i år.

Ska bevista finalen på plats i år för första gången nånsin så hoppas att man inte står där som ett fån och hoppar till en bastu-lokalrevy-låt nästa lördag :)
Håller med om KAJ. Jag missade den deltävlingen och har sett videon nu. Tjatigt elände till låt...

Efter förra helgen var jag ganska säker på att det skulle stå mellan Kaj och Måns i finalen och att Kaj skulle gå segrande ur det. Men Scarlett är snäppet bättre! Så nu tror jag Scarlett etta, Kaj tvåa och Måns trea.

Är helt böjd att hålla med... Ska jag tippa blir min ranking densamma... Och tror på Scarlett i Eurovision med. Men får väl se sen på lördag hur man tycker när man ser dem live mot varandra... Det är många som får favoriter men MÅNGA ändå som ser eurovision bestämmer sej nog först när de ser finalen.

Nä, jag tror tyvärr inte att Scarlett har nån chans. Det finns ju redan en låt som folket tycker bättre om och jag tror inte att den låten har nån chans i finalen.

Min gissning:

Tittarröster: Det blir tajt mellan Måns och KAJ.

Internationella juryn: Måns vinner stort.

Min favorit är Greczula! Med Maja Ivarsson på andra plats.

Jag gillar Scarlet men tycker att Circus X är överlägsen årets låt.

Liknande trådar

Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 267
Senast: Lingon
·
Kultur Det finns alltid ljus i covidtunneln, i den grå februarikvällen, i väntan på solen.... Det finns alltid MELLO... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 757
·
Kultur Redan dags för deltävling 3! :nailbiting: :bump: Har vi redan sett årets vinnare eller kan det vara någon av lördagens bidrag som... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
9 940
·
Kultur Ja ni läste rätt! Det HAR gått ett år redan, det är äntligen dags för MELODIFESTIVALEN 2021! :banana: :banana: Förra året var det... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
7 427
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025