Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

kl

Liten bildbomb från första ridpasset i paddocken.

cc8.jpg

carin.jpg

c5.jpg

carino.jpg

cc3.jpg

cc7.jpg

cc5.jpg

C's ägare tränar dressyr och tanken är att jag ska börja träna hoppning med honom så småningom ... när mina stackars ridmuskler återhämtat sig så passa att jag kan rida ett pass utan att dö ;)

Visst är han! Kan inte sluta dregla över bilderna :angel:

I dag blir det första uteritten själva.. får se om jag kommer ihåg vägen vi red förra måndagen eller om vi rider vilse haha.

Vi fick sällskap på uteritten igår, ägarens andra medryttare som rider hennes arab skulle ut samtidigt som jag så vi tog en tur ihop så slapp jag rida vilse :D

Tyvärr regnade det mest hela turen men hästarna var glada och det smittade ju av sig. Första galoppfattningen gick fint men han bröt av både en och två gånger och då var det lite kämpigare med att hitta galoppen igen men det kommer.

Rider tors+ fredag och söndag med. På söndag blir det ett pass i paddocken igen. Funderade på att rida över cavalettis och se om han kanske får lite hjälp med galoppfattningarna på det viset.

Han hade ju bara en dressyrsadel när jag började rida honom ...igår fick jag ett meddelande om att ägaren köpt en hoppsadel så förhoppningsvis kommer vi igång med lite hoppträningar framöver (nu fick jag lite eld i baken att komma i form så att jag orkar rida en hel lektion med!).

ef7a854f-4060-454e-9118-32206f37ae6b_zpsbb762be8.jpg

(kolla inte på mitt skänkelläge/häl... jag gråter när jag ser det .. men det är ju bara att kämpa på och försöka slappna av i vaden och få ner hälen. Har ju ridit i en wintec allround sadel senaste två åren... var ett tag sen jag satt i en dressyrsadel...)

Fortfarande inget svar.......:arghh:

Ni som haft annonser ute mejlar ni tillbaka och tackar nej eller låter ni bli att svara och hoppas att personen fattar?

/Tjejen med världens sämsta tålamod :wtf:

Jag brukar iaf höra av mig även om det inte är intressant... även när jag var involverad i försäljning av förra medryttarhästen och hans stallkompis och hade de annonserna ute svarade jag på alla mail jag fick.

Fanns det nått telefonnr så kan du ju slå en signal och kolla läget? :)

kl

I dag har vi ridit ut ensamma herr häst och jag. Gick fint och han skötte sig bra även om jag känner att han testar lite... han gjorde en snygg "åhherregudjagdörnudrarvihem" grej när jag ville trava bortåt istället för att svänga hemåt och kastade sig och gjorde ett lite halvdant försök att dra... sen gick han och segade och hade sig tills han slappnade av och gillade läget.

wpid-20130815_114230.jpg

Imorn bitti blir det uteritt igen, har redan funderat ut vilken väg vi ska ta :)

Jag brukar iaf höra av mig även om det inte är intressant... även när jag var involverad i försäljning av förra medryttarhästen och hans stallkompis och hade de annonserna ute svarade jag på alla mail jag fick.

Fanns det nått telefonnr så kan du ju slå en signal och kolla läget? :)

Jo, det finns ett nummer men det står i annonsen att första kontakten sker via mejl.
Å andra sidan så har det ju faktiskt bara gått tre dar.. Det är väl inte alla som kollar sin mejl varje dag. ;)

Kanske inte... själv har jag gmail appen i telefonen så det plingar till där när jag får mail ;)

Blev en tidigt morgon för mig i dag för jag hade möte inne i stan efter lunch och behövde hinna hem och snygga till mig mellan stall och möte... så klockan 9 satt jag i sadeln på en pigg och glad herre.

wpid-20130816_095805.jpg

Det gick fint även den här gången. Jag hoppade av på tillbakavägen för att sparka lite skit av vägen, en hög från oss och en från någon annan häst (rider på en väg som leder igenom ett sommarstugeområde)...sen letade jag rätt på en sten för att ta mig upp i sadeln igen. Cariño tycker inte riktigt att man behöver stå stilla så värst länge men nu stod han snällt så jag satte vänster foten i stugbygeln och började svinga mig upp i sadeln när han helt sonika började knata iväg... :o kände hur sadeln började glida på sniskan men lyckades på nått vis få i höger foten i stigbygeln och få sadeln på rätt köl samtidigt som jag fick stopp på en mycket obrydd häst. Det är ju tur att han är cool medan en annan kravlar runt uppepå för att undvika att rasa i backen ;)

*KL*
Jag hoppar in här :)!
39-årig tjej som har blivit isisfrälst på äldre dar.
Jag är medryttare på Flóa, ett femårigt islandssto som det sade klick med så fort hon kom till stallet i maj förra året. Första tiden skötte jag henne bara men nu rider jag 1-2 dagar i veckan.
Det är fantastiskt roligt att få chansen att vara med och utbilda en häst från början även om det ärligt talat är lite läskigt också, man blir så rädd för att göra fel.
Har även en extra-medryttarhäst som jag hoppat in på lite när det behövs vilket funkar toppen för matte tycker om att lufsa i skogen och jag gillar att träna så vi kompletterar varandra. Nu har han tyvärr fått fång i sommar och kommer antagligen att pensioneras. Huvudsaken är ju att han mår bra men jag kommer att sakna honom!
Är därför nybliven extra-medryttare till Greina, även det ett islandssto men hon är lite äldre. Kommer att hoppa in då och då och får även rida lektion vilket jag i och för sig gör med Flóa också.
Kul att kombinera två olika hästar, det kan vara bra att rida en mer utbildad häst ibland för att känna hur det ska kännas tycker jag, i synnerhet när man rider islandshäst med en massa extra gångarter ;).

*kl*

En lite uppdatering från mig!

Det här med Pikeur gick inget vidare. Han var stissig överallt och vi var inte alls på samma våglängd så efter många misslyckade försök så beslöt jag mig för att säga upp mig som medryttare vilket inte alls var populärt!

Tänkte samma tanke som för ett tag sen - nu ska jag vara hästfri ett tag. Det var nästan så jag trodde mig själv där ett tag!

Lade ut en annons som kändes totalt omöjlig att få ett svar på men icke, jag fick ett svar.

Det är en nordsvensk valack på 2.5 år som ska mysas med, borstas, promeneras. löshoppas och tömköras. Jag var ute och hälsade på dem igår och det var supermysigt. Jag ska tillbaka till helgen och mysa igen :)

Håll tummarna! Det hade passat mig ganska bra eftersom jag gillar att börja på marken och utveckla tillit och kamratskap.

När jag köper en egen häst så blir det kanske en unghäst :D

I'm back! :banana: Provridningen kändes skitbra! Träffade världens trevligaste tjejer och min drömhäst tror jag ;)

Kallblod
Valack
7 år
163 i mankhöjd (om jag minns rätt)

gutten_521375b29606ee31f2eb8536.jpg

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 685
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 758
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka