Mellan hand och skänkel

Sv: Mellan hand och skänkel

Dressyr och dressyr och dressyr skulle jag säga. Snabba övergångar där du är noga med att få respons från hästen direkt, halvhalter, direkt fram, kräv svar och var lätt i hjälperna.

Som allra mest lydig och framme och lyssnande är hopphästen när man har ridit dressyrkurs två dagar innan, kan jag lova. Jag gjorde det förra helgen!

Hehe, om jag skulle ta ut min donna på en dressyrkurs skulle hon vara PISSED OFF två dagar senare! ;)

Tack för tipsen!! :bow:

Hur har det gått då?
Jag är ju nyfiken.. inte för att jag tror att du märkt ngn skillnad än men..:)

Jag har bara ridit henne här hemma, och då är det aldrig några konstigheter. Idag tränade jag dels öka-minska, dels red på en åtta, bröt av i mitten, flyttade för skänkeln några steg och sen ny galopp. Inga problem... *störhäst*:smirk:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 229
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar