Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

kl

Har haft en tung vecka. Trodde jag höll på att bli sjuk då jag var matt och orkeslös men det verkar ha rett upp sig. Så idag tänkte jag rida (han fick vila tis-tors och igår red en kompis) tror ni inte att han tappat ena framskon...så typiskt. Det får bli lite semester den här veckan och så skos han om tidigt nästa vecka (förhoppningsvis, det har knappt gått 7 veckor sen han skoddes senast men hovarna växer som ogräs).

Lite bilder från i måndags...

33162426.jpg

33162430.jpg

33162418.jpg

33162440.jpg

Har också pratat med ägarna om att behålla honom här i Västerås augusti ut då jag ändå betalar augusti hyran kan jag lika gärna bo kvar. Förhoppningsvis är det inga problem men vi får se vad de säger :)

---

Häromdagen åkte ena bakskon av, illa! Var regnet som gjorde det, störtskuren gjorde att hagen fick nog och sumpade till sig och drog skon. Nåväl, tillfilad är hoven nu och vi kan rida i paddocken lite lätt i alla fall! Tror hovslagaren kommer i veckan. Får se vad vi ska hitta på imorgon. Lite idétorka känner jag. Får bläddra lite i böcker innan jag åker dit imorgon tror jag. Nu är det semester och jag kan vara där på dagen och ha tid till annat också, känns skönt! Och jag längtar massvis till v.33 då hoppträningen börjar! :love:

dsc_0227_4ff489bcddf2b3400d000528.jpg

Det är så drygt med tappskor! Och vi är ju långt hemifrån så det blir en ny hovis som får fixa...hemma hade det vart betydligt smidigare då jag är hovis gamla medryttare så vi känner varandra bra.

Ja verkligen! Den här herrn går i alla fall att rida ändå, förra var lite kinkigare. Men hovis kommer på onsdag så efter det kan vi ge oss ut i skogen igen! Tydligen så har hans hovar växt lite dåligt tidigare men nu verkar de ha tagit fart. Gott tecken i alla fall!

Får se vad vi ska hitta på idag, igår snirklade vi runt lite och sen red vi igenom lite dressyrprogram. Idag.. Tja. Hoppas att E är på plats så jag kan få lite inspiration och någon som pushar mig lite :)

Suck. Så jävla nära att börja grina (dumma snart mens hormoner som spökar). Hovis som skulle komma imorgon smsade och sa att han sträckt armen. Och Gs skolösa hov som fläkt upp sig och inte ser så himla kul ut...förjävla stressande + att jag inte kan rida.

:cry::devil:

Va tråkigt :( hoppas han får en sko snart!

--

Jag och ägaren har jobbat på nya hagen och igår fick Pepper komma ut i den, finns massa med mat och han verkade trivas jättebra :)

33172931.jpg

33172930.jpg

Vi fick tag på en hovslagare som kommer på tisdag. Det blir 1.5 veckas vila för G helt enkelt. Men det löser sig :)

----

Fint! Han ser ut att ha det gött i gräset :D

*kl
Idag har jag ridit ett litet pass på banan på liten svart, som inte direkt gick jätte bra, men i slutet roade vi oss med att trava över tre bommar :P
Planen är att vi hmm ska våga oss på och hoppa om någon vecka ;) (japp jag är hopprädd) så kände att vi kunde ju "värma upp lite" :P

545546_10150956725788042_2074258146_n.jpg

och en huvudbild:
532374_10150956731818042_581502938_n.jpg

---

Igår fick jag till ett helt okej pass med stora glad! Äntligen skor på plats så det firade jag med att ta några skutt. Det hade dessutom tillverkats ännu ett par hinderstöd. Fick ett ganska bra schvung i honom stundtals. Galoppen gick med bra ur synvinkeln att vi höll oss till en och samma. Problemet var dock att han lattjade med mig och helt enkelt slutade galoppera emellanåt. Men, jag ser det som bättre än att vi byter titt som tätt. Enklare att jobba på.

Dock så kom E ut och filmade lite sen. Ja, och då bytte han såklart galopp två gånger, då sa jag åt henne att sluta filma ;)

imgp0980_50097f8cddf2b30d81000121.jpg

kl

Livet är bra roligt. I dag skulle hovis nummer två komma ut. Men han ställde in! Bara ett par timmar innan. Jag som omorganiserat ytterligare en arbetsdag för att få ihop det... :( :mad:

Fytusan va dåligt! :( Det borde de inte få göra om man tar ledigt, då förlorar man ju pengar på det

Som tur var tog jag inte ledigt, jag bokade in jobb kvällstid i stället. Men det är ju inte alla som kan göra så.

kl

I går kom han dessutom haltandes i hagen :crazy:visade sig dock att andra framskon var rejält lös så den ryckte vi. Och i dag :love:

wpid-imag3998.jpg

Skam den som ger sig! tredje hovslagaren dök upp och hanterade G hur bra som helst. Är supernöjd! Synd bara att hans ena fram hunnit trasa till sig en del men nu bör den bli fin igen om skon får sitta kvar :)

Dessa hovslagare! Skönt att det löste sig för er i alla fall, till slut! Vår hovis kom som han skulle och denna gången kortade vi dessutom ner tån ordentligt och så fick han någon typ av rullskor (lyssnade bara med halvt öra) men får säga att han rör sig bättre nu, speciellt i skritten och det är mycket mindre taktinslag i den nu!

Häromdagen red jag alla tre hästarna, när det var dags för stora glad så var min ork väldigt låg och det var fortfarande varm och, tja. Det blev lite pannkaka av det hela. Jag kände mig ganska orättvis mot honom. Ja inte bara kände, jag var det också. Jag orkade liksom inte hjälpa honom tillräckligt. Men till helgen när jag har hand om hela högen igen, så har jag sett till att min kompis ska drilla oss ordentligt! Längtar tills träningarna sätter igång, jag behöver disciplin!!!

kl

Hältan var som bortblåst efter skoningen, så han var väl bara öm ! så idag har vi latjat lite...

wpid-imag4062-1.jpg

Och kommit fram till att det är betydligt lättare att rakställa/jobba med böjningar och ställningar och sidvärtes på enhands...

wpid-imag4071-1.jpg

Provade även lite i trav och var tvungen att testa galoppen på enhands, gick fantastiskt bra :love: hänger sig inte i tyglarna i traven på samma sätt och jag får jobba mer med sätet (det är väl där problemet sitter, det var lättare för mig att rakrikta på enhands, säkert för att jag automatiskt använde sätet istället för att joxa med tyglarna). Lite av en AH upplevelse!

Skönt! Jag skulle också behöva någon som drillade mig. Rida lektion skulle verkligen vara kul :) Kommer nog kunna göra det i framtiden.

--

Red Calinka i torsdags, tant var brunstig, stel och tjurig ;) men efter lite tempoväxlingar och serpentinbågar så lossnade hon och gick jättefint! Då var både hon och jag ganska svettiga (fick driva hela tiden innan) så jag brukar sluta när det känns bra :)
tog en galopp på ängen så hon fick ut lite frustration på slutet

sträck på dig!
33195344.jpg

alltid dessa raka armar!
33195345.jpg

händer, armarna.. ja ni ser
33195346.jpg

Jag har ganska många "hemska" bilder på mig när jag rider tant. Min förhoppning under hösten är att det ska bli lite lektioner för jag behöver också det. :-)

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 653
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka