Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

33201251.jpg

Vi har hittat G:s kall i livet :love:

Men vilken fin film :love: va rolig han verkar vara o rida! Pigg och positiv :love:

Pepper kom fram till mig i hagen häromdagen, la sig ner o rullade ;)
"Jag är sööt!"
33203788.jpg

Vilken mysig kille! Som en stor Nalle ju :)

*kl* väldigt Rolig sommar att låna hem regnrädd häst på, varenda dag denna vecka har de regnat, hon blir rent ut farlig och får panik när de regnar, provat att gå promenader men hon lättar på frambenen och springer i cirklar, lite väl farligt efter vägen :/ Skulle ha inhandlat ett vagnparaply och satt i tränset! För är vatten som rinner över huvudet hon inte klarar, svettas hon mycke så det börjar rinna börjar hon direkt slå med huvudet, tokfian :)

Haha så galet att hon är regnrädd... Man tycker ändå att hästar är utedjur och borde vara vana, förlåt men det låter så jäkla kul...

*kl*

Well jag är ju medis så jag får nog joina tråden jag med! :D Har inte många bilder dock, men tar från senast jag var där då det - faktiskt - var fantastiskt väder. Och ja, min sits och allt som hör till är hemskt på bilderna men hon är söt i alla fall. Och för er som undrar varför hon är så lätt i framdelen på andra bilden beror det på att den andra hästen var typ... 10 meter bort!! :eek: :p
Stallet01_resize.jpg

Stallet11_resize.jpg

Hon är en going i alla fall :bump:

Hej allihop! Här vill jag också vara med!

Jag har varit medryttare på en D-ponny i drygt 1,5 år. Han blev verkligen min ögonsten, pigg och busig ponny med hjärtat på rätt ställe! Fick göra i princip vad jag ville och hade hand om honom i upp till 5 dagar per vecka. I juni såldes han tyvärr (ägaren har precis tagit studenten och flyttar utomlands till hösten) men jag hade turen att bli kvar i samma stall då mina hästägare (ja föräldrarna alltså) köpt sig två islandshästar istället :) Så nu ska man bli islandsryttare... en helt ny upplevelse för mig men det ska bli jättekul! och skönt att få vara kvar på samma ställe, trivs jättebra i stallet och med ägarna!

Hästens namn: Spóla
E.
U.
Ras: Islandshäst
Kön: Sto
Ålder: 7 år
Hur länge har du varit medryttare på hästen? Sen den här månaden :)
Vad brukar ni göra? Har ju inte kommit igång än men det kommer bli både uteritter och lite träning på banan.

Lite om mig också då kanske.
Jag är 29 år och student, pluggar i Uppsala sen några år tillbaka. Har ridit sen 7 års ålder, både på ridskola och på olika medryttarhästar (det har blivit ngr st genom åren). Senaste har alltså varit ponny och nu isis. Är inte särskilt lång själv så håller mig till de små djuren :D

Tyckte förresten jag såg någon annan i tråden som rider islandshäst. Kul! Tar gärna emot tips! Är verkligen helt ny i den världen och känner mig lite som en nybörjare, haha. Imorgon blir första gången jag har henne själv så får väl sen om vi vågar oss iväg på en liten uteritt på egen hand.

Har inga bilder än men det kommer förhoppningsvis

(kl)
Jag som var så nöjd med att ha ridlektioner på hästen inplanerade och kanske fler tömkörningspass också - så ska hästen troligen flytta :-( Ska följa med ägaren och kolla på nya stall, måste ju se så att det blir riktigt bra åt dem. Blir svårt att hitta en så bra häst igen... men måste ju försöka. Går händelserna lite i förväg, men jag vet hur svårt det är att hitta vettiga hästar att rida här omkring.
Jaja, tills dess ska jag fortsätta ha kul med goa hästen :-) Får ta en fotosession någon dag också.

*kl
igår sysslade jag och medryttarhästen med detta :O haha

487685_10150985275968042_279629457_n.jpg

292306_10150985300253042_1969459789_n.jpg

skutta mini mini hinder bokstavligt talat, men jag är en hopprädd fegis :P så vi kör på babysteps

Lajke: du får skratta ;) Blivit sådär efter hon varit iväg på insemination ett par veckor en sommar, ändå är hon bra nu motför förut, dom sa att ledde man henne och de börja regna kastade hon sig bara iväg och sprang hem, struntade i allt hon bara skulle bort, så får vara glad att de bara är lite :) Jädra smygg medispålle! :)

Spoos: välkommen hit :) Hoppas de går bra att "sadla om" med isis :)

Spiteful spirit: trist :( Är ju de som är nackdelen med att vara medis, man är ju utelämnad till ägarens planer, men får hoppas du hittar någon trevlig ny häst + ägare

Il-ssa: Snyggt! ;) Lagom höjd att börja med, bättre de och goda erfarenheter för er båda än tvärtom :)

Haha naw stackarn... :( Känns ju jobbigt när det är just regn haha. Tar ni in henne om det börjar regna då?
Tack! :D

Regnar de nonstop en hel dag så ja, men så länge hon står stilla så gör de inget, är just när man "tvingar" henne att gå, sommarhagen har dessutom både skydd av skjul och träd så hon klarar sig rätt bra :) Förr fick man ta in henne dock om ja minns rätt, har för mig hon sprang genom tråden

Red Calinka igår lite grann och Pepper smörjde jag in hans sår som ser illa ut men han verkar inte ha ont iaf, så som han busade ;)

33208286.jpg

33208290.jpg

Så fin tant ser ut. Bra att hon fick jobba - hon behöver komma igång lite regelbundet... Hovslagaren kommer på fredag (tack och lov). Tycker också Pepper ser bra ut och att såret blir bättre och bättre - men inte läker det snabbt nu inte...

Just, bra att jag är så uppdaterad på vad som hände rmed mina små pållar, nåja, Fragile, du vet ju anledningen, har haft huvudet fullt av lite annat.

Senast ändrad:

kl

Nu kan även jag kliva in här i tråden. Den nya medrytarhästen anlände för snart två veckor sen! :) Jag är 21 år, tävlade ponny i både hoppning och dressyr, men slutade i princip rida då jag blev för gammal.

Men har nu fått följa med en familj och provrida hästar, och nyss anlände Puppan! Sv. halvblod, 15 år. Hon är under igångsättning efter en längre vila så hon har inga muskler eller någon kondition att skryta om, men det jobbar vi på! :)

349bh8x.jpg

:) ingen fara, jag glömde smsa dig med om att jag red henne i lördags. Men sadeln sitter lite långt fram ;) nån som blivit lite tjock!
Skönt att han kommer fredag, skulle va tufft o rida ut Pepper tillsammans med Calinka t.ex i framtiden

Det är nog inga problem att ta ut dem ihop nu...:-) Ändå har tant nog gått ner lite i vikt. Men det fanns en anledning till att jag köpte den bomlösa till henne en gång i tiden... (fast då var hon för tunn).

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 653
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?