Sv: Medryttartråden 3
Hej allihop! Här vill jag också vara med!
Jag har varit medryttare på en D-ponny i drygt 1,5 år. Han blev verkligen min ögonsten, pigg och busig ponny med hjärtat på rätt ställe! Fick göra i princip vad jag ville och hade hand om honom i upp till 5 dagar per vecka. I juni såldes han tyvärr (ägaren har precis tagit studenten och flyttar utomlands till hösten) men jag hade turen att bli kvar i samma stall då mina hästägare (ja föräldrarna alltså) köpt sig två islandshästar istället
Så nu ska man bli islandsryttare... en helt ny upplevelse för mig men det ska bli jättekul! och skönt att få vara kvar på samma ställe, trivs jättebra i stallet och med ägarna!
Hästens namn: Spóla
E.
U.
Ras: Islandshäst
Kön: Sto
Ålder: 7 år
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Sen den här månaden
Vad brukar ni göra? Har ju inte kommit igång än men det kommer bli både uteritter och lite träning på banan.
Lite om mig också då kanske.
Jag är 29 år och student, pluggar i Uppsala sen några år tillbaka. Har ridit sen 7 års ålder, både på ridskola och på olika medryttarhästar (det har blivit ngr st genom åren). Senaste har alltså varit ponny och nu isis. Är inte särskilt lång själv så håller mig till de små djuren
Tyckte förresten jag såg någon annan i tråden som rider islandshäst. Kul! Tar gärna emot tips! Är verkligen helt ny i den världen och känner mig lite som en nybörjare, haha. Imorgon blir första gången jag har henne själv så får väl sen om vi vågar oss iväg på en liten uteritt på egen hand.
Har inga bilder än men det kommer förhoppningsvis