Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Otroligt söt bild! :)

Känner igen det du skriver! Lite likadant var det med min förra medryttarhäst, jag fick sådana otroliga ambitioner att verkligen få upp honom i fin tränings/tävlings kondis nästintill, men jag kände ju direkt att han hade stått när jag hoppade upp.. kändes lite bortkastat de dagar jag hade jobbat... =/

Absolut! Jag vill bara lära känna han lite bättre först, jag var på provridningen igår. Nästa vecka ska jag rida och gosa massor! :D

Grattis till din medryttarhäst! ser framemot att höra mer!! :)

Idag har våran skit varit duktig!! Passade på att prova rida utan lina idag, och det gick jättebra! :) han börjar fatta att svänga och gå fram för skänkeln, och han är sååå lugn hela tiden! Mycket roligt med framsteg! :)

7000ddfaa85711e2ad1322000a9e28e6_7.jpg

Och så passade vi på med lite klickerträning! Han ÄLSKAR det! Han fattar direkt! :)

71db75c8a84c11e28d1822000a1f8cf0_7.jpg

Var med i denna tråden för ett bra tag sen, typ i 3 inlägg... Men nu kände jag att det var dags igen, eftersom jag sen Januari haft världens gosigaste medryttarpålla. Hoppas det är ok!

Verona (fast kallas Vera) e. Corland, ue. Aram. Har gått 1,20 och fälttävlan, men det är ungefär det lilla jag vet. Har vart skadad från och till en del, men nu hoppas vi allt blir bra.
Har vart halt precis men fått boxvila och verkar nu vara ok igen, tog en skrittur igår som var mer sidvärtes än rakt fram i någon konstig blandning av trav och skritt... Pigg häst med andra ord.
Favoritsyssla: galopp i full fräs längs E4:an.

Bild från BLUP:
194259_01.jpg

Och mina bilder:
VinterVera01_resize-1024x714.jpg

20130308-162820.jpg

Vera-Januari02.jpg

Nu är vi snart igång igen, lagom till paddocken tinat!

KL*

Igår fyllde min medryttarhäst 24 år :) Hon är så jäkla fräsch och fin för sin ålder. Red ut med ägaren och Pippis son och hon var jättepigg!
Bilderna är från ett tidigare tillfälle nu har vi knappt någon snö kvar.

Pippi
003-1_zps1deb50f7.jpg

004_zps68ee0f4b.jpg

KL

Börjar bli dags att ta med kameran till stallet så jag också kan bidra med bilder tror jag.

Ikväll efter jobbet var jag till stallet. Hade lovat det då ägaren skulle på bio. Självklart hjälper jag till när jag kan :)
Blev bara mockning, borstning osv pga sjuk hund som jag inte ville lämna hemma själv (och sambon skulle iväg, han sköt dock på sitt så jag hann till stallet först).
Hon har börjat känna igen mig nu, märker jag. Eller ja, det gjorde hon väl rätt tidigt. Men vi har börjat lära känna varandra mer, det känns och märks. Så kul!

Tack! Inte ofta jag lyckas få nån annan att fota så kul när det händer :)

Ja precis, men lägger ner hundra procent själv men resultaten blir knappt 50%. Ser dock väldigt mycket fram till maj och vi blir två som rider, för hon har potential denna lilla donnan. Tråkigt att jag inte kan ha henne själv längre men å andra sidan blir det roligare att hon faktiskt utvecklas i en ordentlig takt.

Tycker er lilla raring ser hur go ut som helst!

kl

Idag red jag faktiskt, för ägaren var med ut i stallet. Det gick bra! Red i paddocken och sen ut en sväng (själv!) runt hagarna en bit från stallet. I paddocken gick det hur fint som helst, men ute sen var han lite mer spänd, JAG var spänd som en stålfjäder typ! Men det gick! I bortersta änden kändes det som han ville trava lite, men jag hade kontroll.... helst ville jag bara hoppa av men jag satt kvar, och det gick bra!
Usch vad rädslan sitter hårt :( men i paddocken gick det bra, så ska nog fortsätta med det. Och pratade med en i stallet om vi kunde ta sällskap ut nån dag, och det gick hur bra som helst :)
Så jag ska ge det en chans! För det är ju härligt att rida, har nästan glömt hur härligt det är... <3

Ja, så är det nog :)
Gick bra hos veterinären också förresten, så nu ska han gå som vanligt. Jätteskönt :)

Här har vi sötnöten! Mest hans rumpa men.. man tar vad man kan få ;)

Ra
15 år
valack
160cm

Det är väl det jag vet om honom :)
Idag var första gången jag var där själv. Allt gick super bra, han är så lugn och snäll.
Vi red på ridbanan, hoppade några småskutt sen stod vi bara och myste ett tag :love:
Nu längtar jag tills man kan rida i skogen! :D

Kass bild från mobilen... Nästa gång tar jag med mig kameran.

Söt kille du har hittat! Massa lycka till till er! :)

Igår blev det skogspromenad för våran del! Änglahäst han är, så lugn och fin som vanligt! :)
Jag hoppas vi snart kan komma ut till grannridhuset och löshoppa lite! då kommer det massa bilder ^^

Här är iaf från igår:

843ab4d2adc311e2ab5722000aa821d3_7.jpg

kl

Det fortsätter gå bra, trots att jag är lite nervös fortfarande. Vi håller hos i paddocken när vi är själva iaf :)
Han tycker det är ganska tråkigt tror jag, för det är knappt styrfart :p och mina stackars ovana ben får skänkla på ordenligt, haha.
Han är dock lite snubblig tycker jag, ibland känns det som att ena bakbenet (vet inte om det är samma hela tiden) "försvinner", vad beror det på? Är det bara snubbling för han går sakta och inte riktigt engagerar sig? Är så rädd att han ska ramla omkull (ja, man kan alltid hitta nåt att oroa sig för) :o

Fin och mysig är han iaf, här kommer några bilder från idag: :)

486709_10151358468130614_487374185_n.jpg

400631_10151358468155614_942919492_n.jpg

528404_10151358468120614_820962154_n.jpg

kl

Jag hade lite otur med min medishäst igår. Jag är rätt så nervös av mig som ryttare, inte alls den tuffa typen. Vi (jag och en som jag hade sällskap med) stannade till vid ett stall när vi var ute och red och min häst tyckte det var jätteläskigt där. Och tråkigt. Ville inte alls stå still. Hästarna där äter nog andra hästar, är hon rätt säker på. Så när vi väl skulle rida därifrån var hon spänd som en fiolsträng och ville springa. Jag spände mig - hon spände sig mer - jag spände mig ännu mer....ja, ni förstår ju själva.
Slutade med att hon gjorde en liten stegring och slog huvudet bakåt - rakt i mitt ansikte. Där fick jag nog och sen blev det att gå bredvid sista biten hem.
Väl tillbaka vid stallet satt jag upp i paddocken och fick hjälp att slappna av och jobba henne. Det gick bra, till sist. Så det ska nog få bli fler lektioner i paddocken känner jag.
Rädd för att jag själv kommer spänna mig nästa gång vi ska förbi det där andra stallet....

åh, förstår precis hur du känner! Bra att du satt upp igen efteråt och fick hjälp att slappna av :)
Jag kämpar ju också med min nervositet på min medishäst här ovan. Och precis som du beskriver spänner jag mig, han spänner sig, jag spänner mig mer och där går vi som två fiolsträngar :D
Nu har han ju aldrig gjort nåt dumt, men jag bara förväntar mig att han ska skena hem etc - suck på mig själv!!

Funderar också att ta nån lektion, tror att en i stallet är instruktör och jag gillar henne. Ska nog fråga nån dag :)

*kl*

Jaha hej allihop!
Nu var det ett tag sen jag var aktiv i denna tråden men nu har jag fått mig en riktigt utmaning på halsen.
Min medryttarhäst som jag haft sen årets början ska tyvärr avlivas ganska snart och nu har ägarna köpt en ny häst som skall komma på onsdag kväll.
Jag var med och provade och efter mycket om och men så gick jag med på att fortsätta vara deras medryttare.

Lite om den nya hästen:
Pikeur, valack
född: 2004
ras: Westfalen
Välutbildad både inom dressyr och hoppning

Jag hoppas på att kunna utvecklas massvis på honom. Tänkte hoppa in i tråden för att kunna få tips och ideer på vårt samarbete!
Mvh Angelica

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 685
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 758
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka